Přeposlat Porsche 911 Turbo a Turbo S: nová generace přijde s aktivním řízením zadních kol

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Porsche 911 Turbo a Turbo S: nová generace přijde s aktivním řízením zadních kol

07.05.2013 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Před čtyřiceti lety byla představena první generace slavného Porsche 911 Turbo a už na podzim tohoto roku se můžeme těšit na generaci novou. Určitě nepřekvapí, že se bude jednat o nejrychlejší Turbo všech dob.

Porsche 911 Turbo a Turbo S: nová generace přijde s aktivním řízením zadních kol

Kromě navýšení výkonu se nová, v pořadí již šestá generace 911 Turbo, dočká také několika zajímavých technických řešení, jako například aktivního řízení zadních kol. Na techniku se ale podíváme až později a začneme jako vždy designem. Ten je, dalo by se říct, pořád stejný a napříč generacemi se mění pouze detaily. Na druhou stranu, proč měnit něco, co dobře funguje již opravdu hodně dlouho a kritizovat Porsche za nulové inovace v designu tak opravdu nelze. Přední části vozu dominují světlomety klasického střihu, které jsou doplněny sportovním nárazníkem s výraznými průduchy a LEDkami. Na zádi si pak můžeme všimnout hned čtyř koncovek výfuku, úzkých světel a nechybí ani přítlačné křídlo, které se postará o vyšší přítlak na zadní nápravu při vyšších rychlostech. Jeho sklon se navíc mění podle rychlosti a disponuje třemi polohami. Docela dobře působí výrazné průduchy před zadními koly a také samotná kola, která disponují průměrem 20 palců. Zpoza kol prosvítají žluté třmeny ohromných kotoučových brzd, přičemž za příplatek budou k dispozici také odolnější keramické brzdy.

Porsche 911 Turbo a Turbo S: nová generace přijde s aktivním řízením zadních kolPorsche 911 Turbo a Turbo S: nová generace přijde s aktivním řízením zadních kol

Co se týče změn v oblasti rozměrů, tak nová 911 Turbo má o 100 mm delší rozvor a proti svému sourozenci v podobě modelu 911 Carrera 4 je nové Turbo o 28 mm širší. Interiéru dominuje výrazný trojramenný volant a středový panel s velkým barevným displejem. Před řidičem se nachází pětice budíků, přičemž uprostřed je již klasicky umístěný velký otáčkoměr. Sedadla samozřejmě nabídnou výrazné boční vedení a můžeme očekávat také kvalitní dílenské zpracování. Hned od začátku prodeje budou k dispozici dvě varianty, a to klasické Turbo a silnější model s označením Turbo S. Obě verze dostaly stejný motor, a to dvakrát přeplňovaný šestiválec o zdvihovém objemu 3.8 litru s přímým vstřikem paliva a variabilní geometrií lopatek turbodmychadla, avšak s rozdílnými výkony. V základní variantě dostanete hezkých 520 koní a ve variantě S dokonce 560 koní, což je proti minulé generaci nárůst o 20, respektive 30 koní. Hodnoty jsou to opravdu více než dobré a aby bylo možné přenést všechen ten výkon co možná nejefektivněji na vozovku, dostalo nové Turbo nový systém pohonu všech kol.

Porsche 911 Turbo a Turbo S: nová generace přijde s aktivním řízením zadních kolPorsche 911 Turbo a Turbo S: nová generace přijde s aktivním řízením zadních kol

I díky němu zvládne standardní model zrychlit z 0-100 km/h za 3.2 sekundy a verze S dokonce za 3.1 sekundy, což z ní dělá jeden z nejrychlejších automobilů současnosti. Maximální rychlost je v obou případech stejná a činí 318 km/h. Pohon všech kol je spojen se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou PDK a manuální převodovka nebude k dispozici vůbec. Nejzajímavější novinkou je ale aktivní řízení zadních kol, která se mohou v závislosti na rychlosti natočit až o 2.8 stupně do protisměru nebo po směru natočení předních kol. To bude mít dopad samozřejmě hlavně na ovladatelnost, která by měla být podstatně lepší a nové Turbo by tak mělo být mrštnější, stabilnější a zároveň ochotnější v zatáčkách. Automobilka uvádí, že v rychlostech do 50 km/h vyvolá protichůdné natočení zadních kol efekt, jako kdybyste řídili auto s o 250 mm kratším rozvorem náprav. V rychlostech nad 80 km/h se budou zadní kola natáčet ve stejném směru, jako ta přední a to vyvolá efekt auta s rozvorem delším až o 500 mm. Prodej nové generace 911 Turbo by měl začít v září a nejvyšší specifikace S by měla stát v přepočtu zhruba 5 mil Kč.

Porsche 911 Turbo a Turbo S: nová generace přijde s aktivním řízením zadních kolPorsche 911 Turbo a Turbo S: nová generace přijde s aktivním řízením zadních kol

Zdroj: YouTube

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 1

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Porsche 911 Turbo a Turbo S: nová generace přijde s aktivním řízením zadních kol


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.