Přeposlat Mazda 3: třetí generace oficiálně

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Mazda 3: třetí generace oficiálně

27.06.2013 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Japonská Mazda ukázala první oficiální fotografie nové generace populárního modelu 3. Novinka potěší hlavně tím, že se drží klasických benzinových atmosférických motorů a nešla ve stopách dnes tolik populárního downsizingu.

Mazda 3: třetí generace oficiálně

Mazda 3 patří mezi nejlepší zástupce nižší střední třídy, a i když možná není populární jako Ford Focus nebo VW Golf, nabídne fantastické jízdní vlastnosti a líbivý design. V tomto duchu bude pokračovat také nová generace, která se po stránce designu více přiblíží současné Mazdě 6. Proti předchozí generaci ta nová, jak už bývá zvykem, nepatrně narostla, a to jak do délky, tak do šířky. Karoserie se ale nepatrně snížila, takže nová Mazda 3 nyní působí mnohem dynamičtějším dojmem, než kdy dřív. Kompletní rozměry nové generace jsou 4465 x 1795 x 1450 mm a rozvor náprav disponuje 2700 mm, což je mezigenerační nárůst o 63 mm. Základní zavazadlový prostor disponuje objemem 350 litrů, takže v tomto ohledu Mazda 3 premiantem určitě nebude, ale po sklopení zadních sedaček se dočkáte velmi slušných 1250 litrů. Jak jsme se již zmínili, design připravované trojky se docela výrazně posunul směrem k současné generaci modelu 6 a nejvíce je to patrné na přídi. Zde se nachází maska chladiče s výraznými lamelami, úzké světlomety a sportovně vyhlížející nárazník s integrovanými mlhovkami. Maska chladiče je doplněna chromovanou dekorační linkou, která zároveň spojuje oba světlomety a právě tato linka dává nové Mazdě 3 velmi originální výraz.

Mazda 3: třetí generace oficiálněMazda 3: třetí generace oficiálně

Na zádi pak najdeme ostře tvarovaná světla, výrazný nárazník s difuzorem a také dvě koncovky výfuku (to se bude pravděpodobně lišit podle motorizace). V závislosti na motorizaci se bude lišit také velikost předních brzdných kotoučů. Celkově vypadá nová Mazda 3 opravdu povedeně a vedle Golfu, Astry nebo Focusu působí podstatně dravějším a sportovnějším dojmem. Interiér je vcelku přímočarý, působí docela kvalitně a nabídne také odpovídající sportovní feeling. Atraktivně vypadá hlavně palubní deska s velkým, centrálně umístěným budíkem a trojramenný volant. Středový panel je velmi jednoduchý, obsahuje ovládání klimatizace a samozřejmě nechybí ani barevný displej palubního systému. Nyní se přesuneme k motorům, které potěší hlavně milovníky klasických atmosférických jednotek. Základní benzinový motor je čtyřválec 1.5 Skyactiv-G, který nabídne nejvyšší výkon 100 koní a točivý moment 150 Nm, což jsou vcelku normální hodnoty. Dynamické schopnosti této verze jsou také relativně nezajímavé a zrychlení z 0-100 km/h umí tento motor za 10.2 sekundy a maximální rychlost se zastaví na 182 km/h. Tato varianta bude nabízena pouze s šestistupňovým manuálem.

Mazda 3: třetí generace oficiálněMazda 3: třetí generace oficiálně

Další v řadě je čtyřválec 2.0 Skyactiv-G, který nabídne výkony 120 koní a točivý moment 210 Nm. Tento motor bude na výběr buď se šestistupňovým manuálem, nebo šestistupňovým automatem, přičemž hlavní rozdíl mezi oběma převodovkami je v dynamice. S manuálem zvládne tato varianta zrychlit z 0-100 km/h za 8.9 sekundy, no s automatem budete pro stejný úkon potřebovat 10.4 sekundy. Maximální rychlost u obou převodovek je víceméně stejná (195 a 194 km/h). Motor 2.0 Skyactiv-G bude nabízený také ve variantě se 165 koňmi, která nabídne pouze manuál a zrychlení z 0-100 km/h za 8.2 sekundy (maximální rychlost této verze je 210 km/h). Naftu milující řidiči budou moct sáhnout po motoru 2.2 Skyactiv-D, který nabídne 150 koní a 380 Nm. I zde bude na výběr mezi manuálem a automatem a rozdíly jsou opět hlavně v dynamických schopnostech, které vyznívají mnohem lépe pro manuál (0-100 km/h za 8.1 / 9.7 s, maximální rychlost 210 / 201 km/h). Oficiální představení nové Mazdy 3 veřejnosti by mělo proběhnout na autosalonu ve Frankfurtu a poté by mělo být k dispozici také více informací.

Mazda 3: třetí generace oficiálněMazda 3: třetí generace oficiálně

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 2

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Mazda 3: třetí generace oficiálně


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.