Přeposlat Mercedes E63 AMG S: vrcholný model třídy E

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Mercedes E63 AMG S: vrcholný model třídy E

15.05.2013 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Automobilka Mercedes ukázala nejostřejší verzi svého modelu třídy E a určitě není překvapením, že se jedná o úpravu od AMG. Pokud tedy budete chtít nejrychlejší éčko, už to nebude E63 AMG, ale model s přídomkem S.

Mercedes E63 AMG S: vrcholný model třídy E

Jedná se o přímého konkurenta BMW M5 nebo Audi RS6 a v hierarchii třídy E se postaví až na samotný vrchol. K dispozici bude jak klasický sedan, tak praktičtější kombi, které opět spojí úložný prostor dodávky a raketovou rychlost. Co se týče změn v designu proti stávající verzi E63 AMG, tak těch moc není a mezi ty nejvýraznější patří brzdové třmeny nalakované na červeno a malé písmenko S na zádi vozu. Přední části dominuje robustní maska chladiče s výraznou lamelou, která je doplněna sportovně střiženým nárazníkem s velkými průduchy a světly s atraktivní grafikou a integrovanými LEDkami pro denní svícení. Zádi pak dominuje čtveřice koncovek výfuku, které jsou umístěny po stranách velkého difuzoru a samozřejmě nechybí ani decentní spoiler integrovaný do víka zavazadelníku. Verze kombi dostane malou stříšku nad zadním sklem. Proti standardní verzi se můžeme těšit také na litá kola s novým designem, která mají v základu průměr 19 palců.

Mercedes E63 AMG S: vrcholný model třídy EMercedes E63 AMG S: vrcholný model třídy E

Co se týče interiéru, tak ten je víceméně stejný, jako u normálního E63 AMG a opět se tak můžeme těšit na moderní a sportovní design. Interiéru dominuje trojramenný volant obšitý alcantarou a palubní deska s velkým středovým budíkem. Středový panel obsahuje ovládání audia, klimatizace a samozřejmě nechybí ani velký barevný displej, na kterém se zobrazují údaje z palubního systému nebo navigace. Sedadla s výrazným bočním vedením určitě podrží tělo i při ostřejší jízdě a prémiové dílenské zpracování bude, stejně jako u ostatních vozů Mercedes, samozřejmostí. Nyní se podíváme na to nejdůležitější, což je samozřejmě motor. Ten je proti verzi E63 AMG největší změnou a i když se pořád jedná o dvakrát přeplňovaný osmiválec o zdvihovém objemu 5.5 litru, ve verzi S se můžeme těšit na nepatrně vyšší výkon. Místo původních 558 koní a 720 Nm byl tento motor naladěn na 585 koní a točivý moment dosahuje hodnoty hezkých 800 Nm.

Mercedes E63 AMG S: vrcholný model třídy EMercedes E63 AMG S: vrcholný model třídy E

Maxima svého výkonu dosahuje motor při 5500 ot/min a točivý moment bude k dispozici v rozmezí 2000 – 4500 ot/min, takže můžeme očekávat neutuchající zátah takřka od volnoběhu. Tato verze se bude nabízet s pohonem všech kol, avšak modely s volantem napravo (například pro britský trh) budou disponovat výhradně pohonem pouze zadní nápravy. Dynamika je opravdu úctyhodná a sedan s pohonem všech kol zvládne zrychlit z 0-100 km/h za 3.6 sekundy, přičemž trochu objemnější verze kombi umí tuto disciplínu za 3.7 sekundy. Varianty s pohonem pouze zadních kol na tom budou trochu hůř, protože prostě nenabídnou při ostrém rozjezdu tolik trakce a zadokolky zvládnou tuto disciplínu za 4.1 s (sedan), respektive 4.2 s (kombi). Ve všech případech bude maximální rychlost omezená na klasických 250 km/h, nicméně za příplatek půjde, již tradičně, omezovač posunout. Nový Mercedes E63 AMG S jde již objednat a příplatek proti klasické verzi E63 AMG činí nemalých 375 000 Kč. Je otázka, jestli to za znáček S a nepatrně lepší dynamiku stojí.

Mercedes E63 AMG S: vrcholný model třídy EMercedes E63 AMG S: vrcholný model třídy E

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Mercedes E63 AMG S: vrcholný model třídy E


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.