Přeposlat Citroën Cactus: hybridní koncept poháněný stlačeným vzduchem

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Citroën Cactus: hybridní koncept poháněný stlačeným vzduchem

26.09.2013 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Francouzský Citroën navrhuje odjakživa zajímavé a atraktivní koncepty a na jeden velmi povedený se v dnešní novince podíváme. Model s označením Cactus zaujme jak atraktivním designem, tak velmi moderní hybridní pohonnou soustavou.

Citroën Cactus: hybridní koncept poháněný stlačeným vzduchem

Nejedná se o žádnou novinku a fotografie tohoto kocenou unikly do světa ještě před autosalonem ve Frankfurtu, nicméně se jedná o velmi zajímavý koncept, který určitě stojí za zmínku. Jedná se sice pouze o koncept, ale Citroën uvažuje také o sériové výrobě, která by měla odstartovat v příštím roce. Produkční varianta bude pravděpodobně odlišná od tohoto konceptu, ale například hybridní pohon a některé detaily budou zachovány. Pojďme se ale podívat na automobil na okolních obrázcích, jehož kompletní rozměry jsou 4210 x 1750 x 1530 mm, takže velikostně se jedná o automobil nižší střední třídy. Světlá výška tohoto konceptu je 210 mm, což je opravdu hodně a díky tomu by se dal tento automobil označit jako takový kříženec hatchbacku a malého SUV. Označení crossover je pro tento model tedy více než příznačné. V portfoliu Citroënu by se měl Cactus postavit vedle modelů řady DS, takže se bude jednat o stylovku, která určitě nebude nějak levná. Design se opravdu povedl a na první pohled zaujme hlavně přední část s úzkými světlomety, které jsou složeny z dnes již běžných LEDek.

Citroën Cactus: hybridní koncept poháněný stlačeným vzduchemCitroën Cactus: hybridní koncept poháněný stlačeným vzduchem

Celkově je přední maska docela mohutná a oči upoutá také výrazný nárazník. Na zádi tohoto konceptu jsou umístěna světla s 3D grafikou a podobný nárazník, jako na přídi. Při pohledu z profilu si lze všimnou svažující se střechy s ližinami, což působí příjemně dynamicky a také absence sloupků. Povedla se také atraktivní kola a zvýrazněné blatníky. Jedna z nejzajímavějších věcí se nachází na bocích vozu, a to polštářky s označením AirBump. Jedná se o malé vzduchové polštářky, které by měly chránit karoserii před poškozením při nárazu v nižších rychlostech, takže například při parkování. Kromě toho by měly chránit také chodce při kolizi a nutno podotknout, že se jedná o opravdu zajímavou technologii, která by se mohla ujmout. Na výběr budou také různé barevné varianty těchto polštářků. Podobně futuristicky jako exteriér vypadá také interiér, který sice nepopře styl vycházející z luxusnějších modelů DS, nicméně do sériové podoby se v tomto stavu pravděpodobně nedostane.

Citroën Cactus: hybridní koncept poháněný stlačeným vzduchemCitroën Cactus: hybridní koncept poháněný stlačeným vzduchem

Dominantu interiéru tvoří středový panel s velkým dotykovým displejem a další displej se nachází také za volantem, přičemž tento displej supluje klasickou palubní desku. Volant vypadá opravdu zajímavě a díky absenci sloupků bude interiér určitě příjemně vzdušný a prostorný. Citroën vsadil v interiéru na minimalizaci nepotřebných prvků a většina věcí se ovládá přes dotykový displej na středovém panelu. Pod ním se nacházejí výdechy klimatizace a ještě níž je usazený volič režimů automatické převodovky. Jak je z prvních fotografií vidět, řidič bude mít na výběr ze třech možností, a to D (drive), R (reverse) a N (neutral). Zajímavostí je také pohon, který bude kombinovat klasický spalovací motor a systém stlačeného vzduchu, přičemž Citroën tuto technologii označuje jako Hybrid Air. Žádné oficiální specifikace ale zatím známé nejsou a budeme si na ně muset ještě chvíli počkat. Podle prvních informací by ale měla být spotřeba pod hranicí 3 litrů na 100 km. Jak jsme se již zmínili, Citroën má v plánu něco podobného začít vyrábět již příští rok, takže se možná brzo dočkáme produkčního prototypu.

Citroën Cactus: hybridní koncept poháněný stlačeným vzduchemCitroën Cactus: hybridní koncept poháněný stlačeným vzduchem

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 2

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Citroën Cactus: hybridní koncept poháněný stlačeným vzduchem


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.