Přeposlat Seat Leon Cupra: až 280 koní, samosvorný diferenciál a z 0-100 za 5.7 s

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Seat Leon Cupra: až 280 koní, samosvorný diferenciál a z 0-100 za 5.7 s

09.01.2014 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Seat ukázal světu dlouho očekávanou ostrou verzi nové generace hatchbacku Leon. Můžeme se těšit na dvě výkonnostní varianty a samosvorný diferenciál.

Seat Leon Cupra: až 280 koní, samosvorný diferenciál a z 0-100 za 5.7 s

Nová generace modelu Leon se opravdu povedla a z koncernových sourozenců vypadá nejdynamičtěji a nejzajímavěji. Ostrá verze s typickým označením Cupra pak nabídne opravdu rychlé svezení, a pokud nechcete již trochu okoukaný Golf GTI, bude to ideální volba. Cupra bude k dispozici jak s třídveřovou karoserií SC, tak s klasickou pětidveřovou a stejně jako standardní verze, i ostrá je postavena na modulární platformě MQB. Díky použití této platformy je nová Cupra o 55 kg lehčí, než předchozí generace. Proti standardní verzi jde tato ostrá varianta samozřejmě rozeznat hned na první pohled, protože dostala docela výrazný optický paket. Přídi dominují výrazné světlomety, které jsou kompletně složeny z LEDek, a zaujme také sportovně střižený nárazník s atraktivním výpletem. Na zádi si pak můžeme všimnout velkého difuzoru a dvou mohutných koncovek výfuku, přičemž samozřejmě nemůže chybět ani stříška nad zadním sklem. Celkový design hezky podtrhují černá zpětná zrcátka a stylová litá kola, která budou k dispozici ve velikosti 18 i 19 palců.

Seat Leon Cupra: až 280 koní, samosvorný diferenciál a z 0-100 za 5.7 sSeat Leon Cupra: až 280 koní, samosvorný diferenciál a z 0-100 za 5.7 s

Proti sériové variantě se můžeme těšit na posílenou brzdnou soustavu, což je vzhledem k vysokému výkonu logické. Kromě nápadného designu vám napoví přítomnost vysokého výkonu také typický znáček šachovnice v masce chladiče a na zádi. Stejný znáček najdeme také v interiéru na volantu a i zde je na první pohled vidět, že sedíte v ostrém hatchbacku. Trojramenný sportovní volant má plochou spodní část, zvýrazněné úchyty a také výrazné kontrastní prošívání. Dále se můžeme těšit na sedačky s výrazným bočním vedením, hliníkové pedály s protiskluzovou povrchovou úpravou a stylové červené linky ve výplni dveří. Jinak je ale rozvržení interiéru samozřejmě stejné, jako u standardní verze. Co se týče motoru, tak pod kapotou se bude nacházet klasický přeplňovaný čtyřválcový motor 2.0 TSI, který bude k dispozici ve dvou výkonnostních variantách. Slabší verze je naladěna na 265 koní a ta silnější na 280 koní, přičemž točivý moment 350 Nm je pro obě varianty shodný.

Seat Leon Cupra: až 280 koní, samosvorný diferenciál a z 0-100 za 5.7 sSeat Leon Cupra: až 280 koní, samosvorný diferenciál a z 0-100 za 5.7 s

Poháněna budou vždy pouze přední kola, a to prostřednictvím klasického šestistupňového manuálu nebo dvouspojkové převodovky DSG. Jak už napovídají výkony, dynamika Cupry je skvělá a výkonnější verze s převodovou DSG zvládne zrychlit z 0-100 km/h za 5.7 sekundy a se šestistupňovým manuálem budete o pouhou desetinku pomalejší. Slabší varianta ale určitě není žádný louda, protože stejnou disciplínu umí za 5.9 sekundy a co se týče maximální rychlosti, tak obě verze ji mají omezenou na 250 km/h. Seat vybavil novou Cupru také samosvorným diferenciálem, který se postará o lepší přenos výkonu na silnici. Diferenciál umí v případě nutnosti poslat až 100% výkonu pouze na jedno kolo. Kromě zlepšení trakce má diferenciál vliv také na řízení a měl by omezit tahání za volant v případě přidání plynu. Náročnější zákazníky určitě zaujme také fakt, že všichni elektroničtí hlídači jdou vypnout a když se vydáte například na okruh, budete mít nad vozem naprostou kontrolu bez zásahu elektroniky. Oficiální představení veřejnosti proběhne na autosalonu v Ženevě.

Seat Leon Cupra: až 280 koní, samosvorný diferenciál a z 0-100 za 5.7 sSeat Leon Cupra: až 280 koní, samosvorný diferenciál a z 0-100 za 5.7 s

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Seat Leon Cupra: až 280 koní, samosvorný diferenciál a z 0-100 za 5.7 s


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.