Přeposlat Audi RS5 Cabriolet: atmosféra v plném nasazení

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Audi RS5 Cabriolet: atmosféra v plném nasazení

01.02.2013 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Dnes se trochu podrobněji podíváme na nové Audi RS5 Cabriolet, což je v dnešním světě plném downsizingu jeden z nejlepších příkladů velkého atmosférického motoru. Pozornost si určitě zaslouží, protože osmiválec pod kapotou tohoto kabrioletu je opravdu úžasný.

Audi RS5 Cabriolet: atmosféra v plném nasazení

Právě atmosférický motor s výrazným zvukovým projevem je hlavní pýchou tohoto modelu, nicméně na první pohled zaujme spíše svým výrazným vzhledem. Můžete se těšit na klasické designové doplňky řady RS, jako maska chladiče s výrazným výpletem a chromovaným dekorem, sportovní nárazník s mohutnými průduchy a nesmí samozřejmě chybět ani zpětná zrcátka lakovaná ve stříbrné barvě. Na zadní části vozu přitáhnou oči hlavně dvě ohromné koncovky výfuku, které jsou umístěny po stranách velkého difuzoru. Nechybní ani tradiční znáček RS v přední masce a další se nachází na zádi vozu. Celkový design hezky podtrhují 20 palcová litá kola (v základu jsou 19 palcová), za kterými jdou vidět velké kotoučové brzdy s kotouči o průměru 365 mm. Jedná se o čtyřmístný kabriolet, nicméně zadní sedačky jsou spíše nouzové a určitě nebudou pro normálního dospělého člověka na delší jízdu pohodlné. Výrobce nezapomněl ani na praktickou stránku věci, takže v případě natažené střechy můžete počítat se zavazadlovým prostorem o objemu 380 litrů, přičemž při stažení střechy se tento prostor zmenší o 60 litrů.

Audi RS5 Cabriolet: atmosféra v plném nasazeníAudi RS5 Cabriolet: atmosféra v plném nasazení

Když už jsme u té střechy, tak Audi RS5 Cabriolet disponuje klasickou plátěnou střechou, kterou automatika stáhne za příjemných 15 sekund a se střechou můžete manipulovat až do rychlosti 50 km/h. Interiér vychází z klasického stylu současných rychlých modelů z rodinky RS, takže se zde nachází spousta povedených sportovních prvků, jako zploštěný volant, sedačky s výrazným bočním vedením nebo pedály s protiskluzovým povrchem. Středový panel je lehce natočený k řidiči, což je hlavně z důvodu lepší ergonomie a na něm se mimo jiné nacházejí ovládací prvky klimatizace a nechybí ani obrazovka multimediálního systému MMI s navigací. Nyní se přesuneme pod kapotu, kde se nachází chlouba tohoto vozu v podobě atmosférického osmiválce o zdvihovém objemu 4.2 litru, který nabídne nejvyšší výkon 450 koní při 8250 ot/min a točivý moment 431 Nm, který je k dispozici v rozmezí 4000 – 6800 ot/min. Výkon leží docela vysoko, takže motor budete muset točit, což ale vůbec nevadí, protože ve vysokých otáčkách nabídne opravdu fantastický zvukový projev, který si se staženou střechou určitě skvěle užijete.

Audi RS5 Cabriolet: atmosféra v plném nasazeníAudi RS5 Cabriolet: atmosféra v plném nasazení

Na druhou stranu, se staženou střechou sice není zvukový projev až tak výrazný, ale je celkově čistší a ostřejší, takže obojí má něco do sebe. S tímto motorem zvládne tento ne úplně lehký automobil (1920 kg) zrychlit z 0-100 km/h za 4.9 sekundy a v pohodě pokračovat až k maximální rychlosti 250 km/h, která je samozřejmě elektronicky omezená. Všechen ten výkon přenáší na vozovku stálý pohon všech kol, který je naladěný v poměru 40:60 ve prospěch zadní nápravy. To znamená, že prakticky pořád budete mít k dispozici dokonalou trakci a mraky přilnavosti. Podvozek je naladěný vcelku na tvrdou notu, čemuž příliš nepomáhají ani příplatková 20 palcová litá kola a na nekvalitních cestách ucítíte každou nerovnost. Pevnost šasi je ale příkladná a automobil se nekroutí ani při velmi rychlé jízdě na klikatých silnicích. Sedmistupňová dvouspojková převodovka je velmi dobrá a s motorem je sladěna na výbornou. Pokud tedy hledáte rychlý kabriolet se čtyřmi sedadly a Bentley Continental GTC je nad vaše finanční možnosti, je Audi RS5 Cabriolet skvělou volbou.

Audi RS5 Cabriolet: atmosféra v plném nasazeníAudi RS5 Cabriolet: atmosféra v plném nasazení

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Audi RS5 Cabriolet: atmosféra v plném nasazení


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.