Přeposlat Finálová osmička ankety Evropské Auto roku 2013

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Finálová osmička ankety Evropské Auto roku 2013

18.12.2012 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Dnes byla oficiálně zveřejněna finálová osmička soutěže Auto roku 2013 pro Evropu. Podle očekávání se sem probojoval nový Golf, který bude soupeřit s opravdu silnou konkurencí.

Finálová osmička ankety Evropské Auto roku 2013

V minulém ročníku bylo finále tvořeno sedmičkou vozů, nyní je jich o jeden víc a sportovní sourozenci Toyota GT86 a Subaru BRZ soutěží jako jeden účastník. Vítěz ankety bude známý 4 března 2013, tak si pojďme nyní jednotlivé finalisty v rychlosti představit.

Ford B-Max
Jedná se o kompaktní rodinné MPV, které je postaveno na platformě současné Fiesty a tento automobil zaujal hlavně posuvnými dveřmi, které usnadňují nastupování. Po designové stránce se jedná o vcelku zajímavý automobil, který je také praktický a nabídne zavazadlový prostor o objemu 380 litrů. Tento automobil je k dispozici, mimo jiné, také s moderním přeplňovaným tříválcem 1.0 EcoBoost, který je k dispozici ve dvou výkonnostních variantách (100 a 120 koní). Cena Fordu B-Max na našem trhu začíná na 289 990 Kč s DPH.

Finálová osmička ankety Evropské Auto roku 2013

Hyundai i30
Automobilka Hyundai (i její sesterská Kia) se vypracovala ve velmi silnou společnost, které se v Evropě opravdu daří. Nová generace hatchbacku nižší střední třídy i30 je povedená, takže si umístění ve finále určitě zaslouží. Kromě atraktivního designu plného všemožných linií nabídne také skvěle vyladěný podvozek a kvalitně zpracovaný interiér. Někteří zákazníci můžou brát jako plus také to, že Hyundai zatím nedisponuje malými přeplňovanými motory a všechny benzinové jednotky jsou poctivé atmosféry. Základní cena i30 s benzinovým motorem 1.4 CVVT a šestistupňovou převodovkou je příznivých 289 990 Kč s DPH.

Finálová osmička ankety Evropské Auto roku 2013

Mercedes třídy A
Z ošklivého káčátka, což minulé verze třídy A bez debat byly, vyrostl svébytný hatchback, který chce konkurovat hlavně těm více prémiovým vozům, jako jsou BMW řady 1 nebo Audi A3. Vypadá to, že se povedlo, protože třída A měla velmi dobrý nástup a je o ni velký zájem. Kromě povedeného vzhledu vsází nové Áčko také na širokou paletu motorů o výkonech až do 211 koní, který určitě uspokojí i ty nejnáročnější zákazníky. Za značku se ale platí a nová třída A tak opravdu není levnou záležitostí. Základní varianta s označením A 180 (122 koní, manuální šestistupňová převodovka) startuje na částce 599 000 Kč s DPH.

Finálová osmička ankety Evropské Auto roku 2013

Peugeot 208
Peugeot sice již pravděpodobně nikdy nevystoupí ze stínu svých ikonických malých vozů 205 a 206, nicméně nový model s označením 208 je velmi příjemným překvapením. Po ne úplně povedené 207 přichází o poznání dospělejší a modernější nástupce, který má na to, aby na trhu s malými vozy výrazně uspěl. Nová 208 nabízí zajímavý vzhled, dobré motory, kvalitní interiér a připravuje se také ostrá verze s označením GTi. K dispozici jsou verze se třemi nebo pěti dveřmi a základní třídveřová varianta s motorem 1.0 se nyní prodává za akční cenu 220 000 Kč s DPH.

Finálová osmička ankety Evropské Auto roku 2013

Renault Clio
Nová generace Clia vtrhla na trh malých vozů jako lavina a oprávněně upoutala pozornost. V současnosti se jedná bez debat o jeden z nejlepších modelů ve své kategorii, který boduje jak nízkou cenou, tak výborným, hravým podvozkem a výrazným vzhledem, který zaujme už na první pohled. Kromě klasického motoru 1.2 16V je v nabídce také moderní přeplňovaný tříválec 0.9 TCe o výkonu 90 koní a samozřejmě nechybí ani naftové motorizace. Ty zastupuje motor 1.5 dCi o výkonech 75 nebo 90 koní. Ceník nového Clia startuje na částce 229 900 Kč s DPH.

Finálová osmička ankety Evropské Auto roku 2013

Subaru BRZ / Toyota GT86
Tato dvojice je ve finále naprosto právem, protože se jedná o jedno z největších překvapení tohoto roku. Sportovní kupé s pohonem zadních kol, které bylo navrženo a vyrobeno nadšenci a pro nadšence. Prim u obou automobilů hraje zejména úžasná vyváženost motoru, podvozku a všech ostatních ingrediencí, které ve finále tvoří jeden z nejzajímavějších celků v této kategorii. Srdcem obou modelů je plochý dvoulitrový čtyřválec o výkonu 200 koní, což sice není nějak extra vysoké číslo, ale v tomto případě jde hlavně o zábavu za volantem a pocit sžití se s vozem. A to oba automobily rozdávají plnými hrstmi. Toyota GT86 se na našem trhu prodává od 799 900 Kč s DPH.

Finálová osmička ankety Evropské Auto roku 2013

Volkswagen Golf
Pravděpodobně nikdo nepochyboval, že se do finále dostane také nová, již sedmá generace legendárního Golfu. Ten je proti předchozí generaci lehčí, dostal nové motory a také novou platformu, kterou dostane například i třetí generace naší Octavie. Golf jako vždy vsází na jistotu v podobě nadčasového, i když na první pohled možná trochu usedlého designu, kvalitního interiéru a vyspělých jízdních vlastností. Určitě potěší také fakt, že výrobce přišel u nového Golfu s velmi příjemnou cenovou politikou a základ s motorem 1.2 TSI (85 koní) za 339 900 Kč s DPH je atraktivní a konkurenceschopný.

Finálová osmička ankety Evropské Auto roku 2013

Volvo V40
Finálovou osmičku uzavírá tento švihák z chladného severu, který chce konkurovat prémiovým vozům jako BMW řady 1, Audi A3 nebo výše uvedenému Mercedesu třídy A. Kromě opravdu zajímavého designu, který si určitě s ničím jiným nespletete, nabídne tento model také kvalitní interiér a samozřejmě i pověstnou švédskou bezpečnost. V nabídce motorů se zákazníci můžou těšit na tři zážehové a tři vznětové motory, přičemž vrchol nabídky tvoří přeplňovaný pětiválec o objemu 2.5 litru, který disponuje výkonem 254 koní. Nejlevnější provedení na našem trhu stojí 598 000 Kč s DPH.

Finálová osmička ankety Evropské Auto roku 2013

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Finálová osmička ankety Evropské Auto roku 2013


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.