Přeposlat Peugeot 308 SW: konkurent Octavie Combi má stejný kufr a úspornější motory!

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Peugeot 308 SW: konkurent Octavie Combi má stejný kufr a úspornější motory!

07.01.2014 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Peugeot se s novou generací modelu 308 trefil do černého a tento vůz nižší střední třídy sklízí zasloužené úspěchy všude po světě. Francouzská automobilka nyní představila praktickou variantu SW, která se pyšní ohromným kufrem a úspornými motory.

Peugeot 308 SW: konkurent Octavie Combi má stejný kufr a úspornější motory!

V nižší střední třídě to bez karoserie kombi zkrátka nejde a Peugeot to ví, takže po hatchbacku 308 přišla na řadu i karosářská verze kombi s typickým označením SW. Označení je sice stejné, jako u předchozí generace, protože Peugeot číselné značení nezměnil (model 309 již byl a 310 vypadá divně), nicméně se samozřejmě jedná o úplně jiný automobil, což je patrné hned na první pohled. Opravdu jsme rádi, že Peugeot začal zase dělat pohledná auta, protože, co si budeme povídat, předchozí verze 308 SW patřila mezi nejošklivější automobily vůbec. Novinka je podstatně elegantnější a hlavně disponuje nižší karoserií, takže vypadá více uceleně a dynamičtěji. Když už jsme u té karoserie, tak ta se protáhla až na 4580 mm a její výška je nyní 1470 mm (o 100 mm méně než v případě předchozí verze). Novinka je samozřejmě postavena na modulární platformě EMP2 a díky tomu je o značných 140 kg lehčí, než předchůdce. U kombi je ale samozřejmě nejdůležitější zavazadlový prostor a v tomto ohledu se Francouzi vytáhli.

Peugeot 308 SW: konkurent Octavie Combi má stejný kufr a úspornější motory!Peugeot 308 SW: konkurent Octavie Combi má stejný kufr a úspornější motory!

Do kufru nové 308 SW dáte až 610 litrů nákladu, což je na chlup stejná hodnota, jako u naší Octavie Combi. Zavazadlový prostor je tak objemnější, než u konkurenčního Volkswagenu Golf nebo Seatu Leon, nicméně na premianta v této třídě v podobě Hondy Civic Tourer něco málo ztrácí (toto kombi disponuje zavazadlovým prostorem o objemu 624 litrů). Design tohoto kombi se opravdu povedl a dominují mu výrazné linie, které se táhnou od zadních světel až k předním kolům. Příď je samozřejmě stejná, jako u verze s karoserií hatchback a najdeme na ní masku chladiče dekorovanou chromem, zajímavě tvarované světlomety s LEDkami a nárazník s integrovanými mlhovkami. Zádi pak dominují výrazná světla a nechybí ani decentní stříška nad zadním sklem. Interiér se taktéž nezměnil a stejně jako v případě hatchbacku, i kombi nabídne minimalistický design a několik zajímavých detailů. Dobře vypadá hlavně přímočarý středový panel s výraznými výdechy klimatizace a pouze minimem tlačítek.

Peugeot 308 SW: konkurent Octavie Combi má stejný kufr a úspornější motory!Peugeot 308 SW: konkurent Octavie Combi má stejný kufr a úspornější motory!

Volant má plochou spodní část a za ním je umístěna palubní deska s malým displejem mezi budíky. Co se týče nabídky motorů, tak ta bude stejná, jako v případě hatchbacku a můžeme se těšit jak na benzinové, tak na úsporné naftové jednotky. Benzinový základ bude tvořit tříválec 1.2 VTi o výkonu 82 koní, který doplní přeplňované čtyřválce 1.6 THP o výkonech 125 a 155 koní. Naftové motory jsou zastoupeny novými jednotkami 1.6 a 2.0 BlueHDI, které se pyšní hlavně plněním emisní normy Euro 6. Slabší varianta 1.6 BlueHDI produkuje emise pouze 85 gramů CO2 na 1 km jízdy, což odpovídá papírové kombinované spotřebě 3.2 litru na 100 km. V nižší střední třídě se tak bude jednat o nejúspornější a nejvíce ekologickou pohonnou jednotku. Ze začátku prodeje bude k dispozici pouze slabší 1.6 BlueHDI a silnější dvoulitr se do nabídky dostane až později. Všechny varianty budou disponovat výhradně pohonem přední nápravy. Oficiální představení veřejnosti proběhne na autosalonu v Ženevě a prodej by měl odstartovat na jaře.

Peugeot 308 SW: konkurent Octavie Combi má stejný kufr a úspornější motory!Peugeot 308 SW: konkurent Octavie Combi má stejný kufr a úspornější motory!

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Peugeot 308 SW: konkurent Octavie Combi má stejný kufr a úspornější motory!


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.