Přeposlat Píchlá pneumatika: spravit, nebo vyměnit?

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Píchlá pneumatika: spravit, nebo vyměnit?

14.07.2012 | Michelin | Tipy, triky, rady, Tiskové zprávy | Komentářů: 1 |

Defekt pneumatiky ve vás může zanechat doslova pocit prázdnoty a zdá se, že se vždycky stane v ten nejméně vhodný okamžik. Snažte se danou situaci ještě nezhoršit. Náš 4bodový průvodce vám poradí, jak se poprat s prázdnou pneumatikou.

Píchlá pneumatika: spravit, nebo vyměnit?

1. Jednejte rychle
Bezprostředně poté, co zjistíte defekt pneumatiky, ji vyměňte za rezervní kolo. Vždy se u něj přesvědčte, že je správně nahuštěné. Jízda s prázdnou pneumatikou může narušit její stavbu a vést k jejímu nevratnému poškození. Dokonce i drobný průpich s pomalým únikem vzduchu může ohrozit vaši bezpečnost, proto je velice důležité vzniklý problém řešit, co nejdříve je to možné! 

2. Dočasné opravy musí být skutečně dočasné
Těsnící a další dočasné opravné produkty slouží pouze jako dočasné řešení, díky němuž máte možnost se bezpečně a pohodlně dopravit k nejbližšímu odborníkovi. Navíc tyto těsnící produkty mohou mít při delším užívání negativní dopad na pneumatiku, ráfek, ventil, snímač tlaku huštění či další části vozidla.

Významní výrobci pneumatik výrazně nedoporučují používat tmel či záplaty pro dlouhodobé opravy, protože představují pouze povrchní a rychlé řešení. Pneumatika musí být demontována a důkladně zkontrolována, aby mohla být stanovena skutečná míra poškození.

3. Držte se doporučení odborníka
Jedině odborník na pneumatiky je kompetentní stanovit, zda je možné pneumatiku opravit, či nikoliv. Demontuje pneumatiku z ráfku a důkladně prohlédne její vnitřní část. Z bezpečnostních důvodů nemohou být pneumatiky, které jsou z vnitřní strany poškozeny, nebo jsou u nich stanoveny některé z následujících projevů, opravovány:

  • Patkové lano, které slouží jako výztuha, je odkryté či deformované.
  • Vnitřní vrstvy pryže se odloupávají.
  • Poškození bylo způsobeno korozivním či mastným tělesem.
  • Na pryži se objevily praskliny jako projevy jejího stárnutí.
  • Vnitřní butylová vrstva je zvrásněná či jinak poškozená.

Odborník vám v mnohých situacích může pomoci, nemůže ovšem na jedné pneumatice provádět více oprav. Každá oprava pneumatiku oslabí.

4. Předcházejte problémům pomocí pravidelné péče
Neutrácejte zbytečně svůj čas i peníze kvůli defektům pneumatik. Stačí jim věnovat náležitou pozornost. Podhuštěná pneumatika je více náchylná k prasknutí či propíchnutí, proto se vždycky ujistěte, že jsou vaše pneumatiky nahuštěné na tlak huštění, který je uveden v návodu k užití vašeho vozidla. Toto drobné gesto prodlouží životnost vašich pneumatik, a vy navíc uděláte vstřícný krok k ochraně životního prostředí. Správně nahuštěné pneumatiky vám ročně ušetří až jednu celou nádrž paliva!

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Píchlá pneumatika: spravit, nebo vyměnit?


počet příspěvků: 1

KamSsa1 .

31.03.2020 v 23:36

Já si v kufru pro případný defekt pneumatiky neustále vozím průmyslové lepidlo z https://www.adamos.cz/prumyslova-lepidla U něj mám vyzkoušené, že dokáže slepit naprosto jakkýkoliv materiál, takže by i na pneumatiku fungovalo skvěle.

Odpovědět

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.