Přeposlat Renault TwinRun: 950 kg a 3.5 V6

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Renault TwinRun: 950 kg a 3.5 V6

27.05.2013 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Francouzský Renault odhalil na Velké ceně Monaka zajímavý koncept TwinRun, který opět trochu přibližuje novou generaci Twinga. Nenechte se ale zmýlit, tento koncept není ani v nejmenším malou nákupní taškou, kterou bude připravované Twingo.

Renault TwinRun: 950 kg a 3.5 V6

TwinRun je pořádná raketa, která obsahuje velký šestiválec, sekvenční převodovku a samosvorný diferenciál, takže Velká cena Monaka se stalo ideálním dějištěm premiéry. Jedná se o další z trochu ujetých konceptů Renaultu, který se postaví vedle například Twizy RS F1 nebo Twin-Z  a nutno podotknout, že TwinRun je z nich zdaleka nejatraktivnější. Po stránce designu je hned na první pohled poznat, že se nebude jednat o žádného loudu, ale opravdu rychlý automobil. Tomu napovídá hlavně ohromné přítlačné křídlo nad zadním sklem, které bude tlačit zadní nápravu k silnici při rychlé jízdě. Na přední části vozu najdeme jednoduchou masku chladiče s dvojicí malých světlometů a také velká LED světla, která umí svítit podle toho, jak si řidič navolí. Na zádi si pak můžeme všimnout docela nenápadných světel, difuzoru a netradičně pojaté koncovky výfuku. Lehce vytažené blatníky dodávají vozu svalnatý vzhled a na karoserii se nachází také množství průduchů.

Renault TwinRun: 950 kg a 3.5 V6Renault TwinRun: 950 kg a 3.5 V6

Zpětná zrcátka jsou velmi úzká, což je pravděpodobně kvůli aerodynamice a k celkovému stylu vozu se dobře hodí také atraktivní litá kola o průměru 18 palců. Pod nimi se nachází výkonné kotoučové brzdy na obou nápravách, protože zkrotit šestiválec bude chtít nějakou tu sílu. Kompletní rozměry tohoto konceptu jsou 3680 x 1750 x 1493 mm a hmotnost se zastavila na příjemných 950 kg. To je stejná hmotnost, jakou disponuje sportovně pojaté Twingo 133, avšak výkon tohoto konceptu je proti němu takřka 2.5x vyšší. Nízké hmotnosti se povedlo dosáhnout použitím skelných vláken na karoserii a samozřejmě pomohl také karbon. Z karbonu je vyrobený přední splitter, střecha a také zadní přítlačné křídlo, což určitě nějaké to kilo ušetřilo. Automobil je postavený na rámové konstrukci, která pochází ze závodního speciálu Mégane Trophy a s tímto závoďákem sdílí TwinRun také šestistupňovou sekvenční převodovku.

Renault TwinRun: 950 kg a 3.5 V6Renault TwinRun: 950 kg a 3.5 V6

V zadní části vozu se nachází velký šestiválcový motor o zdvihovém objemu 3.5 litru, který nabídne nejvyšší výkon 320 koní při 6800 ot/min a točivý moment 380 Nm, který je k dispozici při 4850 ot/min. Červené pole otáčkoměr začíná ve vysokých 7500 ot/min. Je jasné, že vzhledem k poměru hmotnosti a výkonu budou dynamické schopnosti tohoto vozu skvělé a tak tomu také je. Zrychlení z 0-100 km/h je dílem 4.5 sekund a maximální rychlost se zastaví až na 250 km/h. Poháněna jsou, jako u správného závodního náčiní, pouze zadní kola a ve výbavě tohoto konceptu nechybí ani samosvorný diferenciál. Co se týče interiéru, tak je zaměřený hlavně na funkčnost a před řidičem se nachází trojramenný závodní volant a 5.5 palcový LCD displej. Ten bude ukazovat všechny důležité věci, jako například rychlost, zařazený převodový stupeň nebo tlak oleje. Samozřejmostí jsou také závodní skořepinové sedačky a velká řadička sekvenční převodovky.

Renault TwinRun: 950 kg a 3.5 V6Renault TwinRun: 950 kg a 3.5 V6

Zdroj: YouTube

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 1

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Renault TwinRun: 950 kg a 3.5 V6


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.