Přeposlat Vuhl 05: na okruh v mexickém roadsteru

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Vuhl 05: na okruh v mexickém roadsteru

08.07.2013 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Sportovní vůz původem z Mexika není zrovna typická záležitost, nicméně to neznamená, že takové spojení nemůže fungovat. Dvoumístný roadster s označením Vuhl 05 totiž vypadá více než zajímavě.

Vuhl 05: na okruh v mexickém roadsteru

Tento automobil vznikl jako dvoumístný roadster, jako taková hračka pro lidi, kteří jezdí často na okruh a potřebují k tomu adekvátní nářadí. Jedná se o takový mix mezi podobně zaměřenými modely KTM X-Bow, Ariel Atom nebo Lotus Elise. Na nějakou praktičnost nebo pohodlí se v případě těchto vozů vůbec nehraje, vyrazit na obyčejnou cestu je většinou opravdu adrenalinový zážitek a jejich hlavním domovem je okruh, kde hezky uplatní své nekompromisní parametry a techniku. Vuhl 05 (zkratka pro Vehicles of Ultra High Performance) je na tom úplně stejně, za své peníze dostanete extrémně lehké šasi, opravdu spartánský interiér a moderní podvozek s dvojitými lichoběžníky. Design této motokáry na okruh je opravdu povedený a hlavně při pohledu z profilu vynikne jeho agresivní tvarování a vzezření. Přední části dominuje výrazná maska chladiče, která je doplněna úzkými světlomety a sportovním nárazníkem s integrovaným splitterem. Na zádi pak najdeme jednoduchá světla, výrazný bílý nárazník a dvě rozměrné koncovky výfuku.

Vuhl 05: na okruh v mexickém roadsteruVuhl 05: na okruh v mexickém roadsteru

Samozřejmě nechybí ani obří přítlačné křídlo, protože přítlak a aerodynamika je to hlavní, o co u takto zaměřených automobilů jde. Přední sklo tu prakticky žádné není, pouze malý štítek jako na motocyklu a zpětná zrcátka také nejsou zrovna dvakrát velká. Stylová litá kola mají průměr 17 palců vpředu, 18 palců vzadu a jsou na nich obuty pneumatiky o rozměrech 205/45 a 235/45. Odvětrávané kotoučové brzdy disponují průměry 310 mm vpředu, 280 mm vzadu a vzhledem k opravdu nízké hmotnosti tohoto sporťáku nebudou mít s okamžitým zastavením určitě žádné problémy. Vzhledem k absenci střechy a oken je jasné, že celková hmotnost je nízká a ručička vah se u tohoto automobilu zastavila na hodnotě 695 kg. Výrobce se chlubí také extrémně tuhým šasi, které by mělo být až třikrát tužší než u Lotusu Elise. Interiér je opravdu minimalistický a nachází se zde pouze závodní odnímatelný volant, skořepinové sedačky z karbonu a digitální palubní deska.

Vuhl 05: na okruh v mexickém roadsteruVuhl 05: na okruh v mexickém roadsteru

Středový panel je pak obsypaný spoustou přepínačů a ve výbavě nechybí telemetrie nebo integrovaná kamera. Co se týče motoru, tak ten je uložený uprostřed pro co nejlepší vyvážení a jedná se o přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec EcoBoost od Fordu. Pro potřeby tohoto modelu byl ale vyladěný na 289 koní a 420 Nm, což jsou velmi slušné hodnoty. Zrychlení z 0-100 km/h zvládne Vuhl 05 za 3.7 sekundy a jeho maximální rychlost se zastaví na hodnotě 245 km/h. Výkon putuje na zadní kola, a to prostřednictvím šestistupňové manuální převodovky. Vuhl 05 vypadá opravdu velmi zajímavě a určitě bude v této docela specifické kategorii automobilů vítaným zpestřením. Jako hlavní trh byl pro začátek prodeje zvolený severoamerický a také ten ve Velké Británii, kde se tomuto druhu automobilů velmi daří. Později by se měl Vuhl 05 samozřejmě rozšířit i na další trhy a jeho startovací cena byla stanovena na 55 tisíc liber (v přepočtu asi 1.66 mil Kč).

Vuhl 05: na okruh v mexickém roadsteruVuhl 05: na okruh v mexickém roadsteru

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Vuhl 05: na okruh v mexickém roadsteru


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.