Přeposlat Ohlédnutí za Barum Rally Zlín 2012

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Ohlédnutí za Barum Rally Zlín 2012

14.09.2012 | Ondřej Koníček | Zajímavosti, Auto, moto sport | Komentářů: 0 |

Barum Rally Zlín je sice již za námi, nicméně jsme si pro vás připravili malé ohlédnutí za touto slavnou moravskou závodní událostí. Tentokrát jsem ji navštívil v doprovodu společnosti Michelin, která sponzoruje tým Delimax Total Team.

Ohlédnutí za Barum Rally Zlín 2012

Barum Rally Zlín je jednoznačně jedna z největších sportovních událostí celého roku a to nejen na Moravě, ale v celé České Republice. Protože jsem prakticky místní, tak Barumku navštěvuji každý rok, nicméně pro tento ročník jsem dostal pozvánku od Michelinu, takže jsem se těšil na organizovaný výlet a pohled do zákulisí závodního týmu Delimax Total Team, za který jezdí Pavel Valoušek a ,,mitfára“ Lukáš Kostka. První den byl vcelku jasný a hlavním cílem bylo setkat se Monikou z Michelinu a ostatními členy této výpravy v servisním areálu v Otrokovicích, přičemž čas setkání byl naplánovaný někdy okolo oběda. Vzhledem k tomu, že jsem místní, Otrokovice znám velmi dobře a v servisní zóně jsem trávil každý rok podstatnou část celé soutěže, tak jsem nemusel vůbec spěchat, protože jsem moc dobře věděl, kudy k cíli. Jak se ale ve finále ukázalo, udělat si větší časovou rezervu by bylo pravděpodobně docela vhodné, protože vzhledem k množství návštěvníků servisní zóny byly celé Otrokovice kompletně zacpané a plynulému provozu nepomohly ani hlavní semafory, jejichž nastavení jsem opravdu nepochopil a na první pohled to vypadalo, že schválně brzdí dopravu. Čekat na hlavní silnici asi 15 minut na zelenou, zatímco všechny ostatní směry byly vpuštěny na zelenou již dvakrát, je opravdu divné a někdo by si za to zasloužil za uši.

Ohlédnutí za Barum Rally Zlín 2012

Bylo vidět, že to není příjemné ani závodníkům, protože za mnou postávali dva účastníci rally, nervózně popojížděli v nekonečné koloně a bylo jasné, že mají naspěch. Jakmile jsem konečně dorazil do servisu, mě čekal ještě jeden úkol, a to najít místo našeho setkání, které bylo ve stanu týmu Delimax. Servisní zóna je opravdu hodně velká, je plná lidí, aut, stanů a všeho možného, takže mi to nějaký ten čas zabralo. Poté, co jsem ji prošel ani dvakrát tam i zpět a nikoho jsem nenašel, jsem si konečně všimnul stánku Delimax a našel jsem zde i zbytek účastníků. I když jsem místní, dorazil jsem na místo prakticky poslední. A právě na tomto místě, v servisní zóně, náš výlet začal a po krátkém obědě jsme se vydali podívat do kamiónu Michelinu, kde jsme dostali přednášku o závodních pneumatikách a mohli jsme se přesvědčit, jak to jde technikům hezky od ruky. Poté byl na programu přesun do našeho hotelu v Luhačovicích, což zahrnovalo ,,příjemnou“ cestu přes kompletně ucpané Otrokovice, které jsou navíc postižené opravou a úpravou silnice. Vyrazil jsem v autě spolu s Monikou a za námi se vydal zbytek konvoje, protože jsem usoudil, že bude nejlepší vydat se do Luhačovic zkratkou a vyhnout se tak ve švech praskajícímu Zlínu.

Ohlédnutí za Barum Rally Zlín 2012

Po příjezdu do hotelu a následném ubytování nabraly věci docela obrátky, protože jsme se museli přesunout zpátky do Zlína na oficiální zahájení rally. Opět jsme tedy vyrazili po místních okreskách do Zlína a po domluvě s pořadateli a lehčí výměně názorů s pravděpodobně opilým náhodným kolemjdoucím se nám podařilo využít nálepky na autě a zaparkovat nad centrem Zlína, kam se v průběhu Barum Rally opravdu není možné dostat. Počasí nám příliš nepřálo a začalo pršet, nicméně to nám vůbec nevadilo, protože jsme byli nabuzeni na všechna ta závodní auta a samozřejmě také na závod novodobých historiků, který byl opravdový zlatý hřeb celé akce. V pátek byla na pořadu dne noční městská erzeta, což je velmi atraktivní část Barumky, nicméně vzhledem k množství návštěvníků je to také docela vyčerpávající. I když jsme přišli relativně s předstihem, najít místo s dobrým výhledem bylo prakticky nemožné, takže jsme vzali za vděk prvním volným místem, které jsme viděli. To se ve finále ukázalo jako velmi praktické, protože bylo pod stromem, takže déšť nebyl tak nepříjemný a výhled nebyl zase až tak špatný. Za námi se začaly tvořit další fronty a bylo jasné, že byť sebemenší povolení by nás o toto místo připravilo. Takže nezbylo nic jiného, než stát, stát a stát.

