Přeposlat Spyker C8 Aileron

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Spyker C8 Aileron

19.06.2012 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Dnes se podíváme na jeden z nejatraktivnějších a nejstylovějších vozů, které kdy silnice nosily. Řeč je o exotické automobilce Spyker a jejich výtvoru v podobě modelu C8 Aileron, který opravdu dokáže zaujmout.

Spyker C8 Aileron

Nejprve se podíváme trochu do historie této automobilky. Její založení se datuje na rok 1999 a v roce 2000 začala produkce prvního modelu, automobilu C8. Předchůdce společnosti Spyker Cars, firma Spyker, se v minulosti zabývala leteckým průmyslem, motosportem a v roce 1926 oficiálně ukončila svou produkci. Trvalo to dlouho, ale Spyker dal o sobě v roce 1999 vědět opravdu dostatečně hlasitě a svým připravovaným automobilem zaujal spoustu milovníků luxusu a exkluzivních vozů. Jedná se samozřejmě o malosériovou automobilku, která spíše než na množství vsází na výjimečnost a preciznost, což je vidět už na první pohled. Design modelu C8 Aileron je opravdu úžasný, automobil zaujme kombinací moderních prvků a na karoserii si můžete všimnout také spousty odkazů na aviatickou minulost společnosti Spyker. Přední části vozu dominuje retro maska chladiče, úzké a protažené světlomety a nechybí ani sportovní nárazník s integrovanými světly.

Spyker C8 AileronSpyker C8 Aileron

Zaujmou také výrazné průduchy na kapotě a na bocích vozu, což sice vypadá trochu zvláštně, ale vůz to hezky odlišuje a oživuje. Na zadní části se nacházejí dvě docela vysoko umístěné koncovky výfuku a minimalistická světla. Celkově je C8 opravdu krásný automobil, je originální, charizmatický a je vidět, že má svoji osobnost, což se v dnešní době cení. Stejně atraktivní jako exteriér je samozřejmě také interiér a tolik úžasných detailů pravděpodobně v žádném jiném voze nenajdete. Dominantou interiéru je zcela jistě trochu netradiční středový panel s voličem převodovky, přičemž si můžete dopřát buď šestistupňový manuál, nebo automatickou převodovku ZF, taktéž se šesti převodovými stupni. Interiér je přehlídkou kůže, hliníku, precizního dílenského zpracování, chromu a zaujme určitě také originální palubní deska a výdechy klimatizace, které evokují turbíny. Dveře vozu se vyklápějí směrem nahoru, což je sice nepraktické, ale na to se samozřejmě v tomto případě vůbec nehraje.

Spyker C8 AileronSpyker C8 Aileron

Po stránce velikosti se jedná o vcelku kompaktní vůz a hmotnost 1425 kg patří také k těm nižším, takže nadprůměrná dynamika a agilní jízdní vlastnosti by měly být zaručeny. Nízké hmotnosti bylo dosaženo hlavně použitím hliníku a například nádrž je vyrobena ze speciální slitiny, která se používá v letadlech. Uprostřed vozu se nachází motor V8 o zdvihovém objemu 4.2 litru, který disponuje nejvyšším výkonem rovných 400 koní a točivým momentem 480 Nm, což se sice na sportovní vůz může zdát jako ne úplně závratný výkon, nicméně to stačí na skvělou dynamiku, kterou prezentuje zrychlení z 0-100 km/h za 4.5 s a maximální rychlost 300 km/h. Motor zvládne točit až 7200 ot/min a díky jeho umístěný uprostřed šasi má vůz takřka ideální rozložení hmotnosti, které je 46:54% ve prospěch poháněné zadní nápravy. Spyker C8 Aileron si určitě zaslouží velkou pochvalu, protože je to takový zajímavý exot, který dokáže vzbudit pozornost a emoce víc, než cokoliv jiného.

Spyker C8 AileronSpyker C8 Aileron

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Spyker C8 Aileron


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.