Přeposlat Ferrari LaFerrari: nástupce Enza se ukázal v celé své kráse

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Ferrari LaFerrari: nástupce Enza se ukázal v celé své kráse

06.03.2013 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Italské Ferrari oficiálně odhalilo očekávaného nástupce legendárního Enza a stalo se tak samozřejmě na autosalonu v Ženevě. Stálo to dlouholeté čekání za to?

Ferrari LaFerrari: nástupce Enza se ukázal v celé své kráse

Co se týče největších hvězd autosalonu v Ženevě, tak ty zastupují hypersporty v podobě Lamborghini Venena, McLarenu P1 a nyní se k této silné dvojici přidává také nástupce slavného Enza. Ferrari zvolilo pro svůj nový model trochu neobvyklý název LaFerrari a vzhledem k tomu, že názvy vozů Ferrari mají většinou nějaký význam v minulosti, zajímalo by nás, jaký význam má toto jméno. Navzdory trochu zvláštnímu pojmenování nedělá LaFerrari svému stvořiteli vůbec žádnou ostudu a jedná se o jeden z nejmodernějších vozů současnosti, tak jak se na správné Ferrari sluší a patří. Pojďme se ale podívat na design vozu, který je velmi zajímavý a určitě upoutá pozornost hned na první pohled. Výrazná je hlavně přední část s ostrým čumákem, která dále obsahuje nárazník s mohutnými nasávacími otvory a protáhlé světlomety s LEDkami.

Ferrari LaFerrari: nástupce Enza se ukázal v celé své kráseFerrari LaFerrari: nástupce Enza se ukázal v celé své kráse

Příď trochu připomíná model Enzo FXX, což byla závodní verze určená pouze pro jízdu na okruhu, avšak zbytek vozu už je civilnější a několik detailů připomíná model 458 Italia. Na zádi si můžeme všimnout čtyř robustních koncovek výfuku, ohromného difuzoru a jednoduchých, avšak elegantních světel. Karoserie je samozřejmě plná různých průduchů a záhybů, a to pro dosažení co možná nejlepší aerodynamiky. Kompletní rozměry tohoto hypersportu jsou 4702 x 1992 x 1116 mm a hmotnost je velmi příznivých 1255 kg. Při výrobě bylo podle očekávání použito velké množství karbonu (je z něj celá karoserie), což je v této kategorii vozů samozřejmostí. Přední kola mají průměr 19 palců, zadní 20 palců a pod nimi se nacházejí karbon-keramické brzdy od společnosti Brembo. Přední pneumatiky mají rozměr 265/30 a zadní 345/30, přičemž jako obutí zvolil výrobce pneumatiky Pirelli P Zero.

Ferrari LaFerrari: nástupce Enza se ukázal v celé své kráseFerrari LaFerrari: nástupce Enza se ukázal v celé své kráse

Interiér vypadá velmi moderně a jeho dominantu tvoří zajímavý volant s plochou spodní i horní částí, který je doslova obsypaný všemožnými ovladači. Všechny důležité ovládací prvky, kromě pedálů plynu a brzdy, se totiž nacházejí na volantu a za ním si můžeme všimnout dlouhých pádel pro řazení. Zajímavostí je, že sedadlo řidiče není nastavitelné a místo toho se nastavuje volant a pedály. Dobře vypadá také minimalistický středový panel se třemi velkými tlačítky. Nejzajímavější na tomto automobilu je ale pohon, který kombinuje klasický motor a elektromotor. Jako základ posloužil mohutný dvanáctiválec o zdvihovém objemu 6262cc, který disponuje nejvyšším výkonem 800 koní při 9000 ot/min a točivým momentem 700 Nm, který je k dispozici při 6750 ot/min. Elektromotor k tomuto stádu přidává dalších 163 koní a točivý moment 270 Nm, který je k dispozici okamžitě.

Ferrari LaFerrari: nástupce Enza se ukázal v celé své kráseFerrari LaFerrari: nástupce Enza se ukázal v celé své kráse

Celkový výkon pohonné soustavy tak činí 963 koní, což je opravdu úctyhodné číslo, díky kterému toto Ferrari poráží jak McLaren P1, tak Lamborghini Veneno (ten ale není hybrid, takže o úplně přímou konkurenci se nejedná). Zrychlení z 0-100 km/h zvládne LaFerrari pod 3 sekundy a maximální rychlost se zastaví až na 350 km/h. Na 200 km/h se dostanete pod 7 sekund a dosažení 300 km/h je otázkou 15 sekund, což jsou opravdu obdivuhodné výsledky. Poháněna je samozřejmě pouze zadní náprava, a to prostřednictvím sedmistupňové dvouspojkové převodovky, přičemž hmotnost je mezi nápravy rozložena v poměru 41:59. Vyrobeno bude pouze 499 kusů a všechny do jednoho jsou již zamluveny. Ferrari si jedno LaFerrari cení na 1.3 milionu eur, což je v přepočtu zhruba 33.3 milionu Kč.

Ferrari LaFerrari: nástupce Enza se ukázal v celé své kráseFerrari LaFerrari: nástupce Enza se ukázal v celé své kráse
 

Zdroj: YouTube

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 1

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Ferrari LaFerrari: nástupce Enza se ukázal v celé své kráse


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.