BMW


Přeposlat BMW M135i

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

BMW M135i

15.05.2012 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

BMW konečně oficiálně představilo třídveřovou verzi populárního hatchbacku třídy 1 a nezůstalo jenom u toho. Do hry vstupuje také model M135i, což bude opravdu drsný hothatch, který se postaví v této kategorii takřka na samý vrchol.

BMW M135i

BMW představilo všechny verze své třídveřové řady 1 a kromě nekompromisního modelu M budou v nabídce ještě verze 114i, 116i, 125i a z dieselových variant budete moct vybírat mezi 116d ED, 116d, 118d a 125d. Těm se ale dnes věnovat nebudeme a veškerý prostor dáme ostré verzi M, protože je bezesporu nejzajímavější. Není to první emko v řadě 1 a BMW nabízelo tuto verzi v karoserii sedan, nicméně ta se již nevyrábí a není vůbec pochyb o tom, že nové M135i bude jeho více než důstojný nástupce. I když je na první pohled M135i docela nenápadný automobil a klidně byste si ho mohli splést s poupravenou normální verzí, při bližším pohledu si můžete všimnout spousty detailů, které vám odhalí, s kým máte tu čest. Jedním z hlavních ukazatelů jsou krásná litá kola o průměru 18 palců, zpoza kterých vykukují modré třmeny kotoučových brzd. Na přední části vozu zaujme hlavně sportovní nárazník s mohutnými nasávacími otvory a samozřejmě nechybí ani typická maska chladiče.

BMW M135iBMW M135i

Trochu nás zklamala zadní část vozu, která mohla být o něco výraznější. Přece jenom, pouhé dvě koncovky výfuku se v divizi M moc nenosí. Určitě bychom se přimlouvali ke čtyřem koncovkám, jako u sesterských modelů M3 nebo M5, což je pro třídu M něco jako poznávací znamení. To je ale samozřejmě pouze detail, který na vlastnosti nebo výkony vozu žádný vliv mít nebude. Jako celek se nám BMW M135i hodně zalíbilo a působí podstatně vyváženějším dojmem, než předchozí verze s karoserií sedan. Pojďme se ale podívat na technickou stránku věci, která nám o výkonech tohoto modelu napoví víc. Pod kapotou se nachází dvakrát přeplňovaný, řadový šestiválec o zdvihovém objemu 3 litry, který disponuje nejvyšším výkonem 320 koní při 5800 ot/min a nabídne točivý moment 450 Nm v rozmezí 1300 – 4500 ot/min.

BMW M135iBMW M135i

Je jasné, že takto výkonný motor nebude mít s kompaktním hatchbackem příliš mnoho práce a jízdní výkony tomu také odpovídají. S šestistupňovým manuálem zvládne BMW M135i zrychlit z 0-100 km/h za 5.1 s a pokud si dopřejete osmistupňový automat, ze zrychlení ukrojíte ještě dvě desetinky a na 100 km/h se dostanete za 4.9 s. Maximální rychlost je klasicky omezená na 250 km/h. Výkon této verze je sice nepatrně nižší, než u předchozího M Coupé, nicméně motor má velký potenciál k různým úpravám, takže vymačkat z něj několik koní a Nm navíc určitě nebude pro renomované společnosti problém. Poháněna bude zadní náprava, nicméně za příplatek si budete moct pořídit pohon všech kol xDrive, což dává vzhledem k velkému výkonu motoru docela smysl. Oficiální datum uvedení do prodeje v ČR zatím není známý, ale prodej by měl začít velmi brzy. Ještě není známá ani oficiální cena, ale v Německu bude stát základní BMW M135i s šestistupňovým manuálem 39 850 eur a nejdražší verze s automatem a pohonem všech kol vyjde na 44 000 eur.

BMW M135iBMW M135i

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku BMW M135i


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.