Přeposlat Peugeot 208 Hybrid FE: extrémně úsporný hybrid

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Peugeot 208 Hybrid FE: extrémně úsporný hybrid

03.09.2013 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Francouzský Peugeot se opět vyšvihl s velmi zajímavým konceptem hybridního automobilu, a to konkrétně novou verzí malého hatchbacku 208. Dnes se tedy v rychlosti podíváme, co přináší koncept s označením 208 HYbrid FE nového a zajímavého.

Peugeot 208 Hybrid FE: extrémně úsporný hybrid

Emisní limity jsou neúprosné a vývoj hybridních automobilů tak jde mílovými kroky kupředu. Francouzský Peugeot se v této oblasti cítí velmi dobře a nyní představil zajímavý koncept s označením 208 HYbrid FE. Na první pohled by se mohlo zdát, že v Peugeotu prostě vzali standardní model 208 a přidali k němu elektromotor a baterie, ale tak jednoduché to opravdu nebylo a tento zajímavý koncept přináší celou řadu různých vylepšení. Po stránce designu se může zdát, že se jedná o typickou 208, nicméně rozdíly zde samozřejmě jsou. Hned na první pohled upoutá oči absence zpětných zrcátek, které suplují kamery posílající obraz do interiéru. Zpětná zrcátka zde chybí z velmi jednoduchého důvodu, a to kvůli lepší aerodynamice. Na té v Peugeotu opravu zapracovali a tento koncept disponuje o 25% nižším koeficientem odporu vzduchu, než standardní varianta. Kromě chybějících zrcátek se o lepší aerodynamiku postarala také přepracovaná přední maska a nová, hladší záď. Něco málo přidávají také litá kola o průměru 19 palců, na kterých jsou obuty speciální pneumatiky Michelin o rozměrech 145/65 R19.

Peugeot 208 Hybrid FEPeugeot 208 Hybrid FE

Jak je vidět, pneumatiky jsou to poměrně tenké, což se samozřejmě podepsalo na nižším valivém odporu, který klesl proti standardním pneumatikám o 20%. Za těmito krásnými koly se nacházejí kotoučové brzdy o průměru 380 mm. Výrobce samozřejmě zapracoval také na snížení hmotnosti a v tomto ohledu dokázal takřka zázraky. Proti standardní 208 je tento hybrid lehčí o celých 20% a této úspory bylo dosaženo převážně rozsáhlým použitím karbonu. Ten se nachází takřka na všech venkovních panelech a o další úsporu se postarala okna, která jsou vyrobena z polykarbonátu, který je podstatně lehčí, než konvenční sklo. Hmotnost kostry automobilu byla snížena z 295 kg na 227 kg a výsledná hmotnost tohoto hybridu je 780 kg. To je opravdu fantastická hodnota, která vynikne hlavně v případě, když vezmete v potaz, že se pořád jedná o pětimístný hatchback s relativně objemným zavazadelníkem. Nyní se konečně přesuneme k hybridnímu pohonu, který vypadá více než zajímavě.

Peugeot 208 Hybrid FEPeugeot 208 Hybrid FE

Základ této soustavy je atmosféricky plněný tříválec o objemu 1.2 litru, který disponuje nejvyšším výkonem 68 koní. Tento motor je doplněný ještě elektromotorem, který může pracovat jako pomocná jednotka klasickému motoru, nebo poskytovat energii akumulátorům. V prvním případě disponuje motor výkonem 31 koní, nicméně když nabíjí baterie, vydá toho ze sebe podstatně víc. Když už jsme nakousli ty baterie, tak ty jsou chlazeny olejem a celý jejich balík váží vcelku příznivých 25 kg. Díky nízké hmotnosti a relativně vysokému výkonu zvládne tento koncept zrychlit z 0-100 km/h za zhruba za 8 sekund, takže po stránce dynamiky to vskutku není žádné ořezávátko. Nakonec jsme si nechali spotřebu, která spadá do kategorie snů. Podle Peugeotu zvládne 208 HYbrid FE jezdit za 2.1 litru na 100 km, což odpovídá produkci emisí 49 gramů CO2 na jeden kilometr. Je samozřejmě otázka, jak moc se bude lišit tato papírová spotřeba a spotřeba v reálném světě. Oficiální představení veřejnosti proběhne na autosalonu ve Frankfurtu.

Peugeot 208 Hybrid FEPeugeot 208 Hybrid FE

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 1

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Peugeot 208 Hybrid FE: extrémně úsporný hybrid


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.