Ohlédnutí za Barum Rally Zlín 2012

Ne zrovna příjemné atmosféře nepomohl ani závod historiků, který sice nabízel pohled na krásná auta, nicméně jejich tempo bylo lehce uspávající a jejich řev opravdu hodně převyšoval rychlost. Po skončení závodu historiků se na trať vrhli pořadatelé a s něčím, co připomínalo dětský zásyp, aby zamaskovali skvrny po oleji, kterého zde historici vyplýtvali více než dost. Po lehkém zklamání v podání historiků se ale na trať vydaly novodobější vozy a to už bylo o něčem jiném. Do zatáček před námi klouzaly takové legendy, jako například Lancia Delta HF Integrale, Audi S2 Coupe Quattro nebo Škoda 1000 MB a tito závodníci dokázali dokonale probudit již trochu frustrované osazenstvo ulic Zlína.  No podívaná to byla opravdu skvělá a určitě stála za všechno to čekání a moknutí v dešti. Poté jsme již netrpělivě čekali na hlavní závod, který ale nebyl až tak atraktivní, jako novodobější historici, nicméně i tak jsme vydrželi až do konce. Bohužel, ,,náš“ Pavel Valoušek skončil již po této erzetě, protože měl problémy s motorem a na zbytek rally už nenastoupil. Mokří, unavení a celí rozlámaní jsme vyrazili na cestu do hotelu a i když jsme dorazili vcelku pozdě, večer ještě zdaleka neskončil.

Ohlédnutí za Barum Rally Zlín 2012

Páteční večer a párty k sobě neodmyslitelně patří, takže jsme se rozhodli navštívit luhačovickou diskotéku a dorazit se, aby se nám lépe usínalo. To se povedlo opravdu dokonale a donutit se vylézt z postele před osmou hodinou nadcházejícího rána byl opravdu náročný a vyčerpávající úkol. Všem se to ale povedlo, takže jsme mohli vyrazit na slavnou Pindulu, což je jedna z nejnáročnějších tratí celé Barum Rally. Počasí bylo opět nepříjemné a chvílemi docela hodně pršelo, nicméně dvojice kolegů, kteří do Zlína dorazili v Mazdě MX-5 a jezdili se staženou střechou i v tomto počasí, nám dokonale přivodila úsměv na rty. Po chvilce na Pinduli nám jeden kolega, který byl ještě více místní, než já, oznámil, že zná fantastické místo v lese, na které bychom měli určitě vyrazit, i když tam vede ne úplně kvalitní lesní cesta. Takže jsme v mžiku naskákali do aut a vydali se na tu nejhorší cestu, jakou jsem kdy v životě viděl. Bylo to doslova cestou necestou a je jasné, že většina řidičů by se na ni nevydala ani v Toyotě Land Cruiseru nebo podobném offroadu. Ford Focus není zrovna stavěný na překonávání lesního terénu, nicméně to víceméně zvládal dobře, což se ale nedalo říct o Mazdě MX-5, která v tomto terénu vypadala jako baletka na bitevním poli. Kolegové byli nuceni Mazdu odstavit, protože hrozilo, že by se z místních kopců již nedostala a hrdinně se za námi vydali pěšky.

Ohlédnutí za Barum Rally Zlín 2012

Po vymotání se z lesa nás čekala ještě velká louka a po vyhnutí se stádu krav jsme náš vůz zaparkovali vedle obrovské hromady hnoje a oddychli jsme si, že jsme vůbec dojeli na místo. Na toto místo jsme vyrazili hlavně kvůli závodu novodobých historiků a patřičně jsme se na tu přehlídku krásných legend rally těšili. Poté, co jsme si našli docela dobré místo se slušným výhledem na dvě zatáčky a rovinku jsme se dozvěděli, že kvůli havárii pravděpodobně předposledního vozu celého startovního pole se klání historiků ruší. To pro nás byla opravdu studená sprcha, nicméně nám bohužel nezbývalo nic jiného, než erzetu opustit a vydat se zpátky do servisní zóny. Pro nás to bylo docela v pohodě, protože jsme jenom opustili louku a vydali se po znovu otevřené závodní trati směrem do Otrokovic, ale kolegy s Mazdou čekala ještě jedna náročná cesta lesem, aby si vyzvedli svůj odstavený kabriolet někde na druhém kopci. V servisní zóně jsem se již pouze rozloučil s kolegy a vydal se směrem k domovu.

Ohlédnutí za Barum Rally Zlín 2012

Celému podniku dominovaly vozy Škoda Fabia S2000, které jsou opravdu vysoko nad konkurencí a je vidět, že tyto závodní Škodovky fungují na jedničku. Barum Rally vyhrál Juho Häninen a za ním se umístili domácí Roman Kresta a Tomáš Kostka, který byl velmi příjemným překvapením celé soutěže. Bohužel, vydařenou rally ukončila nedělní tragická nehoda, při které zahynul přihlížející divák a celý závod musel být předčasně ukončen.

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Ohlédnutí za Barum Rally Zlín 2012


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.