Přeposlat Suzuki G70 a Swift Range Extender

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Suzuki G70 a Swift Range Extender

02.04.2012 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

V Ženevě vystavovala samozřejmě také automobilka Suzuki, a i když zde nepředstavila nějaké extra novinky, její koncepty měly minimálně zajímavý design. Pojďme se tedy podívat, co jsou koncepty G70 a Swift Range Extender vlastně zač.

Suzuki G70 a Swift Range Extender

Začneme modelem G70, který přitahoval pohledy všech, co se kolem něj jenom mihli. Design tohoto konceptu je velmi zajímavý a na atraktivitě mu přidala také výrazná zelená barva. Jedná se o malý městský hatchback, který se při svém prvním představení jmenoval Regina, nicméně pro potřeby Evropy byl přejmenován na G70. Suzuki si vzalo na mušku hlavně aerodynamiku, co nejmenší valivý odpor a také hmotnost, kterou se jim podařilo srazit až na 730 kg, což je vskutku skvělé číslo. Nejvíce nás zaujala přední část vozu, které dominují výrazné světlomety, které se jakoby mračí. Při pohledu zboku vynikne výrazně se svažující střecha a zajímavá linie, která se táhne v úrovni dveří okolo celého vozu. Zadní část vozu se vyznačuje hlavně čtyřmi světly a decentním nárazníkem. Docela povedený prvek jsou lehce zapuštěná zadní kola a bílá střecha, která se v oblasti zadních sloupků spojuje se zelenou karoserií. Interiér je vyvedený ve futuristickém stylu, obsahuje několik barevných displejů a ani mu se nevyhnula zelená barva.

Suzuki G70 a Swift Range ExtenderSuzuki G70 a Swift Range Extender

U tohoto modelu se Suzuki zaměřilo hlavně na úsporný, ekonomický provoz a produkce emisí by se měla pohybovat okolo 70 g C02 na 1 km jízdy. To by mělo odpovídat spotřebě zhruba 3 litry na 100 km, což dělá z tohoto konceptu jeden z nejúspornějších modelů vůbec. O pohon se pravděpodobně postará přeplňovaný tříválec s přímým vstřikem paliva, který bude doplněný převodovkou CVT. Tento koncept byl vybaven technologií Auto Stop Start a podle Suzuki má o 10% nižší odpor vzduchu, než Swift. Druhý koncept se jmenuje Swift Range Extender a proti G70 je podstatně umírněnější. Jedná se vlastně o docela obyčejný plug-in hybrid, který je osazený elektromotorem a klasickým spalovacím motorem, který ale slouží výhradně jako dodavatel energie bateriím. Design vychází z populárního Swiftu a je doplněný o několik výrazných detailů, jako třeba atraktivní přední světlomety nebo sportovní nárazník.

Suzuki G70 a Swift Range ExtenderSuzuki G70 a Swift Range Extender

Velmi se nám zalíbil elegantní interiér, který hezky kombinuje bílou a zelenou barvu a ekologická nezávadnost z něj přímo čiší. Jako generátor energie pro baterie slouží malý přeplňovaný tříválec o zdvihovém objemu 660cc, nicméně o výkonu se zatím nikdo nezmínil. Baterie jsou typu lithium-ion a nacházejí se v zavazadlovém prostoru. Pokud budete mít plně nabito, zvládne tento model urazit zhruba 30 km čistě na elektrický pohon při nulových emisích. Tento koncept byl vlastně také představen již dříve, a to jako Swift EV Hybrid na autosalonu v Tokiu, takže Suzuki zvolilo pro Evropu opět jiné pojmenování. Bohužel, více technických specifikací tohoto konceptu zatím nebylo zveřejněno a není ani jasné, kdy, nebo jestli vůbec začne sériová výroba.

Suzuki G70 a Swift Range ExtenderSuzuki G70 a Swift Range Extender

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 1

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Suzuki G70 a Swift Range Extender


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.