Přeposlat Citroen DS4 Racing

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Citroen DS4 Racing

02.03.2012 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Rodinka vozů Citroen DS se docela dobře uchytila a francouzská automobilka představila další automobil z této modelové řady. Citroen DS4 Racing je zatím pouze koncept a až Ženeva ukáže, jestli se bude vyrábět.

Citroen DS4 Racing

Modelů DS se od uvedení prodalo již 180 000, což je docela slušné číslo a Citroen má být na co pyšný. Tato řada kombinuje luxus, atraktivní design, vysoké výkony a model DS4 Racing by měl být větším a výkonnějším sourozencem vozu DS3 Racing. Design celé DS řady je velmi povedený a koncept DS4 sem krásně zapadá. Jedná se o velmi atraktivní a dynamický vůz, který si s žádným jiným určitě nespletete. Na přední straně vozu zaujme hlavně mohutná maska chladiče s tmavým logem automobilky, sportovní nárazník s integrovanými LEDkami a ostře řezané světlomety. Neméně povedená je také zadní část vozu, kde se nacházejí dvě koncovky výfuku, difuzor pro zlepšení přítlaku při vyšších rychlostech a nechybí ani decentní spoiler nad zadním sklem.

Citroen DS4 Racing

Při bočním pohledu vyniknou atraktivní linky, aerodynamický profil a celkově je DS4 Racing docela svalnatý a působí hodně dynamicky. Citroen zatím bohužel nezveřejnil fotografie interiéru, ale můžeme očekávat sportovní interiér s nádechem luxusu. Proti standardní DS4 je tento koncept nepatrně snížený a lehce se změnil také rozchod kol, což se určitě podepíše na jízdních vlastnostech. DS4 Racing sedí o 35 mm niž k silnici a rozchod kol je rozšířený o 55 mm vpředu a 75 mm vzadu. Na automobilu bylo použito množství karbonu (spoiler, difuzor), nicméně Citroen zatím nezveřejnil celkovou hmotnost, takže se můžeme pouze domnívat, jestli je karbon funkční, nebo estetický.

Citroen DS4 Racing

Pod kapotou se nachází velmi zajímavý motor, a to přeplňovaný benzinový čtyřválec o zdvihovém objemu 1.6 litru, který pochází z koncernu BMW – PSA. Tento relativně malý motor nabídne nejvyšší výkon impozantních 256 koní, což znamená skvělých 163 koní na jeden litr zdvihového objemu. Hodnoty jsou to opravdu výborné, nicméně dynamické schopnosti vozu zatím zveřejněny nebyly. V oblasti zrychlení 0-100 km/h se ale dá očekávat číslo srovnatelné s těmi nejlepšími hothatchi. Kromě vysokého výkonu nabídne tento motor také slušné provozní náklady a ekologický provoz. Produkce emisí je solidních 155 g CO2 na jeden kilometr jízdy a Citroen uvádí kombinovanou spotřebu pouhých 6.5 litru na 100 km. Druhá věc je, jestli bude tato spotřeba reálná. Jak jsme se již zmínili, oficiální představení a případné potvrzení sériové výroby přijde na autosalonu v Ženevě, který je již za dveřmi.

Citroen DS4 RacingCitroen DS4 Racing

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 2

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Citroen DS4 Racing


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.