Přeposlat Porsche 918 Spyder: hybridní supersport je oficiální

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Porsche 918 Spyder: hybridní supersport je oficiální

23.05.2013 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Automobilka Porsche konečně zveřejnila oficiální technické specifikace svého napjatě očekávaného supersportu 918 Spyder. Dokáže se tento hybridní vůz měřit s konkurenčními Ferrari LaFerrari a McLarenem P1?

Porsche 918 Spyder: hybridní supersport je oficiální

Hybridní supersporty jsou tento rok opravdu v kurzu a kromě Ferrari LaFerrari a McLarenu P1 pracuje na tom svém také Porsche, což je hlavní rival těchto dvou automobilek. Model s označením 918 Spyder nabídne úžasné výkony, moderní technologie, s trochou sebezapřením také ekologický provoz a samozřejmě i astronomickou cenovku. Design je vcelku povedený a i když proti svým konkurentům působí možná trochu konzervativněji, určité charisma se tomuto dvoumístnému supersportu s odnímatelnou střechou upřít nedá. Přední části dominují rozměrná světla s LEDkami a nárazník s výraznými průduchy a integrovaným splitterem. Záď je již podstatně zajímavější a nacházejí se na ní úzká světla, mohutný difuzor a velké přítlačné křídlo, které se vysunuje v závislosti na rychlosti. Na karoserii vyniknou také průduchy za předními koly, nasávací otvory před zadními koly a dva výrazné oblouky nad sedadly řidiče i spolujezdce. Přední litá kola mají průměr 20 palců (pneumatiky mají rozměry 265/35), zadní jsou jeden palec větší (pneumatiky 325/30) a už v základu dostanete keramické kotoučové brzdy s vnitřním chlazením, přičemž průměry kotoučů jsou 410 mm vpředu a 390 mm vzadu.

Porsche 918 Spyder: hybridní supersport je oficiálníPorsche 918 Spyder: hybridní supersport je oficiální

Kompletní rozměry tohoto vozu jsou 4643 x 1940 x 1167 mm a jeho hmotnost se zastavila na hodnotě 1640 kg, což je na hybridní vůz se třemi motory a spoustou baterií velmi slušné. Nízké hmotnosti se povedlo dosáhnout díky rozsáhlému použití karbonu a jiných lehkých materiálů. Interiér vypadá velmi moderně a dominuje mu výrazně zvednutý středový panel, který obsahuje několik ovládacích prvků a barevný displej. Dobře vypadá také palubní deska, která se skládá ze třech samostatných budíků a displeje, který je umístěný v kapličce po pravici řidiče. Pojďme se ale podívat na systém pohonu, který je na tomto vozu to zdaleka nejzajímavější. Porsche 918 Spyder je totiž vybavený hned trojicí motorů, přičemž klasický osmiválec roztáčí zadní kola, pomáhá mu elektromotor a ještě jeden elektromotor se stará o roztáčení předních kol. To znamená, že tento model disponuje pohonem všech kol a výkon na ně posílá sedmistupňová převodovka PDK. Samotný osmiválec o zdvihovém objemu 4.6 litru nabídne velmi hezkých 608 koní při 8600 ot/min (jde ale točit až do 9150 ot/min) a k tomu stádu se přidává 127 koní předního a 154 koní zadního elektromotoru.

Porsche 918 Spyder: hybridní supersport je oficiálníPorsche 918 Spyder: hybridní supersport je oficiální

Výrobce uvádí kombinovaný výkon této soustavy 887 koní, což už je pořádná porce výkonu a nelze se tak divit zrychlení z 0-100 km/h, které zvládne tento vůz za 2.8 sekundy. Maximální rychlost by pak měla přesáhnout 340 km/h, přičemž po překonání 235 km/h se přední elektromotor odpojí a budete se tak muset spolehnout pouze na dvojici motorů vzadu. 918 Spyder umí jezdit také čistě na elektřinu, ale maximální rychlost v tomto módu je pouhých 150 km/h a šťáva vám dojde za necelých 30 km, což není nic moc. Hybridní systém disponuje pěticí režimů (E-Power, Hybrid, Sport Hybrid, Race Hybrid a Hot Lap), takže si budete moct přesně vybrat, co budete chtít používat a jak budete chtít jezdit. Ještě bychom měli zmínit, že rozložení hmotnosti mezi nápravy je v poměru 43:57 a akumulátor pro skladování energie pro elektromotory se skládá z 312 samostatných článků. Informace o kombinované spotřebě 3.3 litru na 100 km jízdy je spíše taková perlička na závěr a o možném dosažení této kombinované spotřeby opravdu pochybujeme. Oficiální cenovka je zatím neznámá a to samé platí bohužel také o datu uvedení na trh.

Porsche 918 Spyder: hybridní supersport je oficiálníPorsche 918 Spyder: hybridní supersport je oficiální

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Porsche 918 Spyder: hybridní supersport je oficiální


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.