Přeposlat Range Rover Evoque Si4

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Range Rover Evoque Si4

19.07.2012 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Range Rover Evoque vlétl na trhy ve velkém stylu a ve třídě středních SUV docela zamíchal kartami. Tento stylový automobil dokáže zaujmout jak svým výrazným designem, tak slušným chováním v terénu a s přeplňovaným benzinovým motorem také opravdu svižnou jízdou.

Range Rover Evoque Si4

Verze s přeplňovaným čtyřválcovým benzinovým dvoulitrem se jmenuje Si4 a dnes se na ni podíváme trochu podrobněji. Evoque není nejpraktičtější ve třídě, není ani nejúspornější a určitě není nejlevnější, ale má charisma, které mu můžou konkurenti jenom závidět, a verze s výkonným benzinovým čtyřválcem toto charisma jenom umocňuje. Začneme jako vždy designem, který je hodně originální, neotřelý a kombinuje některé typické poznávací prvky Range Roveru s moderními doplňky. Nejvíce to vozu sluší určitě z profilu, kdy vynikne svažující se střecha, nízká zadní okna a zadní spoiler. Přední části vozu dominuje úzká maska chladiče, ostře tvarované světlomety a nárazník s integrovanými LEDkami. Díky přední masce má Evoque velmi osobitý výraz, takže si ho ve zpětném zrcátku určitě s ničím jiným nespletete. Tato ostrá verze se pyšní dvojicí výrazných koncovek výfuku v zadním nárazníku a zalíbil se nám také difuzor. Kombinace krásných litých kol, vínově červené metalízy a bílé střechy, jakou můžete vidět na okolních obrázcích, je opravdu povedená a celkový design ještě hezky doplňují ochranné prvky na předním a zadním nárazníku.

Range Rover Evoque Si4Range Rover Evoque Si4

Interiér je vyvedený v moderním střihu, vypadá stylově a nepostrádá ani několik sportovních prvků. Nám se nejvíce zalíbil středový panel, na kterém se nachází volič převodovky, ovládaní klimatizace, audia a nechybí ani barevný LCD displej. Multifunkční volant má příjemné rozměry, padne dobře do ruky a za ním se nachází přehledná palubní deska se dvěma budíky v oddělených kapličkách. Pedály mají protiskluzovou úpravu, což sice není u SUV nikterak překvapující prvek, ale potěší to. Pojďme se ale podívat pod kapotu, kde si brouká přeplňovaný benzinový čtyřválec o zdvihovém objemu 1999cc, který disponuje nejvyšším výkonem 240 koní při 5500 ot/min a točivým momentem 341 Nm při 1750 ot/min. Hodnoty jsou to velmi slušné a tato porce výkonu dokáže 1640 kg těžký Evoque rozhýbat z 0-100 km/h za 7.6 sekundy a jeho maximální rychlost je 216 km/h.

Range Rover Evoque Si4Range Rover Evoque Si4

Motoru je bohužel vlastní docela znatelná prodleva turbodmychadla, ale jakmile ji překonáte, dočkáte se velmi výrazného zátahu. Vytáčet motor do nejvyšších otáček samozřejmě nemá smysl, protože v horní sféře otáčkoměru už se ničeho závratného nedočkáte. Zvukový projev motoru je vcelku slušný, nikterak neruší, ale určitě by nám nevadilo, kdyby byl trochu výraznější. Co se týče jízdních vlastností, tak v terénu je na tom Evoque velmi dobře a v tomto ohledu patří určitě mezi nejlepší modely ve své třídě. Na klasické silnici je to také velmi dobré, automobil je příjemně vyvážený, chová se předvídatelně a náklony karoserie nejsou tak hrozné, jak byste od vyššího vozu třídy SUV očekávali. Není to samozřejmě hothatch na okresky, ale jízdu si i tak lze opravdu užít. Tato verze má poháněna všechna čtyři kola a výkon na ně přenáší automatická šestistupňová převodovka.

Range Rover Evoque Si4Range Rover Evoque Si4

Range Rover Evoque Si4 se opravdu povedl a výkonný přeplňovaný čtyřválec vozu docela sluší. Kromě výrazného designu se nám líbilo chování vozu jak v terénu, tak i na silnici, kdy je Evoque velmi čitelný a je si jistý i při ostřejší jízdě. Výkonu má motor více než dostatek a se svižným rozhýbáním vozu nemá prakticky žádnou práci.

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Range Rover Evoque Si4


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.