Přeposlat VW E-Bugster - elektrický brouk

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

VW E-Bugster - elektrický brouk

24.04.2012 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Jedna z nejzajímavějších novinek v Pekingu byl určitě koncept elektrického brouka v karosářské verzi kabriolet. Nová generace retro modelu VW Beetle je tu s námi již nějakou tu dobu, takže je čas podívat se trochu do budoucnosti.

VW E-Bugster - elektrický brouk

Nová generace VW Beetle je podstatně atraktivnější, než trochu nudná a nevýrazná předchozí generace, která nějak velkou díru do světa neudělala. Elektrická verze bez střechy nese označení E-Bugster a vychází ze stejnojmenného konceptu, který byl představený v Lednu v Detroitu. Jediný rozdíl mezi oběma verzemi je právě v té střeše, která je nového konceptu plátěná a skládá se do prostoru za sedadly. Jedná se o dvousedadlový roadster s atraktivními tvary, který trochu připomíná speedstery od automobilky Porsche. Víceméně má každý brouk svůj předobraz ve vozech Porsche, takže to není nijak překvapivé. Pojďme se ale podívat na design, který se opravdu povedl a tento koncept vypadá ze všech brouků zdaleka nejlépe. Sportovnímu vzhledu nejvíce napomohlo snížení výšky a nepatrné rozšíření vozu do stran. Snížení celkové výšky vozu bylo dosaženo hlavě díky použití nižšího čelního skla a celkový povedený vzhled završují bezrámová okna.

VW E-Bugster - elektrický brouk

Přední části vozu dominuje atraktivní nárazník, ve kterém jsou umístěny LEDky vytvarované do písmena C, a stejný stylistický prvek se nachází také na zadní části vozu, kde jsou v tomto tvaru vyvedeny odrazky. Na přední části vozu nás zaujal také výrazný nárazník a můžete si všimnout i výrazně vytažených blatníků. Atraktivitu vozu přidávají i stylová litá kola o průměru 20 palců, na kterých jsou obuty pneumatiky o rozměru 235/35 R20. Interiér vychází taktéž z konceptu z Detroitu a barevně je sladěný se zbytkem karoserie. Jeho dominantou jsou výrazné sedačky a povedený bílý volant s plochou spodní částí. I když tento koncept vypadá docela sportovně, pohonná jednotka je všechno možné, jen ne sportovní. Uvnitř vozu totiž bije elektrické srdce, které dává nejvyšší výkon 116 koní a disponuje točivým momentem 270 Nm.

VW E-Bugster - elektrický brouk

Energii motoru poskytují akumulátory, které se nacházejí za sedadly, mají kapacitu 28,3 kWh a váží 315 kg, což se samozřejmě podepsalo na dynamice. Nicméně výrobcem udávané zrychlení z 0-100 km/h ta 10.8 s není až tak špatná hodnota. Na plné nabití zvládne tento koncept urazit necelých 180 km. VW dále udává, že akumulátory mají rychlonabíjecí funkci, takže baterie budete moct nabít za 35 minut, což je něco, co budete v případě zkoušení dynamických schopností vozu používat určitě často. Baterie budete moct samozřejmě dobít také klasickým způsobem doma z elektrické zásuvky, což ale bude trvat podstatně déle. Rozhraní pro zapojení dobíjecího kabelu je umístěné pod víčkem nádrže, které se nachází na zadním blatníku. Zatím se neví, jestli se tento koncept dostane do výroby, ale systém pohonu by se měl objevit v elektrickém Golfu, který je plánovaný na příští rok.

VW E-Bugster - elektrický brouk

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku VW E-Bugster - elektrický brouk


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.