Přeposlat Pagani Zonda Revolucion: hodně limitovaná edice pro hodně majetné zájemce

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Pagani Zonda Revolucion: hodně limitovaná edice pro hodně majetné zájemce

05.06.2013 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Automobilka Pagani vyrábí jedny z nejvýraznějších a nejšílenějších hypersportů vůbec a její automobily si jdou vždy svou cestou. Nyní se připravuje limitovaná edice Zondy s označením Revolucion a určitě stojí za to se na ni podívat.

Pagani Zonda Revolucion: hodně limitovaná edice pro hodně majetné zájemce

Dalo by se říct, že se jedná o takové rozloučení s modelem Zonda a nutno podotknout, že je to rozloučení více než důstojné. Jedná se o totiž o nejrychlejší vůz Pagani všech dob a vlastně o takovou vylepšenou Zondu R, která v roce 2010 zajela Severní smyčku Nürburgringu za 6 minut a 47 sekund. Vozy Pagani byly po technologické stránce vždy na úplné špičce a většinou za sebou zanechaly všechny své konkurenty, což samozřejmě platí také pro model Revolucion, u kterého si výrobce zakládá hlavně na poměru výkonu a hmotnosti. Po designové stránce se toho proti klasické Zondě příliš nezměnilo a novinky se týkají hlavně aerodynamiky. Zadní aktivní přítlačné křídlo funguje podobně jako na monopostu Formule 1 a jeho ovládání lze ponechat na automatice, nebo se do jeho činnosti vložit manuálně, a to pomocí tlačítka na volantu. Podle změny úhlu bude křídlo využito buď ke zvýšení přítlaku, lepší aerodynamice nebo pro účinnější brzdění.

Pagani Zonda Revolucion: hodně limitovaná edice pro hodně majetné zájemcePagani Zonda Revolucion: hodně limitovaná edice pro hodně majetné zájemce

Na karoserii si můžeme všimnout také různých průduchů a nasávacích otvorů, což je samozřejmě kvůli aerodynamice. Přídi vozu dominuje mohutný nárazník se splitterem a nechybí ani typické, minimalisticky provedené světlomety. Nabroušený výraz vozu dodává výrazná červená linka uprostřed kapoty a dobře působí také zpětná zrcátka ukotvená na tenkých držácích. Standardem pro tento vůz jsou také karbon-keramické brzdy od společnosti Brembo, které jsou proti brzdám na modelu Zonda R o 15% lehčí a měly by být také podstatně výkonnější a odolnější. Stylová černá litá kola jsou osazena pneumatikami Pirelli P Zero Corsa, které by měly zaručit výbornou přilnavost za jakýchkoliv podmínek. Vozy Pagani byly vždy ódou na karbon a to samé platí také pro model Revolucion. Karbon je zde opravdu takřka všude a to se samozřejmě podepsalo na velmi nízké hmotnosti. Podle výrobce váží tato Zonda pouhých 1070 kg, což je stejná hmotnost, jako v případě modelu R a zároveň hmotnost, kterou se většinou pyšní malé městské vozy.

Pagani Zonda Revolucion: hodně limitovaná edice pro hodně majetné zájemcePagani Zonda Revolucion: hodně limitovaná edice pro hodně majetné zájemce

Uprostřed uložený motor není nic menšího, než atmosférický dvanáctiválec o objemu 6 litrů, který pochází od Mercedesu a byl vyladěný divizí AMG. Proti Zondě R se nyní můžeme těšit na hrozivých 800 koní a točivý moment 730 Nm, což jsou hodnoty pro atmosféricky plněný motor vskutku úctyhodné. Vzhledem k hmotnosti je poměr hmotnost/výkon rovný 748 koní na tunu, což je opět údaj takřka z jiného světa. Oficiální údaje o dynamických schopnostech tohoto bolidu zatím nejsou známé, ale dají se dobře odvodit od o 50 koní slabší Zondy R. Ta zvládla zrychlit z 0-100 km/h za 2.7 sekundy a dosahovala maximální rychlosti 350 km/h a dá se očekávat, že na tom bude Revolucion podobně. Poháněna budou pouze zadní kola, a to prostřednictvím šestistupňové sekvenční převodovky. Udržet všechen ten výkon pod kontrolou vám bude pomáhat kontrola trakce nastavitelná ve 12 stupních a stavitelný bude také brzdný systém ABS. Zonda Revolucion se dostane ven pouze v pěti kusech a cena jednoho byla stanovena na 2.2 milionu Eur (v přepočtu asi 56 miliónů Kč bez DPH). Na závěr bychom měli ještě zmínit, že tato edice není uzpůsobena pro jízdu na běžných silnicích, takže případný majitel bude moct vyrazit pouze na uzavřený okruh.

Pagani Zonda Revolucion: hodně limitovaná edice pro hodně majetné zájemcePagani Zonda Revolucion: hodně limitovaná edice pro hodně majetné zájemce

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Pagani Zonda Revolucion: hodně limitovaná edice pro hodně majetné zájemce


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.