Přeposlat Mazda CX-5 2.2D

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Mazda CX-5 2.2D

15.06.2012 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

V kategorii SUV střední třídy je opravdu nabito a svého zástupce tu má snad každá automobilka. Jak se Mazdě povedl atraktivní model CX-5, kterým chce zatopit zavedeným konkurentům v podobě Hondy CR-V nebo Renaultu Koleos?

Mazda CX-5 2.2D

Její větší sourozenec CX-7 se velmi povedl a v době uvedení na trh se na něj pěly pouze samé chvály, a to hlavně díky vyladěnému podvozku a skvělým dynamických schopnostem. Na stejný recept vsadila Mazda i u menšího modelu CX-5 a navíc ho zabalila do velmi líbivého kabátku. Design se opravdu povedl, Mazdu CX-5 si určitě s žádným konkurentem nespletete a podle nás se jedná o nejatraktivnější model ve své třídě. Vůz je po stránce vzhledu skvěle vyvážený, kombinuje v sobě atraktivní a sportovní linie a přitom je příjemně přehledný a není nijak přeplácaný, což oceňujeme. Přední i zadní část jsou v příkladné rovnováze a celkový design hezky podtrhují dynamické linie, které vyniknout nejvíce při pohledu zboku. Přední části vozu dominuje robustní maska chladiče s chromovanou ozdobnou linkou a nechybí ani nárazník s integrovanými mlhovkami. Na zadní části zaujme hlavně docela výrazné přítlačné křídlo a robustní nárazník, který naznačuje, že se tento vůz popere i s méně náročným terénem.

Mazda CX-5 2.2DMazda CX-5 2.2D

Jediné, co se nám příliš nezamlouvalo, jsou koncovky výfuku, které jsou docela mrňavé a mohly mít trochu větší průměr. Interiér je stejně povedený, jako exteriér a i když je možná trochu méně výrazný, je příjemně přehledný a dobře uspořádaný. Zalíbil se nám hlavně trojramenný volant, krátká řadicí páka a také pohodlné sedačky. Po ergonomické stránce jsme si neměli na co stěžovat a slušná je také prostornost. Na zadních sedadlech je to sice horší kvůli svažující se střeše, ale v rámci třídy je to pořád dobré. Mazda pro tento model nabízí dva motory, benzinový čtyřválcový dvoulitr a naftový motor o zdvihovém objemu 2.2 litry. Benzinový motor nabídne výkony 160 a 165 koní a motor spalující naftu 150 a 175 koní. Vyspělý naftový motor je pro vysoké a středně těžké SUV skvělá volba, přičemž už základní verze s výkonem 150 koní vám poskytne uspokojivou dynamiku a střídmou spotřebu. Tento motor disponuje zdvihovým objemem 2191cc, ze kterého dává již zmiňovaných 150 koní při 4500 ot/min a točivý moment 380 Nm v rozmezí 1800 – 2600 ot/min.

Mazda CX-5 2.2DMazda CX-5 2.2D

Motor 2.2D můžete mít s pohonem předních nebo všech kol a s manuální nebo automatickou šestistupňovou převodovkou. S pohonem předních kole a šestistupňovým manuálem je Mazda CX-5 příjemně dynamická, zrychlení z 0-100 km/h zvládne za 9.2 s a maximální rychlost je 202 km/h. Tato verze potěší také úsporností, Mazda u ní uvádí kombinovanou spotřebou paliva 4.6 litru na 100 km a to je ze všech verzí úplně nejméně. Jízdní vlastnosti jsou opět skvělé a patří k tomu nejlepšímu, co může tato třída vozů nabídnout. Opravdu nejde prakticky poznat, že řídíte SUV, CX-5 se chová jako agilní hatchback, náklony karoserie v zatáčkách jsou minimální a podvozek si je naprosto jistý při jakékoliv situaci. Je vidět, že v Mazdě podvozek a řízení vyladit opravdu umí a určitě není náhoda, že prakticky všechny vozy této automobilky patří po stránce jízdy ve svých třídách k tomu nejlepšímu.

Mazda CX-5 2.2DMazda CX-5 2.2D

Mazda CX-5 je výtečné SUV, které patří zcela bez debat na špičku této nesmírně populární kategorie a všechny její výborné vlastnosti jsou navíc zabaleny v atraktivním a celkem originálním kabátě. Kromě povedeného exteriéru jsme ocenili také přehledný a dobře navržený interiér a solidní prostornost. Dieselový motor 2.2 s výkonem 150 koní je dobrá volba a nabídne slušný poměr mezi dynamikou a příznivými provozními náklady. Chloubou tohoto modelu jsou zcela jistě jízdní vlastnosti a Mazdě se povedlo vyladit podvozek tak, že si budete připadat jako v hatchbacku.

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Mazda CX-5 2.2D


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.