Přeposlat Honda Civic 2012

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Honda Civic 2012

26.10.2012 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Honda Civic je zkušeným matadorem nižší střední třídy, ve které nabízí hlavně originální design, feeling lehce sportovního vozu a kvalitní interiér. Jaká je devátá generace tohoto japonského kompaktního hatchbacku?

Honda Civic 2012

Civic předchozí generace vpadnul do nižší střední třídy jako přízrak a se svým výstředním a originální designem působil vedle docela nudných Golfů a Focusů jako živá voda. Někomu se design připomínající UFO samozřejmě nelíbil, někdo ho miloval, nicméně nikomu nezůstal Civic předchozí generace lhostejný. Nová generace sice po stránce designu z té předchozí částečně vychází, nicméně tvary jsou trochu umírněnější a celkově už nový Civic nevypadá tak futuristicky. Otázka je, jestli je to na škodu, nebo spíše ku prospěchu věci. Trochu konzervativnější zákazníci vyspělejší vzhled určitě ocení, nicméně podle nás Civic přišel o trochu svého charakteru, a i když pořád vzhledově vyniká, už ne tak výrazně. Na přední části si můžeme všimnout zajímavě navržené masky chladiče, která je doplněná ostře řezanými světlomety a nárazníkem s integrovanými mlhovkami a LEDkami pro denní svícení.

Honda Civic 2012

Vzadu je to už trochu větší divočina a na první pohled zaujmou hlavně výrazná světla, která jsou propojena a zasahují tak i do zadního okna. Design zadní části se opravdu povedl a působí příjemně futuristicky, nicméně trochu nám scházejí krásné výfuky ve tvaru trojúhelníku, kterými disponovala předchozí generace. Změnou proti předchozí generaci prošel samozřejmě také interiér, který pořád obsahuje rozměrnou kapličku a uspořádání ovládacích prvků je víceméně podobné, jako u předchozího Civicu. Novinkou je středový panel, který je lehce natočený směrem k řidiči a trochu jinak je vyvedená také palubní deska, která obsahuje budíky v samostatných tubusech. Velmi se nám zalíbilo madlo dveří u řidiče, které plynule navazuje na palubní desku a ovládání oken a zrcátek je tak lépe po ruce. Honda zapracovala na dílenském zpracování a interiér působí podstatně kvalitnějším a bytelnějším dojmem, než u předchozí generace.

Honda Civic 2012

Civic je samozřejmě pětimístný, i když čtyři lidé se v něm budou cítit lépe a kapacita zavazadlového prostoru je od 467 po 1378 litrů při sklopení zadních sedaček. Nyní se dostáváme k pohonným jednotkám a k pohonu Civicu nové generace si můžete vybrat jeden ze tří motorů. Základní pohonnou jednotku tvoří čtyřválec 1.4 i-VTEC, který nabídne rovných 100 koní a točivý moment 127 Nm. Nejedná se o žádného divočáka a tento motor je určený hlavně pro méně náročné řidiče, kteří preferují klidnější jízdu a nižší spotřebu paliva. Tento motor dokáže Civic rozpohybovat z 0-100 km/h za 13 sekund a jeho maximální rychlost je 187 km/h, přičemž v nabídce je pouze šestistupňová manuální převodovka. S motorem 1.8 i-VTEC dostanete možnost vybrat si mezi manuálem a pětistupňovým automatem, nicméně k charakteru motoru se lépe hodí hodinářsky přesný manuál, který patří mezi ty nejlepší vůbec.

Honda Civic 2012

Tento čtyřválec disponuje výkonem 142 koní a točivým momentem 174 Nm, což jsou vcelku slušné hodnoty slibující bezproblémovou svižnou jízdu. S manuálem zvládnete zrychlit z 0-100 km/h za 8.7 sekundy a s automatem za 10.4 s. Jediný naftový motor v nabídce je osvědčený čtyřválec 2.2 i-DTEC naladěný na 150 koní, který se pyšní hlavně mohutným točivým momentem čítající 350 Nm. O skvělých parametrech motoru hovoří také zrychlení z 0-100 km/h za 8.3 sekundy, což je ze všech motorizací nejméně. Nejmenší bude také spotřeba paliva. Nový Civic dospěl i po stránce jízdních vlastností, podvozek je nyní trochu komfortnější a zároveň si pořád zachovává skvělé držení stopy a jisté projíždění zatáček. Ceny nové generace Civicu začínají na našem trhu částkou 379 900 Kč s DPH za model s motorem 1.4 i-VTEC. Za nejlevnější 1.8 i-VTEC s manuální převodovkou zaplatíte 429 000 Kč s DPH a pokud budete chtít automat, tak příplatek činí 30 000 Kč. Základní dieselová varianta vychází nejdráž a Honda si za ni řekne o 499 000 Kč s DPH.

Honda Civic 2012

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Honda Civic 2012


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.