Přeposlat Porsche Panamera Turbo S 2014: výkonnější, rychlejší a úspornější

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Porsche Panamera Turbo S 2014: výkonnější, rychlejší a úspornější

05.11.2013 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Německá automobilka Porsche finišuje facelift své velké limuzíny Panamera a konečně se ho dočkala také nejostřejší verze s označením Turbo S. Nečekejte nějak extra rozsáhlé změny, ale spíše decentnější úpravy a navýšení výkonu.

Porsche Panamera Turbo S 2014: výkonnější, rychlejší a úspornější

Panamera Turbo S se faceliftu dočkala po čtyřech letech prodeje a i když se tato velká limuzína snaží vymanit ze škatulky nepříliš vzhledného a docela kontroverzního modelu zuby nehty, pouze decentní úprava vzhledu jí k tomu příliš nepomůže. Na přídi si můžeme všimnout přepracovaného nárazníku s většími nasávacími otvory a LEDky pro denní svícení jsou nyní uloženy v jeho lamelách. Světlomety jsou prakticky stejné a mají pouze trochu jinou grafiku. Co se týče zádě Panamery, tak světla jsou nyní nepatrně užší a nárazník je podstatně výraznější. Na zádi dále najdeme čtyři mohutné koncovky výfuku a můžeme si všimnout také žlutých třmenů kotoučových brzd, což znamená přítomnost karbon-keramických brzd. Ty dostanete již v základu, stejně tak jako litá kola o průměru 20 palců, která jsou osazena pneumatikami o rozměrech 285/40 vpředu a 295/35 vzadu. Rozměry karoserie se nikterak nezměnily a do prodeje půjde také prodloužená verze s označením Executive, která je o značených 150 mm delší.

Porsche Panamera Turbo S 2014: výkonnější, rychlejší a úspornějšíPorsche Panamera Turbo S 2014: výkonnější, rychlejší a úspornější

Celkově se zdá být faceliftovaná Panamera trochu ostřejší, agresivnější, ale pořád je to vcelku kontroverzní automobil, který se buď líbí, nebo ho nemůžete vystát. Interiér se prakticky vůbec nezměnil, takže pořád se můžeme těšit na palubní desku s pěti budíky, precizní dílenské zpracování a ty nejkvalitnější materiály. Nyní se přesuneme k motoru, kde se událo pravděpodobně nejvíce novinek a faceliftovaná Panamera je nyní výkonnější, rychlejší a zároveň také úspornější. Přeplňovaný vidlicový osmiválec má pořád zdvihový objem 4.8 litru, nicméně systém přeplňování byl přepracovaný a turbodmychadla nyní vhánějí do motoru více vzduchu. To ale není všechno, systém vstřikování pracuje s vyšším tlakem o hodnotě 140 barů a motor dostal také kompletně nové písty. To všechno znamená nárůst výkonu o solidních 20 koní proti předchozí variantě a celkově tedy dostanete skvělých 570 koní. Proti ,,obyčejné“ verzi bez S dostanete dokonce o 50 koní více. Točivý moment čítající 750 Nm je stejný, ale nyní je použitelný v širším pásmu otáček (2250 – 5000 ot/min) a nechybí ani funkce overboost, která umí zvednout točivý moment krátkodobě o dalších 50 Nm.

Porsche Panamera Turbo S 2014: výkonnější, rychlejší a úspornějšíPorsche Panamera Turbo S 2014: výkonnější, rychlejší a úspornější

Dynamické schopnosti jsou vskutku skvělé a zrychlení z 0-100 km/h zvládne tato velká limuzína za 3.8 sekundy. Maximální rychlost se zastaví na 310 km/h, což je opět nepatrný nárůst proti předchozí verzi (ta uměla 306 km/h). Poháněna jsou samozřejmě všechna čtyři kola, a to prostřednictvím sedmistupňové převodovky. Výrobce se zmiňuje také o snížené spotřebě, které je s průměrnými 10.2 litry na 100 km jízdy o 11% nižší, než u předchozí varianty. Dostanete také všechny možné technické vymoženosti Porsche a tato automobilka se ukazuje jako mistr zkratek. Zde je přehled zkratek, které si pro nás tato německá automobilka připravila. PDK (Porsche Double-Clutch), PTM (Porsche Traction Management), PASM (Porsche Active Stability Management), PDCC (Porsche Dynamic Chassis Control), PTV (Porsche Torque Vectoring), PCCM (Porsche Carbon Ceramic Brakes). Je toho opravdu hodně, co říkáte? Novou verzi Panamery Turbo S je možné si již objednat, nicméně prodej začne až v lednu 2014. Základní cena pro německý trh byla stanovena na 180 024 euro.

Porsche Panamera Turbo S 2014: výkonnější, rychlejší a úspornějšíPorsche Panamera Turbo S 2014: výkonnější, rychlejší a úspornější

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 1

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Porsche Panamera Turbo S 2014: výkonnější, rychlejší a úspornější


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.