Přeposlat Ford Mondeo nové generace dostane motor 1.0 EcoBoost a pohon všech kol
Ford Mondeo nové generace dostane motor 1.0 EcoBoost a pohon všech kol
V dnešní novince zavítáme opět k Fordu, protože po faceliftované Fiestě se představení dočkala také nová verze Mondea. Co můžeme od tohoto vozu střední třídy, jehož hlavním poznávacím znakem je perfektně vyladěný podvozek, čekat v nadcházející generaci?
Při letmém pohledu na první fotografie nového Mondea vás určitě napadne, že něco podobného přece Ford již před nedávnem představil. V podstatě je to pravda, protože nové Mondeo je vlastně americký model Fusion, který se světu ukázal již v lednu. Vzhled obou těchto pokrevních bratrů je opravdu velmi podobný a najít nějaké rozdíly je prakticky nemožné. Novému Mondeu dominuje mohutná a výrazná maska chladiče, která je doplněná světlomety s LEDkami pro denní svícení a nárazníkem s integrovanými mlhovkami. Maska vozu je vyvedena prakticky ve stejném stylu, jako u faceliftované Fiesty a také zde najdeme pět chromovaných žeber. Celkově vypadá nové Mondeo podstatně agresivněji a sportovněji, než současná generace a musíme uznat, že se design opravdu povedl. Zadní část je vcelku podobná současné generaci a najdeme zde klasická podlouhlá světla s červeným lemováním a nebudou chybět ani koncovky výfuku integrované do nárazníku.
Co se týče variací, tak se můžeme těšit na klasický sedan, trochu praktičtější liftback a nesmíme opomenout ani populární variantu kombi, která tvoří ideální rodinný vůz. V interiéru se můžeme těšit na kvalitní dílenské zpracování a kombinaci luxusních a sportovních prvků. Interiér připravované generace vypadá podstatně vzdušněji a zdá se nám mnohem příjemnější už na první pohled, než u současné verze. V interiéru se nám zalíbil hlavně povedený trojramenný volant a středová konzole, na které je umístěný displej navigace, ovládání klimatizace a audia. Docela velký šok přišel s prohlášením, že nová generace Mondea dostane pod kapotu malý přeplňovaný tříválec 1.0 EcoBoost. Chápeme jeho nasazení do nové Fiesty, s trochou sebezapření se dá pochopit i ve Focusu, nicméně v Mondeu, což je vcelku rozměrná manažerská limuzína střední třídy, to úplně nechápeme. Nejde ani tak o výkon, 125 koní a 200 Nm točivého momentu, což jsou hodnoty, které by měl tento motor v novém Mondeu mít, jsou vcelku slušné, ale jde také o nějakou tu prestiž vozů střední třídy.
Až prodeje této verze s motorem 1.0 EcoBoost napoví, jestli zašel Ford v tomto případě s downsizingem až moc daleko a přestřelil, nebo se vydal vizionářskou cestou a určí nový trend mezi vozy střední třídy. Diskutabilní bude určitě také spotřeba, protože motor se bude muset poprat s vyšší hmotností, než u Fiesty nebo Focusu a výhody malého motoru tak pravděpodobně zmizí pod plynem zašlápnutým do podlahy. Další nabídka pohonných jednotek je už podstatně veselejší a příznivci svižné jízdy jistě uvítají přeplňovaný čtyřválec 2.0 EcoBoost s výkony 200 nebo 240 koní. Ochuzeni nebudou ani příznivci nafty, pro které má Ford připravené populární pohonné jednotky TDCI. Jedna z největších novinek je možnost pohonu všech kol, který současné generaci Mondea citelně chyběl. Standardně bude nové Mondeo vybaveno šestistupňovou manuální převodovkou a k dispozici by měla být také dvouspojková automatická převodovka. Oficiální premiéra je naplánovaná na Pařížský autosalon a prodej by měl začít v druhé polovině roku 2013.
Hodnocení:
hlasů: 0
Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení
Související
- Článek: Ford představuje svůj první elektromobil, Mustang Mach…
- Článek: Ford Puma vstupuje na náš trh, stojí od 449 900 Kč
- Článek: Puma od Fordu se změnila z kupé na crossover, který…
- Článek: Ford Focus ST vstupuje na náš trh. V benzinu, naftě,…
- Článek: Ford Explorer se v nové generaci vrací na náš trh, a…
- Článek: Ford představil třetí generaci SUV Kuga. Má nový…
- Další články ze sekce: Aktuality, recenze
Diskuze
Diskuse ke článku Ford Mondeo nové generace dostane motor 1.0 EcoBoost a pohon všech kol
počet příspěvků: 0