Přeposlat Veteráni na zámku TROJA

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Veteráni na zámku TROJA

20.11.2012 | Libor Olič (Olin) SKODAHOME.cz | Zajímavosti | Komentářů: 0 |

O víkendu pořádaly Veteran Car Club Praha a Galerie hl.m. Prahy na zámku Troja výstavu historických automobilů, motocyklů, velocipedů a letadel.

Veteráni na zámku TROJA

Veteráni na zámku TROJA

Historie na kolech

U příležitosti 100. výročí narození malíře Kamila Lhotáka pořádal o víkendu Veteran Car Club Praha a Galerie hl.m. Prahy ve francouzských zahradách zámku Troja výstavu historických automobilů, motocyklů, velocipedů a letadel.

Zámek Troja

V letech 1679 - 1689 nechal hrabě Šternberk vybudovat honosnou vilu, dnes zvanou zámek Troja, v níž se nachází bohatá malířská a sochařská výzdoba. Autorem raně barokního projektu je Jean Baptiste Mathey. Dnes se zde nachází expozice českého umění 19. st. Zámek obklopuje rozsáhlá terasovitá zámecká zahrada, která se o víkendu zaplnila veterány.

Made in Macháček

Zajímavou expozici představila rodina okolo Václava Macháčka. Přivezla tři americké vozy, které od sebe dělilo vždy deset let. Prvním bylo farmářské vozidlo Sears, „kočárek“ z roku 1907, jenž se může pochlubit původním stavem. Svoji premiéru si v Troji odbyl Cadillac z roku 1917, v rodině přezdívaný „lokomotiva“. Posledním z trojice byl opět Cadillac La Salle, ale tentokrát z roku 1927.

Veteráni na zámku TROJA

Veteráni na zámku TROJA

Veteráni na zámku TROJA

Belsize

Zajímavým veteránem byl Belsize z roku 1914, jenž je v původním a udržovaném stavu se značnou patinou. Anglická firma Belsize původně vyráběla jízdní kola a od roku 1897 začala s výrobou malých vozů, kterou provozovala pod jménem Marshall.

Reichenberger Automobil Fabrik

Nejstarším českým vozem byl RAF H 10 z roku 1909. Tento luxusní „kočár“ byl postaven pouze ve dvou exemplářích. Jeden pro císařský dvůr Františka Josefa a druhý pro majitele továrny RAF barona Theodora von Liebiga.

ŠKODA

Nejstarším vozem v Troji s okřídleným šípem ve znaku byla Škoda 430 kabriolet (1930). Ta se již zúčastnila dvakrát prestižního závodu 1000 MIGLIA v Itálii. Dále se v parku nacházely Škoda 1101 Tudor (1948), Škoda Felicia (1960), Škoda 1000 MB (1967) a zástupce SKODAHOME.cz Olin se svojí Škoda 1000 MBG (1967).

PRAGA a TATRA

Známým českým výrobcem je i značka Praga, kterou na výstavě zastupovaly Praga Piccolo z roku 1930 a vládní šestimístná Praga Golden (1935).  Nesmíme zapomenout ani na další českou značku Tatra. K vidění na zámku Troja byla např. Tatra 12 (1928), Tatra 57 A Sport (1932),Tatra 57 A (1937),  Tatra 57B (1947) nebo  Tatra 87, která se vyráběla v letech 1938 – 1950.

V zámecké zahradě Troja se objevilo na šest desítek veteránů. Mezi nimi bylo i letadlo Bohemia B5 z roku 1918. Vyjmenovat všechny exponáty by zabralo několik stránek, a proto si ostatní prohlédněte v naší fotogalerii Historie na kolech – zámek Troja.

Veteráni na zámku TROJA

Veteráni na zámku TROJA

Autor: Libor Olič (Olin) SKODAHOME.cz

Velká fotogalerie Veteráni na zámku TROJA zde.

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Veteráni na zámku TROJA


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.