Přeposlat Opel Insignia: facelift přinese pohlednější interiér a nové motory

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Opel Insignia: facelift přinese pohlednější interiér a nové motory

13.06.2013 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Nejlepší Opel všech dob, model Insignia, se dočkal vcelku rozsáhlého faceliftu, aby mohl mezi silnou konkurencí nadále bojovat se ctí. Kromě trochu pozměněného designu se můžeme těšit také na zcela nový motor.

Opel Insignia: facelift přinese pohlednější interiér a nové motory

Opel Insignia je bez debat nejpovedenějším automobilem této značky vůbec a i když patří pořád mezi velmi dobré zástupce střední třídy, zub času už se na něm trochu podepsal. Tento výrazný facelift přichází po pěti letech existence, což je docela dlouhá doba a většina automobilů prochází omlazením podstatně dříve. To značí, že na kompletně novou generaci si ještě nějakou tu dobu počkáme a Opel chce udržet Insigniu konkurenceschopnou ještě po nějaký ten čas. Facelift je to ale docela rozsáhlý, takže upravená Insignia se mezi konkurencí určitě neztratí. Hned na první pohled si lze všimnout přepravované přídě, která obsahuje větší masku chladiče, jinak vypadající nárazník a také nová světla. Na masce chladiče najdeme nyní více chromu a nárazník dostal do vínku integrované mlhovky a také pás z LEDek. Úpravy se samozřejmě dotkly také zádi vozu, kde se nacházejí přepracovaná světla spojena chromovaným dekoračním pásem a také nový, výraznější nárazník. Celkově se jeví tento facelift jako velmi povedený, Insignia nyní působí uhlazenějším a vyspělejším dojmem a její vzhled se trochu posunul směrem k novému kabrioletu Cascada.

Opel Insignia: facelift přinese pohlednější interiér a nové motoryOpel Insignia: facelift přinese pohlednější interiér a nové motory

Vcelku výrazným úprav se dočkal také interiér a hlavní novinkou je, že Opel vypustil to kvantum různých titěrných tlačítek a nahradil je moderním dotykovým rozhraním. Barevný dotykový displej s úhlopříčkou 8 palců je umístěný na středovém panelu a kromě něj se zde nachází pouze nezbytně nutné množství tlačítek jako například ovládání klimatizace nebo audia. Můžeme se také těšit na nový multifunkční volant a přepracovanou přístrojovou desku. Palubní deska se nyní skládá z trojice vedle sebe usazených budíků, přičemž uprostřed si můžete navolit, zda bude tachometr digitální, analogový nebo jestli bude tento prostor zobrazovat údaje z vašeho smartphonu nebo navigace. Interiér nyní působí mnohem vzdušněji, přímočařeji a minimalizace tlačítek a všemožných ovládacích prvků mu určitě prospěla. Kromě povedeného designu interiéru můžeme očekávat také velmi kvalitní dílenské zpracování. Novinky se udály samozřejmě také v oblasti pohonných jednotek a jeden z mála motorů, který ze současné Insignie zůstane tak, jak je, je dvakrát přeplňovaný diesel 2.0 BiTurbo CDTI o výkonu 195 koní. Ten je zároveň také nejvýkonnějším naftovým motorem v nabídce.

Opel Insignia: facelift přinese pohlednější interiér a nové motoryOpel Insignia: facelift přinese pohlednější interiér a nové motory

Když už jsme začali s naftovými motory, tak u nich také zůstaneme. Starší pohonná jednotka 2.0 CDTI, která se dříve nabízela s výkony 110 a 130 koní, se dočkala posílení a nyní se můžeme těšit na varianty se 120 a 140 koňmi. Slabší motor nabídne točivý moment 320 Nm a silnější velmi hezkých 370 Nm, přičemž spolu s vyšším výkonem by měly být obě varianty proti svým předchůdcům úspornější a ekologičtější. V oblasti benzinových motorů se můžeme těšit na dvě nové pohonné jednotky, obě přeplňované a obě proti svým předchůdcům úspornější. Nový přeplňovaný čtyřválec o zdvihovém objemu 1.6 litru nese označení SIDI Turbo a tento motor nabídne nejvyšší výkon 170 koní a točivý moment 280 Nm. Lepší dynamiku můžeme očekávat od motoru 2.0 SIDI Turbo, který disponuje 250 koňmi a 400 Nm točivého momentu. U všech motorizací bude k dispozici klasický šestistupňový manuál a nebude chybět ani možnost pořídit si automatickou převodovku nebo pohon všech kol. Oficiální představení tohoto faceliftu proběhne na autosalonu ve Frankfurtu a prodej by měl začít nedlouho po premiéře.

Opel Insignia: facelift přinese pohlednější interiér a nové motoryOpel Insignia: facelift přinese pohlednější interiér a nové motory

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 2

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Opel Insignia: facelift přinese pohlednější interiér a nové motory


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.