Přeposlat Chevrolet Corvette Z06: nejostřejší verze přijde v roce 2015

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Chevrolet Corvette Z06: nejostřejší verze přijde v roce 2015

30.01.2014 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Nová generace ikonického Chevroletu Corvette s označením Stingray se opravdu povedla a na autosalonu v Detroitu se představila její nejostřejší verze. Ta se jmenuje Z06 a proti předchozí ostré verzi ZR1 se můžeme těšit na vyšší výkon při menším motoru.

Chevrolet Corvette Z06: nejostřejší verze přijde v roce 2015

Chevrolet Corvette je jedna z největších automobilových legend a nová generace přišla s přepracovaným designem, lepšími jízdními vlastnostmi a celkově přiblížila Vette modernějším supersportům. Proti standardní variantě se tento ostrý model liší hned na první pohled, a to širší karoserií (vpředu je karoserie širší o 56 a vzadu dokonce o 80 mm) a výrazným bodykitem. Přední maska má trochu jiný výplet a zaujme také výrazná boule na kapotě a přední splitter, který se táhne až za přední blatníky. Můžeme si všimnout i průduchů za předními a před zadními koly a také dalších nad zadními blatníky. Na zádi pak najdeme čtyři ohromné koncovky výfuku uložené v difuzoru a výrazné přítlačné křídlo starající se o lepší přítlak ve vyšších rychlostech. Celkově působí verze Z06 proti standardní variantě mnohem agresivněji a svým přikrčeným vzhledem evokuju okruhový speciál. Automobilka se pyšní hliníkovým rámem, který je převzatý ze závodního speciálu C7.R a výsledkem jeho použití je velmi tuhá konstrukce. Také díky tomu je střecha odnímatelná a i po jejím odpojení bude Z06 o 20% tužší, než předchozí ostrá verze se střechou. Se střechou nad hlavou je karoserie proti ZR1 tužší o značných 60%.

Chevrolet Corvette Z06: nejostřejší Vette přijde v roce 2015Chevrolet Corvette Z06: nejostřejší Vette přijde v roce 2015

Za zmínku určitě stojí také krásná litá kola, která disponují průměrem 19 palců vpředu a 20 palců vzadu. Zpoza kol prosvítají odvětrávané brzdové kotouče a na pneumatikách jsou obuty pneumatiky Michelin Pilot Super Sport o rozměrech 285/30 vpředu a 335/25 vzadu. Za příplatek budou k dispozici odolnější, karbon-keramické kotouče a ještě lepivější pneumatiky Michelin Pilot Sport Cup. Jak obyčejné, tak karbon-keramické brzdy jsou od společnosti Brembo. Na karoserii je použita spousta karbonových doplňků a tento materiál se samozřejmě dostal také do interiéru. Ten je sice na první pohled takřka stejný, jako ve standardní verzi, ale několik rozdílů zde přece jenom je. Jedna z nejvýraznějších novinek je volant, který je nyní ve spodní části zploštělý a najdeme na něm také logo Z06. Rozvržení zůstalo stejné, takže středový panel je pořád trochu natočený směrem k řidiči a jeho místo je od místa spolujezdce striktně odděleno. Na středovém panelu je uložený volič převodovky a nechybí samozřejmě ani ovládání klimatizace, audia a barevný displej. K dispozici bude více druhů sedadel a budete si moct vybrat například pohodlnější typ GT nebo sedadla s označením Competition, která budou mít výraznější boční vedení.

Chevrolet Corvette Z06: nejostřejší Vette přijde v roce 2015Chevrolet Corvette Z06: nejostřejší Vette přijde v roce 2015

Interiér se pyšní také rozsáhlými možnostmi personalizace a na výběr bude množství kvalitních materiálů (již zmíněný karbon, kůže nebo hliník). Největší chlouba tohoto modelu se ale samozřejmě nachází pod kapotou, kde trůní ohromný vidlicový osmiválec o objemu 6.2 litru, který je dopovaný kompresorem Eaton. Motor dále disponuje přímým vstřikem paliva, variabilním časováním ventilů a podává ohromující výkon 634 koní a točivý moment čítající 861 Nm. To slibuje fantastické dynamické schopnosti, nicméně o nich se výrobce zatím ještě nezmínil. Poháněna jsou samozřejmě pouze zadní kola, a to prostřednictvím osmistupňového automatu nebo sedmistupňového manuálu. Chevrolet se pyšní hlavně osmistupňovým automatem, který by měl být rychlejší, než automat PDK, který používá Porsche. Podvozek vychází ze standardní verze a už v základu dostanete adaptivní tlumiče Magnetic Ride Control a elektronicky řízený diferenciál s omezeným prokluzem. Prodej této ostré varianty by měl začít až počátkem roku 2015, takže pokud o ni máte zájem, budete si muset ještě chvilku počkat.

Chevrolet Corvette Z06: nejostřejší Vette přijde v roce 2015Chevrolet Corvette Z06: nejostřejší Vette přijde v roce 2015

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Chevrolet Corvette Z06: nejostřejší verze přijde v roce 2015


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.