Přeposlat Range Rover Hybrid: hybridní offroad s vysokým výkonem a nízkou spotřebou

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Range Rover Hybrid: hybridní offroad s vysokým výkonem a nízkou spotřebou

27.08.2013 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Automobilka Land Rover představila dvě očekávané novinky postavené na nové generaci slavného offroadu Range Rover. Klasický Range Rover i verze Sport se tak v blízké budoucnosti dočkají svých hybridních verzí.

Range Rover Hybrid: hybridní offroad s vysokým výkonem a nízkou spotřebou

Automobilka slibuje zachování praktičnosti, skvělých schopností v terénu a k tomu přidá relativně ekonomický provoz a lepší dynamiku, než u standardních dieselových verzí. Oba Range Rovery budou moct jezdit také čistě na elektřinu, nicméně v tomto případě bude jejich dojezd opravdu pouze symbolický. Co se týče designu, tak ten se od sériových variant nijak zásadně neliší. Nový Range Rover vypadá majestátně a zároveň luxusně, čemuž napomáhá hlavně robustní maska chladiče s výraznými, protáhlými světlomety. Na zádi pak najdeme podlouhlá světla a tradiční, výraznou hranu zavazadelníku. Nechybí ani decentní stříška nad zadním sklem a hodně zkosená zadní část, což je hlavně z důvodu lepšího průchodu terénem. Jak jsme se již zmínili, hybridní verze by neměly ubrat nic na praktičnosti, takže u verze Sport bude k dispozici také sedmimístná varianta a v obou případech dostanete velký zavazadelník a plnohodnotné rezervní kolo. Je jasné, že hybridní pohon přidal oběma modelům na celkové hmotnosti, ale nárůst 120 kg není nikterak dramatický a vyšší výkon tento mírný handicap vyrovná.

Range Rover Hybrid: hybridní offroad s vysokým výkonem a nízkou spotřebouRange Rover Hybrid: hybridní offroad s vysokým výkonem a nízkou spotřebou

Hmotnost modelu Sport čítá 2372 kg a klasická verze bude se svými 2394 kg nepatrně těžší. Baterie elektromotoru jsou uloženy pod podlahou vozu, jsou chlazené kapalinou a jsou umístěny tak, aby nikterak neovlivňovaly prostor pro posádku. Nový Range Rover byl totiž navržený s tím, že vznikne také hybridní verze, takže výrobce tomu všechno hezky přizpůsobil a hybrid se tak od normální varianty nijak neliší. Pojďme se nyní podívat na samotné hybridní ústrojí, které kombinuje přeplňovaný naftový šestiválec a elektromotor. Oba modely, tedy jak klasický Range Rover, tak verze Sport, dostanou stejnou hybridní soustavu. Základ této soustavy tvoří motor SDV6 o zdvihovém objemu 2993cc, který sám o sobě disponuje výkonem 292 koní a točivým momentem 600 Nm. Něco málo koní navíc samozřejmě přidá elektromotor, takže celkový výkon této hybridní soustavy tak je velmi hezkých 340 koní (při 4000 ot/min) a točivý moment čítá mohutných 700 Nm (dostupný od 1500 do 3000 ot/min).

Range Rover Hybrid: hybridní offroad s vysokým výkonem a nízkou spotřebouRange Rover Hybrid: hybridní offroad s vysokým výkonem a nízkou spotřebou

Kromě lepší dynamiky by měla být tato hybridní soustava také úspornější, než základní naftové šestiválce. U klasického Range Roveru se tak spotřeba snížila ze 7.5 litru na 100 km na 6.4 litru a stejnou kombinovanou spotřebou disponuje také verze Sport. Je samozřejmě otázkou, jestli je to úspora pouze na papíře, nebo se promítne také do reálného provozu. Výrazně se snížila i produkce emisí, a to až o 26% na výsledných 169 g CO2 na jeden kilometr jízdy. Zmínili jsme také lepší dynamiku, která se projevila hlavně ve zrychlení z 0-100 km/h. Standardní verze zvládne tuto disciplínu za 6.9 sekundy a varianta Sport dokonce za 6.7 sekundy, což jsou vskutku impozantní výsledky. Poháněna jsou samozřejmě všechna čtyři kola, a to pomocí osmistupňového automatu SF. Co se týče dojezdu čistě na elektřinu, tak oba modely zvládnou při maximální rychlosti necelých 50 km/h urazit vzdálenost zhruba 1.6 km, což je opravdu pouze symbolické. Oficiální představení veřejnosti proběhne na autosalonu ve Frankfurtu a hned poté odstartuje také prodej.

Range Rover Hybrid: hybridní offroad s vysokým výkonem a nízkou spotřebouRange Rover Hybrid: hybridní offroad s vysokým výkonem a nízkou spotřebou

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Range Rover Hybrid: hybridní offroad s vysokým výkonem a nízkou spotřebou


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.