Přeposlat Abarth 595 Turismo a 595 Competizione

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Abarth 595 Turismo a 595 Competizione

03.08.2012 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Fiat 500 je jedním z nejpopulárnějších a nejvydařenějších vozů ve své kategorii a Fiat si své dítě náležitě hýčká, protože neustále vytváří nějaké edice a zajímavé varianty. Dnes si připomeneme dvě edice, a to 595 Turismo a 595 Competizione.

Abarth 595 Turismo a 595 Competizione

Oba Fiaty se neprodávají pod značkou Fiat a na jejich přídi si můžete všimnout znáčku se štírem, což samozřejmě znamená Abarth. Vypadá to, že speciální edice malé pětistovky jsou velmi populární, vzpomeňme například 695 Maserati Edition nebo trochu extrémní 695 Tributo Ferrari. Obě edice, tedy jak Turismo, tak Competizione, jsou trochu umírněnější a poskytnou dobrý kompromis mezi sportovními výkony a každodenním používáním. Turismo platí z této dvojice za tu civilnější verzi a Competizione je zase nepatrně sportovnější a ostřejší. Verzi Turismo poznáte na první pohled podle dvoubarevné karoserie, přičemž obě barvy jsou od sebe odděleny elegantním bílým proužkem. U této verze se povedlo Fiatu, respektive Abarthu, dotáhnout stylový vzhled malé pětistovky do naprosté dokonalosti a celkový design ještě umocňují atraktivní litá kola s průměrem 17 palců.

Abarth 595 Turismo a 595 CompetizioneAbarth 595 Turismo a 595 Competizione

Výrazný design se promítl i do interiéru, kde najdete sportovní sedačky s výrazným bočním vedením a kombinaci černé a červené barvy. Verze Competizione je sice na první pohled tak trochu strohá, nicméně je zde několik povedených detailů, jako například stylová litá kola s průměrem 17 palců a žluté třmeny kotoučových brzd, které se ke krásné šedé barvě karoserie výborně hodí. Brzdy v této verzi jsou posílené, což platí také pro výfuk a v základu dostanete například xenonové světlomety, okna opatřená fólií a snížený podvozek. V interiéru se dočkáte skořepinových sedadel od společnosti Sparco a spousty moderních materiálů, jako například alcantara. Obě verze vypadají opravdu dobře a standardní pětistovka, jakkoliv je to hezké a povedené auto, vedle nich působí jako takové malé nedochůdče.

Abarth 595 Turismo a 595 CompetizioneAbarth 595 Turismo a 595 Competizione

Rozdíl mezi oběma modely je také v převodovce, civilnější Turismo je vybaven robotizovanou převodovkou Abarth Competizione, která umožňuje také řazení pádly pod volantem. Verze Competizione je naproti tomu osazena běžným, pětistupňovým manuálem, který se ke sportovnějšímu pojetí vozu hodí lépe. U obou modelů je samozřejmě poháněna pouze přední náprava. Co se týče motorů, tak ten je stejný pro oba sourozence a pod kapotou jim bručí povedený přeplňovaný čtyřválec 1.4 T-Jet. Tento motor zde dává nejvyšší výkon 160 koní a točivý moment 230 Nm, což dokáže s takto malým a docela lehkým vozem slušně zacvičit. Zrychlení z 0-100 km/h zvládnou obě verze za 7.4 s a rychlost se zastaví až okolo 211 km/h. Nám se obě verze opravdu líbí, a pokud se chcete nějakým výrazným způsobem odlišit od běžné pětistovky a potřebujete také výkon, jedná se o ideální varianty.

Abarth 595 Turismo a 595 CompetizioneAbarth 595 Turismo a 595 Competizione

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Abarth 595 Turismo a 595 Competizione


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.