Přeposlat Nissan GT-R: v roce 2013 ještě rychlejší!

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Nissan GT-R: v roce 2013 ještě rychlejší!

05.11.2012 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Nissan GT-R je jedním z těch automobilů, které vkročily na trh a zaznamenaly obrovský úspěch a uznání. Nové generace se sice jen tak nedočkáme, nicméně Nissan trochu upravil stávající verzi a udělal ji ještě rychlejší.

Nissan GT-R: v roce 2013 ještě rychlejší!

Verze pro modelový rok 2013 nebude facelift, ale spíše balík několik změn, které se dotknou hlavně motoru a vylepší již tak úchvatné dynamické schopnosti GT-R. Výkon zůstane beze změn a jeden z důkazů, že GT-R může být dokonce ještě rychlejší, než teď, ukazuje vylepšený čas na Nordschleife, ze kterého připravovaný Nissan ukrojil proti současné generaci slušné 3 vteřiny. Desing zůstane beze změn, takže pořád se můžeme těšit na klasické GT-R, které vyniká hlavně velmi výraznou přední části s mohutnou maskou chladiče a ostře řezanými světlomety. V nárazníku samozřejmě nesmí chybět LEDky pro denní svícení. Na zadní část Nissanu přitáhnou oči hlavně čtyři obrovské koncovky výfuku, difuzor a výrazné přítlačné křídlo, které zlepšuje přítlak ve vyšších rychlostech. Stejný zůstane také sportovní interiér, který je velmi moderní a zároveň přísně účelný.

Nissan GT-R: v roce 2013 ještě rychlejší!

Volant se zvýrazněnými úchyty je osazený množstvím ovladačů a přímo za ním je umístěný velký otáčkoměr, přesně jak to má u sportovního vozu být. Samozřejmostí jsou sportovní sedačky s výrazným bočním vedením, které podrží tělo i při ostré jízdě. Kromě motoru se úprav dočkal také podvozek, GT-R bude mít nepatrně nižší těžiště, což se pozitivně promítne hlavně do stability vozu. Nissan zapracoval také na tuhosti karoserie, která je nyní vyšší a řízení dostane ostřejší reakce. Nyní se podíváme na změny motoru, které jsou vcelku rozsáhlé, a i když výkon zůstal stejný (550 koní a 632 Nm), jízdní výkony se evidentně trochu zlepšily. Díky lepším reakcím motoru ve středních otáčkách je GT-R na 100 km/h o 0.1 sekundy rychleji, než současná generace. Už ta zvládne zrychlit z 0-100 km/h za 2.8 s, díky čemuž ukážete záda prakticky jakémukoliv supesportu.

Nissan GT-R: v roce 2013 ještě rychlejší!

Pohon všech kol samozřejmě zůstal zachovaný, nicméně i ten se dočkal několika změn a nyní by měl rozdělovat točivý moment na jednotlivá kola rychleji a lépe. Vraťme se ale k motoru, který dostal nové, větší vstřikovače paliva a turbodmychadlo dostalo nový propustný ventil (blow-off ventil). Prodleva turbodmychadla by tak měla být naprosto minimální a kromě lepšího zátahu v nižších a středních otáčkách se dočkáme také výraznější špičky. Jak je vidět, Nissan si své dítko opravdu poctivě hlídá a neustále se snaží něco vylepšovat, aby ho udržel na špičce své kategorie, kam GT-R po právu patří již od svého vstupu na trh. Prodej modelové verze pro rok 2013 by měl začít na jaře (alespoň ve Velké Británii), nicméně oficiální cenovka zatím zveřejněna nebyla. Dá se ale očekávat, že cena bude velmi podobná té současné.

Nissan GT-R: v roce 2013 ještě rychlejší!

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Nissan GT-R: v roce 2013 ještě rychlejší!


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.