Přeposlat Ford Focus ST míří na evropské trhy

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Ford Focus ST míří na evropské trhy

13.06.2012 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Včera jsme si psali o Opelu Astra OPC a v dnešní novince se zaměříme na jednoho z jeho hlavních konkurentů. Na evropské trhy se totiž chystá nový Ford Focus ST, který chce zaujmout jistými jízdními vlastnostmi a také dvěma karosářskými variantami.

Ford Focus ST míří na evropské trhy

Do prodeje se dostane jak klasický pětidveřový hatchback, tak praktičtější provedení kombi. Focus ST byl svého času docela výrazné zjevení, a to hlavně v atraktivní oranžové barvě, která k němu tak nějak patřila. Poté přišel decentní facelift, který již tak dobrý vůz jenom vylepšil a nyní se můžeme těšit na kompletně novou techniku. Nový Focus ST samozřejmě vychází ze současné generace tohoto populárního hatchbacku a jak se nám nový Focus ve standardní verzi zrovna dvakrát nelíbí, u verze ST je tomu přesně naopak. Automobil vypadá příjemně dravě, ale není zbytečně přeplácaný a celkový vzhled hezky podtrhují svalnatá ramena v podobě vytažených blatníků. Přední části vozu dominuje mohutný nasávací otvor, úzké světlomety a nechybí ani sportovní nárazník s integrovanými mlhovkami. Na zadní části zaujme trochu netradičně tvarovaná koncovka výfuku a výrazné přítlačné křídlo. Zadním světlům jsme na chuť nějak nepřišli a podle nás se k vyváženému designu Focusu příliš nehodí.

Ford Focus ST míří na evropské trhyFord Focus ST míří na evropské trhy

U verze ST nesmí chybět ani stylová litá kola (průměr 18 palců), která provází tuto sportovní verzi již od druhé generace. Interiér je docela moderní a řidič je doslova obklopený komplexní palubní deskou a mohutným středovým panelem. Na něm se nachází většina hlavních ovládacích prvků a také řadicí páka sportovního střihu. Jen ten volant nám přijde možná až moc robustní a tady mohl Ford trochu ubrat. V interiéru nesmí chybět samozřejmě ani sportovní sedačky s výrazným bočním vedením, které dostanete již v základní výbavě. Pojďme se nyní přesunout pod kapotu, kde se udála docela podstatná změna. Původní přeplňovaný 2.5 litrový pětiválec od Volva nahradil menší čtyřválec o zdvihovém objemu 2 litry, který pochází přímo od Fordu. Jedná se o výborný motor, v této kategorii patří určitě mezi ty nejlepší a ze svých dispozic dává nejvyšší výkon 250 koní při 5500 ot/min a točivý moment 360 Nm při 1750 ot/min.

Ford Focus ST míří na evropské trhyFord Focus ST míří na evropské trhy

Výkon výrazněji nastupuje již od 1600 ot/min, nevadne až do 5500 ot/min při 7000 ot/min se dočkáte zásahu omezovače. Díky této porci výkonu zvládne Focus ST rychlit z 0-100 km/h za 6.5 sekundy a maximální rychlost se zastaví těsně před 250 km/h, což jsou velmi solidní výkony. Poháněna jsou samozřejmě pouze přední kola a motor je spojený s šestistupňovým manuálem. Focus ST byl vždycky o výborném podvozku a ten bude samozřejmě i tady. Proti sériovému Focusu je podvozek zde snížený o 10 mm, zadní zavěšení kol je přepracované a tato verze dostane také tužší tlumiče. Jízdním vlastnostem určitě prospěje také výměna těžkého pětiválce za lehčí čtyřválec, takže se dá čekat, že nová generace bude v zatáčkách mrštnější a agilnější. Co se týče cen pro náš trh, tak pětidveřový Focus ST startuje na 856 000 Kč a za kombi si připlatíte dalších 39 tisíc Kč.

Ford Focus ST míří na evropské trhyFord Focus ST míří na evropské trhy

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Ford Focus ST míří na evropské trhy


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.