Přeposlat Fiat 500 - Mrňous je zpět

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Fiat 500 - Mrňous je zpět

26.02.2007 | Aleš Klíma | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Co je malé to je hezké, nemyslíte? Automobilka Fiat razí tuto teorii už od jejích počátků. Vzpomínáte si na Fiat 500? Auto bonbónovitého tvaru, které se vyrábělo v letech 1957 až 1975.

Co je malé to je hezké, nemyslíte? Automobilka Fiat razí tuto teorii už od jejích počátků. Vzpomínáte si na Fiat 500? Auto bonbónovitého tvaru, které se vyrábělo v letech 1957 až 1975. Jeho zpočátku nevelký prodejní úspěch, se po vydání lehce upravených verzí Normale, Economica a sportovního typu „R“, začal zlepšovat a malý fiátek se časem těšil oblibě spokojených majitelů všude po světě. Je jedním z aut, které je vyhledáváno nadšenci a ceněno sběrateli dodnes.

Fiat 500 - Mrňous je zpět

Fiat určitě neprohloupil, když v roce 2005 na autosalónu v Ženevě představil zajímvý prototyp s názvem Trepiúno, který, jak prohlásil ředitel Fiatu Sergio Marchionne, bude v téměř nezměněné podobě připraven k prodeji již letos v červenci pod oficiálním názvem Fiat 500. Naváže tak s velkou pravděpodobností na historii úspěšných malých vozidel italské automobilky. Úspěch se dá předpokládat z ohlasu potencionálnch mladých kupců a zároveň fanoušků původního Fiatu 500.

Fiat 500 - Mrňous je zpět

Zákazníky by měla přilákat nízká cena základní verze, která by se měla pohybovat v přepočtu okolo 225 000 korun českých. Dalším lákadlem by měl být široký výběr příplatkové výbavy nabízející napřiklad prosklenou, odnímatelnou pevnou či klasickou plátěnou střechu ve verzi kabrio nebo luxusní kožené čalounění a tradičně také sportovně upravenou variantu nesoucí hrdé označení Abarth.

Fiat 500 - Mrňous je zpět

I přes rozdílnou koncepci pohonu nové „pětistovky“, tedy motor vpředu napříč a poháněnou přední nápravu, oproti původnímu modelu, který měl motor s převodovku podélně uložen nad zadní hnanou nápravou, velmi povedeně kopíruje líbivé tvary karoserie původní "pětistovky". Půllitrový vzduchem chlazený dvouválec se specifickým zvukem o výkonu asi 13 koní se kterým jezdili první vozy Fiat 500 na počátku výroby, by byl ale na dnešní poměry poněkud nedostačující.

Fiat 500 - Mrňous je zpět

Nový Fiat 500 počítá s motorizacemi o objemech 1.1 a 1.2 litru v benzínových variantách a 1.3 litru ve verzi turbodieselové, tyto s počtem čtyř válců. Spekuluje se také o použití úsporné zážehové dvouválcové jednotky o objemu 0.9 litru a pro sportovní verzi Abarth se nejspíš chystá nová čtyřválcová jednotka 1.4 litru, obě přeplňované turbodmychadlem. Zkrácenou podvozkovou platformu z modelu Panda bude nejmenší Fiat sdílet s nástupcem Fordu Ka, jenž se budou společně vyrábět v továrně v Polsku.

Fiat 500 - Mrňous je zpět

Pro všechny obdivovatele a nadšence byly na adrese www.fiat500.com spuštěny speciální webové stránky, kde se lze zapojit do posledních fází vývoje nové „pětistovky“. Ve virtuální laboratoři si můžete navrhnout vlastní design exteriéru i interiéru, doplnit karoserii aerodynamickými prvky či chromovými doplňky, svůj originální vývor pak uložit do databáze a podílet se tak na průzkumu jak by se Fiátek nejvíce líbil. Na úvodní straně běží také odpočet dnů do počátku prodeje. Těšte se!

Fiat 500 - Mrňous je zpět

Fiat 500 - Mrňous je zpět

Fiat 500 - Mrňous je zpět

Fiat 500 - Mrňous je zpět

Fiat 500 - Mrňous je zpět

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 41

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Fiat 500 - Mrňous je zpět


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.