Přeposlat Hyundai i20 a Veloster Turbo v Ženevě

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Hyundai i20 a Veloster Turbo v Ženevě

16.03.2012 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Automobilka Hyundai si do Ženevy přivezla mimo jiné faceliftovný model i20 a také dlouho očekávaný Veloster Turbo. Ten byl sice představený již v Detroitu, ale evropská specifikace bude trochu přiškrcená.

Hyundai i20 a Veloster Turbo v Ženevě

Začneme malým hatchbackem i20, který si prošel decentním faceliftem. Nový verze vypadá tak trochu více evropsky a v několika ohledech nám připomínala poslední generaci Opelu Corsa. Líbila se nám hlavně přední část, která obsahuje velké světlomety, robustní nárazník s integrovanými mlhovkami a usměvavou masku chladiče. Celkově v nás i20 zanechala dojem sice malého, ale po všech směrech dospělého vozu. Na zadní části se nacházejí povedená světla a můžete si všimnout také elegantní linky, která se nachází pod nimi. Po stránce rozměrů se vůbec nic nezměnilo a to samé platí také pro interiér. Ve spojení s tímto vozem představil Hyundai také nový, velmi úsporný naftový motor. Jedná se o tříválec o zdvihovém objemu 1.1 litru, který disponuje nejvyšším výkonem 75 koní a točivým momentem 180 Nm, což jsou docela solidní výsledky. Spotřeba i20 s tímto motorem a specifikací Blue Drive by měla být podle výrobce pouze 3.6 litru na 100 km a automobil vypustí do ovzduší příznivých 84 g CO2 na 1 km.

Hyundai i20 a Veloster Turbo v ŽenevěHyundai i20 a Veloster Turbo v Ženevě

Výsledky jsou to velmi dobré a podle automobilky se jedná o nejúspornější automobil ve své kategorii (bez hybridního pohonu). Co se týče dalších motorů, tak k dispozici bude ještě jeden diesel, a to jednotka o zdvihovém objemu 1.4, která disponuje výkonem 90 koní. Benzinové motory zastupuje základní motor 1.2, který má nyní výkon 85 koní a ani u faceliftované verze nebudeme ochuzeni o čtyřválec 1.4. Daleko větší pozornosti se ale těšilo sportovní kupé Veloster Turbo, které se konečně vypraví i na evropské trhy. Asymetrické kupé se vyznačuje hlavně nepoměrem dveří (u řidiče jsou pouze jedny, ale u spolujezdce klasické dvoje) a hodně svalnatým designem, který zaujme hned na první pohled. Tento automobil se opravdu líbí, je netradiční a každý se za ním otočí. Na verzi Turbo se silným přeplňovaným motorem 1.6 GDI se v Evropě hodně čekalo, nicméně proti americké verzi bude ta pro starý kontinent mírně přiškrcena.

Hyundai i20 a Veloster Turbo v ŽenevěHyundai i20 a Veloster Turbo v Ženevě

Sice vůbec netušíme, proč to tak je, ale výkon byl snížen o 18 koní. Americká verze disponuje nejvyšším výkonem 204 koní, zatímco ta evropská, byť má úplně stejný motor, má koní 186. Není to nijak dramatické snížení, ale o jeho původu a proč to tak vlastně je se nikdo ani letmo nezmínil. Na druhou stranu, točivý moment je proti americké verzi nepatrně vyšší (o 5 Nm) a celkově má nyní 270 Nm. Zákazníci budou mít na výběr ze dvou převodovek, které zastupuje klasický šestistupňový manuál a dvouspojková automatika. Od volby převodovky se budou odvíjet také dynamické schopnosti, zatímco s manuálem zvládnete zrychlení z 0-100 km/h za 8.4 s, s automatickou převodovkou je stejný úkon otázkou 8.1 s. Nejvyšší rychlost je stejná pro obě převodovky a činí 214 km/h. Oficiální datum uvedení na trh zatím bohužel není známé, a to samé platí také pro ceny.

Hyundai i20 a Veloster Turbo v Ženevě

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Hyundai i20 a Veloster Turbo v Ženevě


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.