Přeposlat Renault Mégane GT 220: umírněný Mégane RS s karoserií kombi
Renault Mégane GT 220: umírněný Mégane RS s karoserií kombi
Renault odhalil novou ostrou verzi svého modelu Mégane. K nejrychlejší verzi s označením RS se připojí sice ne tak vyhraněný, ale pořád dostatečně rychlý model GT220, který bude disponovat praktickou karoserií kombi.
Nápad udělat ostrou verzi z praktického, rodinného kombi není nic nového, nicméně se jedná o relativně malou skupinku vozů, která zatím není příliš rozšířená. V nižší střední třídě se nachází vlastně pouze Ford Focus ST Combi, na pomezí nižší střední a střední třídy je Octavia RS Combi a pokud byste pátrali i po zástupcích mezi malými modely, tak narazíte na Fabii RS Combi. To je asi tak všechno a hothatch s karoserií kombi je tak pořád docela vzácná záležitost. A zdá se, že chtěná, protože jinak by se do toho Renault asi nepouštěl. Jedná se o derivát vycházející z Méganu RS, nicméně varianta kombi bude slabší a zřejmě bude naladěna na nepatrně měkčí notu (i když podvozek je také z modelu RS). Na techniku se ale podíváme až později a začneme jako vždy designem. Klasický Mégane s karoserií kombi patří mezi vzhledově velmi povedené vozy a určitá francouzská elegance se mu nedá upřít, i když je na trhu již docela dlouho.
Verze GT vypadá ještě podstatně lépe a k odlišení jí pomáhají hlavně černé doplňky. V černé barvě jsou vyvedena zpětná zrcátka, část přední masky, střešní ližiny a také zadní difuzor. Celkový styl vozu hezky dotvářejí atraktivní litá kola Serdard o průměru 18 palců, která jsou taktéž černá. Sportovní nárazník je doplněný integrovanými mlhovkami a pochopitelně nechybí ani LEDky pro denní svícení. Identifikaci tohoto modelu vám usnadní také logo GT v přední masce a ve sloupku dveří. Dostatek ukazatelů o přítomnosti přeplňovaného dvoulitru pod kapotou najdete i v interiéru, přičemž mezi ty hlavní patří hlavice řadicí páky z nerez oceli a za ní umístěná plaketa s pořadovým číslem konkrétního modelu. Interiér jinak vychází z klasického Méganu, nicméně několik atraktivních doplňků ho příjemně oživuje. Povedené je hlavně kontrastní červené prošívání na volantu a řadicí páce, přičemž červená dekorační linie se nachází také na palubní desce před spolujezdcem.
Sportovní sedačky mají výrazné boční vedení a na volantu samozřejmě nechybí zvýraznění pro správný úchop. O pohon této verze se stará přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec, který sice pochází z modelu RS, nicméně pro potřeby GTčka byl jeho výkon snížený z původních 265 na pořád velmi hezkých 220 koní a 340 Nm. Na silnici tedy GT určitě nebude tak divoké, jako nekompromisní RS, nicméně se jedná o takový hezký mezistupeň, který vám umožní užít si zábavnou a rychlou jízdu s přijatelnými náklady. Renault tuto verzi vybavil také systémem start/stop a udává kombinovanou spotřebu 7.3 litru na 100 km. Poháněna jsou samozřejmě pouze přední kola, a to prostřednictvím šestistupňového manuálu. Můžeme se těšit i na upravené řízení a účinnější brzdy. V domácí Francii by měl prodej začít ještě koncem tohoto měsíce a odsud se Mégane GT220 rozšíří na dalších 11 evropských trhů a do Japonska. O dostupnosti na našem trhu zatím nepadlo ani slovo.
Hodnocení:
hlasů: 0
Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení
Související
- Článek: Renault Espace prodělal modernizaci, která přináší…
- Článek: Renault Clio páté generace je venku. Zaujme elegantním…
- Článek: Renault Talisman dostal nový naftový motor 1.7 Blue dCi
- Článek: Renault představil vrcholný Mégane R.S. Trophy: Má 300…
- Článek: Očekávaný Renault Megane R.S. vstupuje na náš trh, a…
- Článek: Renault Megane R.S. je konečně zde a dostal opravdu…
- Další články ze sekce: Aktuality, recenze
Diskuze
Diskuse ke článku Renault Mégane GT 220: umírněný Mégane RS s karoserií kombi
počet příspěvků: 0