Přeposlat Mercedes třídy E prodělal rozsáhlý facelift

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Mercedes třídy E prodělal rozsáhlý facelift

14.12.2012 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Mercedes odhalil docela rozsáhlý facelift své třídy E, která se na trhu pohybuje již tři roky. Změny se dotkly exteriéru, interiéru a také stávající techniky. Pojďme se tedy podívat, co přinese konkurent BMW řady 5 a Audi A6 nového.

Mercedes třídy E prodělal rozsáhlý facelift

Hned na první pohled zaujme přepracovaná přední část vozu a vyloženě to vyzývá ke zvolání, že čtyřoký Mercedes E je mrtvý. Současný, velmi konzervativní design nahradily líbivější, kulatější linie a i když vypadají čtyři světla současného Éčka docela zajímavě, v této třídě se nějaké extra výstřednosti prostě nenosí. Na výběr budou dva typy přídě, jedna bude mít trojcípou hvězdu integrovanou v masce chladiče a ta druhá, tradičnější bude mít hvězdku klasicky vystrčenou na kapotě. Varianta se znakem v masce vypadá sportovněji a zajímavěji, na čemž mají podíl také dvě velké lamely. U druhé verze jsou v masce lamely tři a tento typ odkazuje spíše na klasiku. Přední světlomety samozřejmě disponují LEDkami pro denní svícení a můžeme se těšit také na přepracovaný nárazník. Faceliftovaná verze se do prodeje dostane jak ve verzi sedan, tak v praktičtějším provedení kombi, které bude bodovat hlavně obřím zavazadelníkem.

Mercedes třídy E prodělal rozsáhlý faceliftMercedes třídy E prodělal rozsáhlý facelift

Verze kombi má trochu rozměrnější světla a v obou případech jsou zadní světla spojena chromovanou dekorační linkou. Změny se dotkly také interiéru, který nyní vypadá moderněji a útulněji. Mercedes se také zmiňuje o kvalitnějších materiálech a lepším dílenském zpracování. Hlavní prvek interiéru je mohutný středový panel s ovládacími prvky, analogovými hodinami a samozřejmě i  kapličkou s barevným displejem. Přístrojová deska je složena z budíků, které jsou samostatně umístěny v tubusech, což dodává interiéru sportovní šmrnc. Nyní se podíváme na pohonné jednotky, kterých je opravdu hodně a potencionální zákazníci budou mít z čeho vybírat. Základní benzinovou jednotku tvoří přeplňovaný čtyřválec o objemu 1991cc (E 200), který nabídne nejvyšší výkon 184 koní a točivý moment 300 Nm. Na základní variantu to není vůbec špatné.

Mercedes třídy E prodělal rozsáhlý faceliftMercedes třídy E prodělal rozsáhlý facelift

Pod označením E 250 se ukrývá stejný motor, avšak naladěný na 211 koní a s točivým momentem 350 Nm, takže můžeme očekávat nepatrně lepší dynamické schopnosti. Po dvou čtyřválcích jsou na řadě šestiválce, které budou zastupovat verze s označením E 300, E 350 a E 400. První dvě verze nabídnou shodný zdvihový objem (3498cc) a výkony 252 a 306 koní (točivý moment u těchto dvou verzí je 340 a 370 Nm). Novinkou v nabídce třídy E bude verze E 400, která je osazena dvakrát přeplňovaným šestiválcem o objemu 2996cc. Ten nabídne velmi hezkých 333 koní a točivý moment 480 Nm, což z něj dělá vrchol šestiválcové řady. Nad všemi těmito modely ční varianta s označením E 500, která má pod kapotou osmiválec (4663cc) o výkonu 408 koní a s točivým momentem 600 Nm. Jedná se o nejrychlejší verzi ze standardní nabídky a tato varianta umí zrychlit z 0-100 km/h za 5.2 sekundy.

Mercedes třídy E prodělal rozsáhlý faceliftMercedes třídy E prodělal rozsáhlý facelift

V nabídce samozřejmě nebudou chybět ani dieselové varianty, které budou zastupovat tři čtyřválce o zdvihovém objemu 2143cc a dva šestiválce s objemem 2987cc. Výkony dieselových motorů se pohubují od 136 do 252 koní. Zajímavostí je hybridní verze s označením E 300 BlueTEC HYBRID, která kombinuje naftový šestiválec a elektromotor. Kromě manuální šestistupňové převodovky bude k dispozici také sedmistupňový automat s pádly pod volantem. Poháněna jsou klasicky zadní kola, nicméně do prodeje se dostanou také verze s pohonem všech čtyř kol a nebude chybět ani ostrá verze od AMG. Oficiálního představní se dočkáme v lednu 2013 na autosalonu v Detroitu.

Mercedes třídy E prodělal rozsáhlý faceliftMercedes třídy E prodělal rozsáhlý facelift
 

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Mercedes třídy E prodělal rozsáhlý facelift


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.