Přeposlat Caterham Seven Supersport R

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Caterham Seven Supersport R

15.11.2012 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Listopad je zatím pro britského malosériového výrobce Caterham opravdu rušný měsíc a poté, co tato automobilka ohlásila spojenectví s francouzským Renaultem na výrobě sportovních vozů pod logem Alpine, ukázala novinku také ve svém vlastním portfoliu.

Caterham Seven Supersport R

Po opravdu extrémním modelu Superlight R600 se příznivci této britské automobilky můžou těšit na trochu civilnější model s označením Seven Supersport R. Jedná se o vylepšenou variantu klasického Supersportu a kromě divočení na okruhu bude tento model docela dobře uzpůsobený také jízdě na normálních silnicích. Hned na první pohled si lze proti původnímu modelu Supersport všimnout jedné docela velké a zásadní změny, a to přítomnosti předního skla. Pokud jste na okruhu a máte přilbu, absence předního skla samozřejmě vůbec nevadí, nicméně při jízdě na běžné okresce, když se chcete jen tak projet, je to docela nepříjemné. Nicméně plnohodnotné přední sklo bude pouze v doplňkové výbavě a v základu dostanete opět jenom malý plastový štítek, u kterého se bez ochranné přilby obejdete jen velmi těžko. Ale i tak tuto možnost vítáme a Caterham by mohl díky možnosti pořídit si plnohodnotné přední sklo oslovit více zákazníků.

Caterham Seven Supersport RCaterham Seven Supersport R

Design pravděpodobně příliš řešit nemusíme, je to Caterham Seven se vším všudy, takže nikde není nic navíc, karoserie je velmi minimalistická a proporčně se opět jedná o dlouhou příď a kokpit, který je umístěný těsně před zadními koly. Mohutný a hrozivý výfuk je umístěný na boční straně vozu. Co se týče interiéru, tak ten je přizpůsobený ostrému stylu jízdy, takže se zde nacházejí závodní sedačky, čtyřbodové pásy a volant ve stylu vozů Formule 1, na kterém jsou také diody signalizující vhodný okamžik pro přeřazení. Pojďme se podívat na pohonnou jednotku, která má svůj původ opět u Fordu, ale místo čtyřválce o zdvihovém objemu 1.6 litru, který je ve standardním Supersportu, dostanete větší a výkonnější dvoulitr Duratec. Ten nabídne nejvyšší výkon 182 koní, takže je o zhruba 40 koní výkonnější, než původní jednašestka a samozřejmě se jedná o atmosféricky plněný motor, takže pro nejlepší výkony ho budete muset pořádně točit.

Caterham Seven Supersport RCaterham Seven Supersport R

Výkon 182 koní se sice nezdá jako nějak extra vysoký, ale Caterham Supersport R váží pouhých 535 kg a je jasné, že toto stádo koní s muší váhou automobilu zacvičí více než suverénně. Zrychlení z 0-100 km/h zvládne tento model za 4.8 sekundy a maximální rychlost činí 209 km/h. Tato čísla znamenají, že proti klasickému Supersportu je model R o 0.1 sekundy rychlejší ve zrychlení z 0-100 km/h a na maximální rychlosti dá o nějakých 17 km/h víc. Poháněna jsou samozřejmě pouze zadní kola, a to prostřednictvím nakrátko poskládaného pětistupňového manuálu. Lepší trakci vám zprostředkuje samosvorný diferenciál, který dostanete v základu. Základní cena nového Caterhamu Supersport R byla stanovena na 27 995 liber (v přepočtu asi 888 000 Kč) a jak už bývá u této automobilky zvykem, můžete si Supersport R objednat také jako stavebnici a poté si ho doma zkompletovat. Cena stavebnice je samozřejmě nižší a činí 24 995 liber (asi 793 000 Kč).

Caterham Seven Supersport RCaterham Seven Supersport R

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Caterham Seven Supersport R


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.