Přeposlat Maserati Ghibli Diesel: nejlevnější a nejúspornější Ghibli se povedlo

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Maserati Ghibli Diesel: nejlevnější a nejúspornější Ghibli se povedlo

09.07.2013 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Italské Maserati by rádo výrazněji zatopilo velké německé trojce prémiových automobilek a k tomu účelu posloužil model Ghibli s naftovou motorizací. Jaké je první Maserati s dieselovým šestiválcem?

Maserati Ghibli Diesel: nejlevnější a nejúspornější Ghibli se povedlo

Účel modelu Ghibli Diesel je jasný, a to ubrat zákazníky prémiovým vozům jako Mercedes CLS, Audi A7 nebo BMW Gran Coupe. Mít v nabídce pouze výkonné benzinové motory je sice krásné, ale na evropských trzích to není to moc konkurenceschopné a v byznysu jde samozřejmě hlavně o zisk. Ghibli Diesel je na první pohled typické Maserati a jediný rozdíl najdeme pod kapotou. Proti německé konkurenci má Ghibli výhodu v podstatně emotivnějším vzhledu a je jasné, že s chladnou německou produkcí si tohoto horkokrevného Itala nespletete. Přídi vozu dominuje atraktivní maska chladiče s typickým trojzubcem, která je doplněna menšími světlomety a sportovně vyhlížejícím nárazníkem. Výraz Maserati Ghibli je příjemně agresivní a i když působí přední světlomety vzhledem k celkové velikosti karoserie trochu disproporčně, není to nic hrozného a dá se na to zvyknout. Na zádi vozu pak najdeme čtyři koncovky výfuku, výrazný nárazník a atraktivní koncová světla. Nechybí ani decentní integrovaný spoiler ve víku kufru a typické žábry za předními koly.

Maserati Ghibli Diesel: nejlevnější a nejúspornější Ghibli se povedloMaserati Ghibli Diesel: nejlevnější a nejúspornější Ghibli se povedlo

Kompletní rozměry tohoto modelu jsou 4971 x 1945 x 1461 mm, takže se jedná o rozměrný a reprezentativní sedan, který se neztratí ani vedle většího vlajkového modelu Quattroporte. Interiér vypadá úžasně a skvěle v sobě kombinuje italský cit pro detail a sportovní feeling. Dobře působí hlavně rozměrný středový panel s barevným displejem a klasickými, analogovými hodinami. Za sportovním trojramenným volantem se nachází klasická palubní deska s dvojicí velkých budíků a všude v interiéru samozřejmě najdeme kvalitní materiály, jako je karbon, hliník nebo kůže. Pojďme se ale přesunout pod kapotu, kde se nachází přeplňovaný naftový šestiválec o zdvihovém objemu 2987cc. Tento motor disponuje nejvyšším výkonem 275 koní při 4000 ot/min a nabídne točivý moment 600 Nm, který je k dispozici v rozmezí 2000 – 2600 ot/min. Jedná se o nejslabší motor v nabídce Ghibli, nicméně nabídne nejvyšší točivý moment ze všech a samozřejmě také nejúspornější provoz, protože zbytek motorů jsou benzinové šestiválce.

Maserati Ghibli Diesel: nejlevnější a nejúspornější Ghibli se povedloMaserati Ghibli Diesel: nejlevnější a nejúspornější Ghibli se povedlo

Co se týče dynamických schopností, tak tato varianta umí zrychlit z 0-100 km/h za 6.3 sekundy a maximální rychlost se zastaví na hodnotě 250 km/h. Nejsou to úplně nejhorší hodnoty, nicméně německá konkurence nabízí u svých naftových motorů vyšší výkony a také lepší dynamické schopnosti. Poháněna jsou pouze zadní kola, a to prostřednictvím osmistupňového automatu ZF. Maserati Ghibli Diesel ale hraje na výborné jízdní vlastnosti, přičemž při jízdě takřka nejde poznat, že řídíte verzi s těžším, naftovým motorem. Rozložení hmotnosti mezi nápravy je ideálních 50:50, díky čemu mění Ghibli Diesel směr s lehkostí benzinových verzí a karoserie se nikterak nenaklání ani při opravdu ostřejší jízdě. První dojmy ukazují na opravdu skvěle vyladěný podvozek a naftové Ghibli je podstatně agilnější, než většina jeho konkurentů. Jediné výtky mířily směrem k řízení, které není tak komunikativní, jak by mohlo být. Zvukový projev se samozřejmě s benzinovými verzemi nemůže rovnat, ale podstatně nižší provozní náklady to spolehlivě vyváží. Tato verze je také nejlevnější a její cena se pohybuje okolo 1.7 mil Kč.

Maserati Ghibli Diesel: nejlevnější a nejúspornější Ghibli se povedloMaserati Ghibli Diesel: nejlevnější a nejúspornější Ghibli se povedlo

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Maserati Ghibli Diesel: nejlevnější a nejúspornější Ghibli se povedlo


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.