Přeposlat Jaguar F-Type Coupé: uhrančivé kupé dostane také ostrou verzi R

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Jaguar F-Type Coupé: uhrančivé kupé dostane také ostrou verzi R

28.11.2013 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Britský Jaguar představil novou variantu svého stylového roadsteru F-Type a zároveň také oznámil ostrou verzi s označením R. Nejkrásnější Jag současnosti tak bude ještě navíc i pekelně rychlý.

Jaguar F-Type Coupé: uhrančivé kupé dostane také ostrou verzi R

Jaguar F-Type je bezesporu jeden z nejstylovější a nejatraktivnějších automobilů současnosti a otevřenou verzi nyní doplní varianta Coupé s pevnou střechou. U většiny automobilů, které mají otevřené varianty, jde první do prodeje ta klasická, se střechou a až později přijde řada na otevřené verze. Jaguar šel v případě modelu F-Type úplně opačnou cestou a zatímco roadster je již na trhu, varianta Coupé dorazí až v roce 2014. Pevná střecha navíc siluetě F-Typu vůbec neublížila, právě naopak a i verze Coupé vypadá naprosto fantasticky. Nový F-Type s pevnou střechou je samozřejmě lehčí, než otevřená verze a úspora hmotnosti činí 20 kg. Jinak jsou ale rozměry karoserie shodné pro obě varianty a to samé platí také pro torzní tuhost, což je pochvala samozřejmě pro roadster. Přídi vozu dominují úzké světlomety, které jsou doplněny výraznou maskou chladiče a sportovním nárazníkem s integrovaným splitterem. Na zádi pak najdeme hned čtyři koncovky výfuku (u verze R, méně výkonné varianty mají pouze dvě koncovky), které jsou uloženy po stranách difuzoru a celkově dynamické a agresivní vzezření vozu hezky podtrhují uzoučká světla.

Jaguar F-Type Coupé: uhrančivé kupé dostane také ostrou verzi RJaguar F-Type Coupé: uhrančivé kupé dostane také ostrou verzi R

Verze Coupé působí docela svalnatě a není tak vzdušná, jako otevřená varianta. Co se týče střechy, tak ta je vyrobena kompletně z hliníku a za příplatek bude k dispozici také prosklená verze. Dalším zajímavým prvkem příplatkové výbavy jsou brzdy a standardní ocelové bude možné nahradit karbon-keramickými. Ty disponují většími kotouči (398 mm vpředu a 380 mm vzadu) a samozřejmě nabídnou vyšší brzdný výkon a nižší míru vadnutí. Interiér vychází z otevřené verze a můžeme se tedy těšit na sportovní feeling, kvalitní dílenské zpracování a prémiové materiály. Pojďme se raději podívat na jednotlivé varianty, které budou tři, přičemž ta nejostřejší s označením R vypadá opravdu hrozivě. Základní verze s prostým označením Coupé má pod kapotou kompresorem přeplňovaný šestiválec o objemu 3 litry, který nabídne nejvyšší výkon 340 koní a točivý moment čítající 450 Nm. S tímto motorem zvládne F-Type zrychlit z 0-100 km/h za 5.3 sekundy a maximální rychlost leží na hranici 260 km/h. Varianta S Coupé je sice osazena stejným motorem, ale naladěným na velmi hezkých 380 koní. Točivý moment se zvedl pouze nepatrně, na 460 Nm, nicméně dynamické schopnosti jsou podstatně lepší, než u základní verze.

Jaguar F-Type Coupé: uhrančivé kupé dostane také ostrou verzi RJaguar F-Type Coupé: uhrančivé kupé dostane také ostrou verzi R

Zrychlení z 0-100 km/h je dílem 4.9 sekundy a maximální rychlost se posunula na 275 km/h. Nejostřejší model R Coupé je opravdové zvíře, které má pod kapotou kompresorem přeplňovaný osmiválec o objemu 5 litrů. Můžeme se těšit na 550 koní a mohutný točivý moment čítající 680 Nm, což už s tímto relativně kompaktním a lehkým vozem opravdu pořádně zamává. Tato varianta umí zrychlit z 0-100 km/h za 4.2 sekundy a její maximální rychlost je 300 km/h. Všechny verze jsou osazeny osmistupňovou automatickou převodovkou, která žene výkon na zadní kola. O lepší kontrolu při vyšších rychlostech se postará vysunovací přítlačné křídlo, které vytváří přítlak na zadní nápravu rovný 120 kilogramům. Mírného přepracování se dočkal elektronický diferenciál, který by měl být schopný distribuovat výkon podle potřeby na každé ze zadních kol v rozmezí 0-100 % za pouhých 200ms. Jak jsme se již zmínili, prodej začne v roce 2014 a základní cena ostré verze R Coupé byla stanovena na 85 000 liber (v přepočtu asi 2.77 mil Kč). To opravdu není málo, ale o F-Type je evidentně velký zájem i přes trochu vyšší cenovku a ani ostrá verze R určitě nebude mít o zákazníky nouzi.

Jaguar F-Type Coupé: uhrančivé kupé dostane také ostrou verzi RJaguar F-Type Coupé: uhrančivé kupé dostane také ostrou verzi R

Zdroj: YouTube

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 2

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Jaguar F-Type Coupé: uhrančivé kupé dostane také ostrou verzi R


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.