Přeposlat Ford Mustang: šestá generace se podívá i do Evropy a dostanete čtyřválec EcoBoost

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Ford Mustang: šestá generace se podívá i do Evropy a dostanete čtyřválec EcoBoost

10.12.2013 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Jedna z největších klasik na poli automobilů, legendární muscle car Ford Mustang, se dočkal dlouho očekávané nové generace. V pořadí již šestá generace se konečně oficiálně podívá i do Evropy, takže případní zájemci z našich luhů a hájů si již nebudou muset nechat dovážet Mustanga oklikou.

Ford Mustang: šestá generace se podívá i do Evropy a dostanete čtyřválec EcoBoost

Nová generace Mustangu je určitě jeden z nejočekávanějších automobilů příštího roku a ví to také Ford, který ji představil hned v šesti světových městech, přičemž Evropská premiéra se odehrála ve španělské Barceloně. Nová generace tohoto ikonického muscle caru kombinuje moderní prvky, nicméně v několika ohledech oslavuje generace předchozí. Příští rok bude Mustang slavit kulatých 50 let od prvního představení a nová generace je tak velmi hezký dárek a fakt, že se bude konečně oficiálně dovážet také do Evropy, je příjemný bonus navíc. Hned ze začátku prodeje budou k dispozici dvě varianty, a to klasické kupé a také kabriolet s látkovou stahovací střechou. Design se drží klasiky, takže se můžeme těšit na dlouhý čumák a krátký, svalnatý zadek. Celkově je nový vzhled sice pouze evolucí páté generace, nicméně ta nová působí dravěji a zároveň více uhlazeně. Na přídi najdeme mohutnou masku chladiče, která je doplněna úzkými, ostře řezanými světlomety a nárazníkem se splitterem. V předních světlometech si můžeme všimnout třech svislých pruhů diod, které jsou určené pro denní svícení a ve stejném duchu jsou vyvedena také zadní světla.

Ford Mustang: šestá generace se dostane i do Evropy a dostanete šestiválec EcoBoostFord Mustang: šestá generace se dostane i do Evropy a dostanete šestiválec EcoBoost

Na zádi dále najdeme difuzor, dvě mohutné koncovky výfuku a také decentní integrovaný spoiler na víku zavazadelníku. Nejvíce to Mustangu samozřejmě sluší při pohledu z profilu, kdy vynikne dynamicky střižená karoserie s ostře se svažující zádí. Skvěle vypadá také otevřená varianta a v kombinaci se silným osmiválcem to bude určitě výborná volba hlavně pro požitkáře. Zalíbil se nám také interiér, který je vyvedený v retro stylu, ale zároveň působí moderně a dynamicky. Dominantu interiéru tvoří velký trojramenný volant, za kterým jsou umístěny dva velké analogové budíky v oddělených tubusech. Mezi nimi se pak nachází displej palubního počítače. Zaujme i robustní středový panel se spoustou ovládacích prvků a kulaté průduchy ventilace, které hezky ladí s budíky. Proti současné generaci by měl být interiér kvalitnější a lépe zpracovaný. Nyní se přesuneme k motorům, které se budou pro jednotlivé trhy trochu lišit. Nejvýkonnější verze v podobě atmosférického osmiválce budou stejné, avšak základní motorizace budou rozdílné. V Americe bude základním motorem vidlicový šestiválec o zdvihovém objemu 3.7 litru, který nabídne nejvyšší výkon 304 koní a točivý moment čítající 366 Nm.

Ford Mustang: šestá generace se dostane i do Evropy a dostanete šestiválec EcoBoostFord Mustang: šestá generace se dostane i do Evropy a dostanete šestiválec EcoBoost

V Evropě se budou muset zájemci o základní variantu trochu uskromnit, ale pouze co se týče válců. Výkon přeplňované čtyřválce 2.3 EcoBoost je totiž 309 koní a 407 Nm, což je více, než v případě amerického základu. Vrchol bude pro všechny trhy stejný a top model dostane poctivý atmosférický osmiválec o objemu 5 litrů, který disponuje 426 koňmi a točivým momentem čítajícím 529 Nm. Časem se pravděpodobně dočkáme i výkonnějších verzí s přeplňovanou V8, nicméně do té doby bude nejrychlejší právě tato varianta. Poháněna budou vždy pouze zadní kola, a to prostřednictvím šestistupňového manuálu nebo šestistupňového automatu s možností řazení na volantu. Kvůli globálnímu nasazení se Ford zaměřil také na podvozek, který je kompletně nový. Na zadní nápravě najdeme vůbec poprvé nezávislé zavěšení kol a vpřed jsou přepracované závěsy McPherson. Je tedy velká šance, že nový Mustang bude na silnici podstatně schopnější a agilnější, než všechny předchozí generace. Oficiální prodej nové generace tohoto kultovního vozu začne v Americe v dubnu 2014 a později se podívá i na ostatní trhy. Kdy přesně se ho dočkáme u nás, zatím není jasné, nicméně se mluví až o roku 2015.

Ford Mustang: šestá generace se dostane i do Evropy a dostanete šestiválec EcoBoostFord Mustang: šestá generace se dostane i do Evropy a dostanete šestiválec EcoBoost

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 1

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Ford Mustang: šestá generace se podívá i do Evropy a dostanete čtyřválec EcoBoost


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.