BMW


Přeposlat BMW i3: první oficiální fotografie očekávaného elektromobilu

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

BMW i3: první oficiální fotografie očekávaného elektromobilu

01.08.2013 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Automobilka BMW oficiálně představila svůj elektrický model i3, který půjde do prodeje již v listopadu. Pojďme se tedy podívat, co tento pro BMW jistě přelomový vůz nabídne.

BMW i3: první oficiální fotografie očekávaného elektromobilu

Elektrické vozy jsou mezi námi již nějakou tu dobu, nicméně pro BMW je to novinka a i když vypadá spojení elektrického motoru a této německé automobilky, která má status výrobce aut hlavně pro milovníky jízdy poněkud zvláštně, výsledek se podle nás velmi povedl. Design je sice trochu zvláštní, avšak nedá se říct, že by bylo BMW i3 nějak ošklivé nebo nevzhledné, je pouze jiné a zcela se vymyká všemu, co BMW v současnosti nabízí. Na přídi zůstala zachována typická maska chladiče se dvěma ledvinkami, která je doplněna opravdu výrazným nárazníkem s integrovanými mlhovkami a trochu zamračenými světlomety s LEDkami pro denní svícení. Na zádi pak najdeme minimalistická světla a decentní stříšku nad zadním sklem. Na první pohled vypadá tento model jako takový menší rodinný van a při prvním seznámení zaujme hlavně řešení dveří, které se otevírají trochu netypicky proti sobě. Kompletní rozměry tohoto vozu jsou 3999 x 1775 x 1578 mm a rozvor náprav se zastavil na hodnotě 2570 mm.

BMW i3: první oficiální fotografie očekávaného elektromobiluBMW i3: první oficiální fotografie očekávaného elektromobilu

Hmotnost čistě elektrické verze je příznivých 1195 kg, přičemž pouze akumulátor s kapacitou 22 kWh váží zhruba 230 kg. Aby byla hmotnost celého vozu co možná nejnižší, použilo BMW na výrobě karbon a také hliník, přičemž celá karoserie je posazena na kolech o průměru 19 palců, která obouvají pneumatiky s rozměrem 155/70. Interiér působí podobně moderně, jako exteriér a zaujme hlavně dvojicí displejů, přičemž jeden supluje palubní desku a druhý ovládací systém celého automobilu. Interiéru se ale příliš věnovat nebudeme a posuneme se rovnou k pohonu. K dispozici budou dvě verze, jedna čistě elektrická a druhá hybridní, která bude doplněna malým dvouválcovým motorem (Range Extender). Ten se nebude starat o samotný pohon, ale bude pouze dodávat elektřinu akumulátoru. To bude samozřejmě znamenat podstatně lepší dojezd, než u čistě elektrické verze. Ta nabídne nejvyšší výkon 170 koní a točivý moment 250 Nm, který je k dispozici již od nulových otáček. Dynamika vypadá velmi slušně a můžeme očekávat hlavně naprosto konstantní zátah.

BMW i3: první oficiální fotografie očekávaného elektromobiluBMW i3: první oficiální fotografie očekávaného elektromobilu

Elektrická varianta zvládne zrychlení z 0-100 km/h za 7.2 sekundy a maximální rychlost je elektronicky omezena na 150 km/h. Dojezd na plně nabité baterie by se měl pohybovat v rozmezí 130 až 160 km a nabíjení z konvenční zásuvky zabere okolo 8 hodin. Nabíjení z rychlonabíjecí stanice bude samozřejmě podstatně rychlejší a 80% kapacity baterie bude k dispozici již po půlhodině nabíjení. Hybridní verze dostane navíc dvouválec o objemu 647cc (34 koní, 55 Nm), který bude sloužit jako dodavatel energie a s tímto dalším motorem se maximální dojezd na plné nabití baterií a natankování nádrže o objemu 9 litrů zvedne až na 250 – 300 km. To už je vcelku použitelné, a i když dojezd pořád nestačí na konvenční automobily, je to příjemný posun vpřed. Hybridní verze bude kvůli vyšší hmotnosti nepatrně pomalejší a zvládne zrychlit z 0-100 km/h za 7.9 sekundy (maximální rychlost zůstala stejná). U obou variant budou poháněna pouze zadní kola a rozložení hmotnosti mezi nápravy je ideálních 50:50. Prodej čistě elektrické verze by měl začít v listopadu a cena se odhaduje těsně pod jedním milionem korun. Hybridní varianta přijde později a bude samozřejmě dražší.

BMW i3: první oficiální fotografie očekávaného elektromobiluBMW i3: první oficiální fotografie očekávaného elektromobilu

Zdroj: YouTube

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku BMW i3: první oficiální fotografie očekávaného elektromobilu


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.