Přeposlat Peugeot Onyx - hybridní supersport s dieselem!

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Peugeot Onyx - hybridní supersport s dieselem!

17.09.2012 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Peugeot představil nový koncept s označením Onyx, který bude oficiálně odhalený na autosalonu v Paříži, nicméně většina technických údajů se již dostala ven.

Peugeot Onyx - hybridní supersport s dieselem!

Původně se mělo jednat o hybridní vůz s přeplňovaným čtyřválcem 1.6, nicméně Peugeot to nakonec vymyslel jinak a benzinovou jednotku nahradil dieselovým motorem, a to ne jen tak ledajakým. Na techniku se ale podíváme až později, nyní se zaměříme na design. Dominantu vozu tvoří hlavně ostré linie a na první pohled zaujme dynamická přední část, kde se nacházejí úzké světlomety, maska chladiče dekorovaná chromem a mohutný nárazník. Na zadní části vozu si můžeme všimnout zajímavě tvarovaných světel a výrazného nárazníku. Koncept vsází na výbornou aerodynamiku, čehož si lze nejlépe všimnout při pohledu zboku, kdy vyniknou nízká okna a hodně dynamický tvar. Kompletní rozměry konceptu jsou 4650 x 2200 x 1130 mm a hmotnost tohoto nizoučkého vozu je pouhopouhých 1100 kg, což je opravdu výborný výsledek, kterého bylo dosaženo hlavně rozsáhlým použitím karbonu. Onyx je osazený 20 palcovými litými koly, za kterými jsou ukryty karbon-keramické kotouče.

Peugeot Onyx - hybridní supersport s dieselem!Peugeot Onyx - hybridní supersport s dieselem!

Interiér je opravdu hodně futuristický a na první pohled zaujme hlavně zajímavý volant s ovládacími prvky a digitální palubní deska. Jedná se o dvoumístný vůz a prostor mezi řidičem a spolujezdcem rozděluje mohutný středový panel. Dveře se vyklápějí směrem nahoru po vzoru Lamborghini, nicméně systém zde je trochu jiný. Nyní se přesuneme k technice, která je opravdu velmi zajímavá a moderní. Pohon vozu zajišťuje dieselový osmiválec HDi o zdvihovém objemu 3.7 litru, který je doplněný ještě malým elektromotorem. Výkon samotného dieselového motoru je úctyhodných 600 koní, a když k nim připočtete ještě 80 koní z elektromotoru, o zábavu bude postaráno. Nicméně výkon z elektromotoru není k dispozici pořád, ale pouze v určitých momentech a dalo by se zjednodušeně říct, že se jedná o takové turbo, které vám dodá dalších 80 koní v případě nutnosti.

Peugeot Onyx - hybridní supersport s dieselem!Peugeot Onyx - hybridní supersport s dieselem!

Energie z elektromotoru se ukládá v lithium-iontových bateriích. Je škoda, že Peugeot nezveřejnil údaje o zrychlení z 0-100 km/h nebo maximální rychlost, protože je jasné, že se tato čísla budou pohybovat v rajónu supersportovních automobilů. Samotný motor je uložený za sedadly a měl by tak umožnit ideální rozložení váhy mezi nápravy. Když už jsme u té nápravy, tak poháněna budou pouze zadní kola, a to prostřednictvím šestistupňové sekvenční převodovky. Jedná se tedy o takřka plnokrevný supersport, který hezky demonstruje schopnosti naftových jednotek a moderní karbonovou konstrukci. Jak jsme se již zmínili, tento koncept se dočká oficiálního představení na autosalonu v Paříži, kde bude zcela jistě jednou z největších hvězd. Sériové výroby se ale tento model bohužel nikdy nedočká a jedná se jen a pouze o demonstraci schopností a umu francouzské automobilky Peugeot.

Peugeot Onyx - hybridní supersport s dieselem!Peugeot Onyx - hybridní supersport s dieselem!

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 1

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Peugeot Onyx - hybridní supersport s dieselem!


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.