Přeposlat Vauxhall Insignia VXR Supersport

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Vauxhall Insignia VXR Supersport

08.11.2012 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Britská odnož automobilky Opel známá jako Vauxhall se chystá uvést na trh nejrychlejší variantu už tak hodně rychlého sedanu Insignia VXR. Lehce upravená verze dostane označení Supersport a za tímto příjmením se ukrývá hlavně odpojený omezovač rychlosti.

Vauxhall Insignia VXR Supersport

Klasická Insignia VXR se po britských silnicích prohání již od roku 2009 a tato varianta s označením Supersport ji částečně nahrazuje. Jakkoliv může znít přídomek ,,supersport“ ve spojení s automobilkou Vauxhall docela divně, fakt je ten, že Insignia VXR (u nás je to varianta OPC) je skvělé auto a zrušením omezovače rychlosti si může jenom pomoct. Design této varianty je víceméně stejný, jako u verze s omezovačem rychlosti a hlavní rozdíl se nachází na předních brzdách, kde si našly své místo třmeny kotoučových brzd s modrým logem společnosti Brembo. Modrá barva je hlavní, ve které Vauxhall svou Insignii prezentuje a opravdu jí to v tomto kabátku sluší. Další rozdíl se nachází v interiéru, kde je umístěný lehce přepracovaný tachometr s vylepšenou maximální rychlostí. Vraťme se ale k designu exteriéru. Tomu dominuje výrazná přední část s robustní maskou chladiče, podlouhlými otvory a světlomety s LEDkami.

Vauxhall Insignia VXR Supersport

Výrobce na přední masce chromem příliš nešetřil, nicméně k celkovému stylingu vozu se to hodí. Do očí praští také krásná litá kola, na kterých jsou obuty nizoučké pneumatiky Pirelli P Zero. Na zádi vozu jsou umístěny dvě robustní koncovky výfuku, difuzor a atraktivní světla, která jsou spojena chromovanou dekorační linkou. Ve víku zavazadelníku se nachází decentní integrovaný spoiler, který se postará o lepší přítlak ve vyšších rychlostech. Jako celek je Insignia VXR Supersport opravdu povedený kousek a mezi ostrými sedany střední třídy patří určitě k těm nejpovedenějším. Jak jsme se již zmínili, v interiéru je přepracovaný pouze tachometr a zbytek ovládacích prvků zůstane stejný, jako u klasické verze VXR. Můžeme tedy očekávat velmi dobré dílenské zpracování, kvalitní materiály a v neposlední řadě také solidní prostornost na předních sedadlech.

Vauxhall Insignia VXR Supersport

Pokud u verze Supersport očekáváte výkonnější nebo jinak upravený motor, tak máte smůlu, protože pod kapotou se nachází pořád ten stejný přeplňovaný šestiválec o zdvihovém objemu 2.8 litru, který disponuje 325 koňmi a točivým momentem 400 Nm. Výkon přenáší na vozovku všechna čtyři kola, a to prostřednictvím šestistupňové manuální nebo automatické převodovky. Alfa a omega této varianty je absence omezovače rychlosti, takže Insignia VXR Supersport to dokáže rozpálit až na 170 mph (v přepočtu už ne tak hezky kulatých 272 km/h). Zrychlení z 0-100 km/h zůstalo pořád stejné a na tuto hodnotu se dostanete za hezkých 5.6 sekundy. Insignia VXR je považována za nejlepší výtvor ladičské divize VXR (potažmo OPC), a to hlavně díky skvělým jízdním vlastnostem, fantastické trakci a čitelnému chování (žádné tahání za volant při akceleraci se tentokrát nekoná). Jedna z největších zajímavostí je, že tato Insignia bez omezovače se bude prodávat za nižší cenu, než její klasická varianta.

Vauxhall Insignia VXR Supersport

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Vauxhall Insignia VXR Supersport


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.