Přeposlat Nízký tlak huštění, vysoké riziko

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Nízký tlak huštění, vysoké riziko

15.07.2012 | Michelin | Tipy, triky, rady, Tiskové zprávy | Komentářů: 0 |

Věděli jste, že přibližně dvě třetiny evropských řidičů jezdí s podhuštěnými pneumatikami? Podstupují tím četná rizika, která mohou vést až ke vzniku dopravní nehody. Podívejme se na to, co se může stát, pokud pneumatiky nejsou dostatečně nahuštěny.

Nízký tlak huštění, vysoké riziko

Snížená kilometrová životnost a deformovaná stopa
Nedostatečný tlak huštění zkracuje kilometrovou životnost pneumatiky. Pneumatika, jejíž tlak huštění je o 20 % nižší, ujede o 20 % kilometrů méně. Pokud je vzduch ve vašich pneumatikách 0,5 barů pod doporučenou hodnotou, může se jejich životnost snížit až o 8 000 km. U podhuštěných pneumatik je rovněž vyvíjený nadměrný tlak na jejich ramena. Tím se deformuje stopa pneumatiky a zároveň se snižuje její životnost, protože se předčasně opotřebovává.

Zhoršená jízdní stabilita a vyšší spotřeba paliva
Ve většině případů způsobuje nízký tlak huštění na přední nápravě nedotáčivost vozidla, zatímco na zadní nápravě přetáčivost vozidla. Pokud jezdí vaše pneumatiky s tlakem huštění o 1 až 2 bary nižším, zvyšuje se riziko nehody, protože takové pneumatiky jsou náchylnější k prasknutí.  Pneumatika, která jezdila s nedostatečným tlakem huštění, může být nevratně poškozena a může prasknout dokonce i v okamžiku, kdy je její tlak huštění již upraven na správnou hodnotu. Brzdná dráha se může prodloužit až o 11 metrů a pneumatika ročně spotřebuje až o jednu plnou nádrž paliva navíc.

Menší kontaktní plocha na mokré vozovce
Nízký tlak huštění zvyšuje riziko vzniku aquaplaningu. Představte si například situaci, kdy v 80kilometrové rychlosti projíždíte 5milimetrovým vodním filmem. Obecně platí, že s každým snížením tlaku vzduchu v pneumatikách o 0,5 barů se optimální kontaktní plocha zmenšuje o polovinu. Čím menší je tlak huštění ve vašich pneumatikách, tím větší je riziko, že se na mokré vozovce doslova sklouznete a ztratíte kontrolu nad řízením. Taková situace je velmi nepříjemná pro řidiče i jeho spolucestující, a navíc bývá příčinou vzniku různých nehod.

Proč riskovat? Nastavte tlak huštění na správnou hodnotu
Pokud jsou pneumatiky správně nahuštěny, zajišťují vám více bezpečnosti, delší kilometrovou životnost a optimální spotřebu paliva. Pokud si nejste jistí správnou hodnotou tlaku vzduchu pro vaše pneumatiky, podívejte se do návodu k užití vašeho vozidla nebo se obraťte na prodejce či výrobce vašeho vozidla.

Abyste se vyhnuli komplikacím spojeným s podhuštěnými pneumatikami dříve, než bude příliš pozdě, stačí jen pravidelně jednou za měsíc a vždy před delší cestou kontrolovat tlak vzduchu ve vašich pneumatikách. Pokud je potřeba, dohustěte pneumatiky na doporučenou hodnotu. Nezapomeňte zkontrolovat i rezervní kolo. Pokud pneumatiky jely v posledních dvou hodinách nebo ujely více než pár kilometrů při velmi nízké rychlosti, přidejte k doporučené hodnotě tlaku huštění 0,3 barů. Jedná se ovšem o výjimečné řešení. Ideálně je potřeba měřit tlak huštění vždy u pneumatik za studena. Nikdy nevypouštějte vzduch z pneumatiky, která je teplá. Abyste zůstali v bezpečí, ušetřili peníze a prodloužili životnost svých pneumatik, stačí jen udržovat správný tlak huštění vašich pneumatik!

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Nízký tlak huštění, vysoké riziko


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.