Přeposlat Mitsubishi eK: malá městská dodávka míří na japonský trh již ve třetí generaci

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Mitsubishi eK: malá městská dodávka míří na japonský trh již ve třetí generaci

11.06.2013 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Automobily typu Kei car jsou japonskou vymožeností a potkáte je tam takřka na každé rohu. Nyní svůj nový Kei car uvedla automobilka Mitsubishi a jedná se o již třetí generaci v Japonsku populárního modelu eK.

Mitsubishi eK: malá městská dodávka míří na japonský trh již ve třetí generaci

Tento typ automobilů je určený výhradně do města a spojuje v sobě kompaktní rozměry kvůli co možná nejpohodlnějšímu parkování a také prostorný a praktický interiér. Nejsou to žádní krasavci, ale vytrvalí obyvatelé městské džungle, kteří se zde cítí jako doma. Těmto vozům se trochu posměšně občas říká také auta pro trpaslíky, ale tak tomu samozřejmě není a do interiéru se docela v pohodě vejde i normální obyvatel Evropy. V drtivé většině případů se jedná o ne úplně krásné krabičky a vozy typu Kei car mají také přísné specifikace, aby vůbec mohly toto označení nosit. Například délka by neměla překročit 3400 mm a šířka zase hodnotu 1494 mm. Restrikce jsou také v kategorii motorů a Kei car nesmí mít víc než 65 koní. Mitsubishi eK tohle všechno samozřejmě splňuje a navíc přidává docela povedený design. Není to samozřejmě žádný lev salónů, ale v rámci této velmi specifické kategorie vozů se Mitsubishi povedlo vytvořit docela příjemný kousek, který by si své fanoušky našel možná i v Evropě.

Mitsubishi eK: malá městská dodávka míří na japonský trh již ve třetí generaciMitsubishi eK: malá městská dodávka míří na japonský trh již ve třetí generaci

Přední části vozu dominují vcelku rozměrné světlomety, které jsou doplněny úzkou maskou chladiče a nárazníkem s výrazným nasávacím otvorem. Na zádi si můžeme všimnout vertikálně uložených světel a kolmého víka zavazadlového prostoru. Do prodeje půjdou hned dvě varianty, přičemž obě se svým vzhledem trochu liší. Výše popsaná varianta nese označení Wagon a tento model bude spíše takový obyčejnější, nepříliš výrazný a usedlý. Verze s označením Custom bude hrát na sportovnější notu a nabídne jinou masku chladiče zdobenou chromem, přední integrované mlhovky a na zádi zase čirá světla a stříšku nad zadním oknem. Celkově vypadá varianta Custom podstatně agresivněji, drsněji a dalo by se říct, že je i líbivější. Co se týče rozměrů, tak velikost obou varianta je stejná a karoserie disponuje rozměry 3395 x 1620 x 1475 mm, přičemž rozvor náprav činí 2340 mm. Nepatrné rozdíly mezi oběma verzemi pokračují také v interiéru. Zatímco model Wagon dostal velmi jednoduchou palubní desku s centrálně umístěným tachometrem, sportovnější Custom disponuje i otáčkoměrem a vcelku rozměrným displejem v jeho nitru.

Mitsubishi eK: malá městská dodávka míří na japonský trh již ve třetí generaciMitsubishi eK: malá městská dodávka míří na japonský trh již ve třetí generaci

Na středovém panelu si můžeme všimnout velké obrazovky, což značí, že v možnostech výbavy bude také navigace a celkově by měla být příplatková výbava relativně rozsáhlá a moderní. Neměla by chybět parkovací kamera, bezklíčový vstup nebo startování motoru pomocí tlačítka. Prim v interiéru budou hrát všemožné odkládací přihrádky a skrýše pro uložení nepotřebných věcí což je něco, co od automobilu koncipovaného přímo do města tak nějak očekáváme. Co se týče motorů, tak vzhledem k omezení na maximální možný výkon samozřejmě nemůžeme čekat nějakou rozsáhlou paletu pohonných jednotek, nicméně eK nabídne hned dva motory. Základní motor je zastoupený tříválcem, který nabídne nejvyšší výkon 50 koní a točivý moment 59 Nm a v nabídce bude také jeho přeplňovaná varianta. Ta by měla disponovat již zajímavějšími 64 koňmi a točivým momentem čítajícím 98 Nm. V základu bude poháněna pouze přední náprava, nicméně bude možné pořídit si také pohon všech kol a všechny varianty dostanou převodovku CVT. Jsme opravdu zvědaví, kdy tato zajímavá móda Kei cars dorazí i do našich přeplněných evropských měst.

Mitsubishi eK: malá městská dodávka míří na japonský trh již ve třetí generaciMitsubishi eK: malá městská dodávka míří na japonský trh již ve třetí generaci

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Mitsubishi eK: malá městská dodávka míří na japonský trh již ve třetí generaci


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.