Přeposlat Princip nového označování pneumatik: kdo a jakým způsobem pneumatiky klasifikuje?

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Princip nového označování pneumatik: kdo a jakým způsobem pneumatiky klasifikuje?

11.06.2012 | Michelin | Tiskové zprávy | Komentářů: 0 |

Nový evropský zákon stanovuje, že všechny pneumatiky prodávané v Evropě musí být vybaveny speciálním klasifikačním štítkem, který bude obsahovat hodnocení vlastností dané pneumatiky. Tato klasifikace zohledňuje palivovou účinnost pneumatiky, její brzdné vlastnosti na mokrém povrchu a míru vnější hlučnosti. Od 1. listopadu 2012 budeme mít tedy nové prostředky, jak při nákupu mezi sebou porovnávat jednotlivé pneumatiky. Kdo ale pneumatiky klasifikuje a jakým způsobem?

Princip nového označování pneumatik: kdo a jakým způsobem pneumatiky klasifikuje?

Nový zákon o označování pneumatik má 3 cíle: zvýšit silniční bezpečnost, snížit spotřebu paliva, a tedy i množství emisí skleníkových plynů, a snížit hlučnost silničního provozu.
Průvodce novým systémem označování pneumatik

Klasifikace pro společný standard
V rámci celé Evropy je každý výrobce či dovozce pneumatik povinen vytvořit klasifikaci svých pneumatik v souladu s přesně stanoveným testovacím systémem. Cílem této standardizované klasifikace je poskytnout spotřebitelům objektivní a spolehlivé informace a umožnit jim tak zodpovědně porovnávat různé pneumatiky a značky. Každý členský stát EU je povinen zajistit, aby byly tyto testovací metody respektovány.

 

1. Jak se měří spotřeba paliva?
V okamžiku, kdy se vaše pneumatiky odvalují  po silnici, vyvíjejí určitou míru odporu, který má přímý dopad na celkovou spotřebu paliva. Jinými slovy řečeno, valivý odpor je množství energie, kterou při jízdě spotřebují vaše pneumatiky. Pokud mají vaše pneumatiky NÍZKÝ valivý odpor, zaručí vám VĚTŠÍ palivovou účinnost.
Testování: Pneumatika je testována na zkušebním bubnu za standardizovaných podmínek, které odpovídají standardnímu užití. Test simuluje jízdu při rychlosti 80 km/h se zatížením odpovídajícím 80 % indexu nosnosti dané pneumatiky.
Průvodce novým systémem označování pneumatik

 

2. Jak se měří brzdné vlastnosti na mokrém povrchu?
Tento test je prováděn u vozidla jedoucího ve standardizovaných podmínkách stanovených zákonem: stanovena je teplota, stav silničního povrchu, výška vodního filmu a rychlost.
Testovací podmínky jsou podle evropské legislativy následující:
. Zimní pneumatiky jsou testovány při teplotách mezi 2 °C a 20 °C
. Letní pneumatiky jsou testovány při teplotách mezi 5 °C a 35 °C
. Výška vodního filmu je mezi 0,5 mm a 1,5 mm
. Vozidlo je vybaveno ABS a brzdí z rychlosti 80 km/h na rychlost 20 km/h
Jak testuje Michelin: Při testování našich pneumatik simulujeme podmínky, které se maximálně blíží skutečným evropským jízdním podmínkám. To znamená: Aby se MICHELIN co nejvíce přiblížil potřebám spotřebitelů, provádí všechny testy brzdných vlastností svých pneumatik na mokrém povrchu při teplotách, které jsou typické pro užití v Evropě.
• Přibližně 20 °C u letních pneumatik pro osobní a lehká nákladní vozidla
• Přibližně 7 °C u zimních pneumatik pro osobní a lehká nákladní vozidla
• Mezi 7 °C a 25°C u pneumatik pro těžká nákladní vozidla (obvykle se užívají v zimě i v létě)
Protože není možné testovat všechny pneumatiky ve shodných podmínkách, k testování přilnavosti na mokru se používá referenční zkušební pneumatika. Klasifikace každé pneumatiky tak vychází ze srovnání s touto normalizovanou referenční pneumatikou.

Průvodce novým systémem označování pneumatik

 

3. Jak měřit vnější hlučnost pneumatik?

Vnější hlučnost pneumatiky je měřena v decibelech (dB).

Test: Vnější hlučnost je měřena pomocí mikrofonů, jejichž umístění je jasně definováno a které snímají akustický tlak hluku vozidla volně projíždějícího rychlostí 80 km/h.

Co ještě je při výběru pneumatik důležité?
Označování pneumatik je dobrý začátek, ale pro vás jsou zásadní ještě další 3 výkonnostní charakteristiky pneumatik:
Životnost: Pneumatika, která déle vydrží, z dlouhodobého hlediska ušetří vaše náklady. Správná pneumatika vám může v porovnání s jinou pneumatikou nabídnout až rok jízdy navíc.
Jízdní stabilita v zatáčkách: K 25 % nehod 2 dochází v zatáčkách.
Brzdné vlastnosti na suchém povrchu: K 70 % nehod 2 dochází na suché vozovce.


Kdo vyrábí pneumatiky, které nabízejí rovnováhu všech podstatných vlastností…
Již déle než 120 let naši inženýři vyvíjejí a nepřetržitě zdokonalují pneumatiky, které nabízejí rovnováhu klíčových vlastností, včetně těch, které zohledňuje nový klasifikační systém. S Michelinem se můžete spolehnout na optimální rovnováhu výkonů bez jakéhokoliv kompromisu.
Podívejte se, jak rostou výkony se značkou Michelin.


1 Podle výsledků měření uskutečněných v souladu s testovacími metodami, které stanovuje nařízení EC 1222/2009 a nařízení 1235/2011. Zdroj: Měření Evropské komise SEC (2008) 2860.
2 Verkehrsunfallforschung (VUFO) a Technická univerzita v Drážďanech: 10 000 nehod analyzovaných v průběhu 10 let.

Nové evropská legislativa: http://ec.europa.eu/energy/efficiency/labelling/labelling_of_tyres_en.htm

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Princip nového označování pneumatik: kdo a jakým způsobem pneumatiky klasifikuje?


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.