Přeposlat Hyundai Veloster Turbo

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Hyundai Veloster Turbo

30.10.2012 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Hyundai Veloster je vcelku kontroverzní sportovní vůz, který se vyznačuje hlavně extravagantním designem a vlastně i pojetím. Jaká je vrcholná verze s označením Turbo?

Hyundai Veloster Turbo

Hyundai Veloster trpí lehkým rozdvojením osobnosti, protože díky třídveřové karoserii se z jedné strany tváří jako kupé a z té druhé jako klasický hatchback. Korejská automobilka si určitě zaslouží pochvalu za to, že se o něco takového pokusila a vlastně to i úspěšně dovedla na trh. Malé sportovní kupé praští do očí hned na první pohled, a to velmi výrazným designem. Ten je vyvedený přesně ve stylu současných korejských vozů, takže na nějaké čisté a nadčasové linie se příliš nehraje a prim zde tvoří spousta oblin, záhybů a podobných designových věcí. Soudy nad vzhledem Velosteru vynášet nejdou, někdo tento design miluje právě pro tu jeho vyzývavost a pro někoho se jedná o lehce přeplácaný kýč. Přední části vozu dominuje opravdu výrazná maska chladiče, která vypadá jako velká otevřená tlama a po stranách masky jsou umístěny v nárazníku integrované mlhovky. Ostře řezané světlomety a jsou doplněny výraznou linkou, která se táhne až k mlhovkám.

Hyundai Veloster TurboHyundai Veloster Turbo

Zadní část je domovem dvojice pořádných výfuků, které jsou umístěny uprostřed difuzoru, a určitě zaujme také vysoká hrana zavazadlového prostoru, která vůz opticky trochu zvyšuje. U řidiče jsou pouze jedny, dlouhé dveře a na straně spolujezdce se nacházejí dveře dvoje, přičemž klika těch zadních je ukrytá ve sloupku. Jako celek sice působí Veloster tak nějak nesourodě a zbytečně komplikovaně, ale budí pozornost a nikdo ho nepřehlédne, což je pravděpodobně to, o co výrobci šlo v první řadě. Interiér je proti exteriéru podstatně umírněnější a působí docela příjemným dojmem. Dominuje mu robustní středový panel, na kterém se nacházejí ovladače audia, klimatizace a samozřejmě můžete mít také barevný displej s navigací. Palubní deska se skládá ze dvou přehledných budíků v samostatných tubusech, mezi kterými se zobrazují informace o spotřebě paliva, stavu nádrže a teplotě chladicí kapaliny. Trojramenný sportovní volant má zvýrazněné úchyty a nechybí na něm ani množství ovládacích prvků.

Hyundai Veloster TurboHyundai Veloster Turbo

Verze Turbo je poháněna přeplňovaným řadový čtyřválcem o zdvihovém objemu 1591cc, který disponuje nejvyšším výkonem 186 koní při 5500 ot/min a točivým momentem 265 Nm, které jsou k dispozici v rozmezí 1500 – 4500 ot/min. Hodnoty to nejsou špatné, ale z tohoto motoru jde bez problémů dostat i víc, což dokazuje americká verze, která má 204 koní. Dynamika je vcelku ucházející a se šestistupňovou manuální převodovkou dokáže Turbo zrychlit z 0-100 km/h za 8.4 sekundy a dosáhnout maximální rychlosti 214 km/h. Poháněna je samozřejmě pouze přední náprava, na kterou si můžete dopřát až 18 palcová litá kola. Hyundai u této verze uvádí kombinovanou spotřebu 6.9 litrů na 100 km, čehož by mohlo jít s trochou sebezapření dosáhnout. Hyundai Veloster Turbo se již prodává ve Velké Británii a jeho základní cena zde byla stanovena na 21 995 liber (v přepočtu asi 684 000 Kč).

Hyundai Veloster TurboHyundai Veloster Turbo

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Hyundai Veloster Turbo


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.