Přeposlat Ferrari California Handling Speciale - méně kilo, více koní

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Ferrari California Handling Speciale - méně kilo, více koní

24.02.2012 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Automobilka Ferrari si do Ženevy připravila facelift modelu California, který nabídne nižší hmotnost, vyšší výkon a lepší dynamické schopnosti. Pojďme se podívat na první informace o úpravách, které doposud nejpomalejší Ferrari dostane.

Ferrari California Handling Speciale - méně kilo, více koní

California je takový vstupní automobil do světa Ferrari a původní verze sice nebyla přímo pomalá, to určitě ne, ale na Ferrari přece jenom nenabízela očekávané schopnosti a výkony. To se s faceliftem změní, California posílila na výkonu, shodila několik málo kil a můžeme se těšit také na několik moderních vymožeností, které výrazně zlepší jízdu. V době uvedení držela California několik zajímavých prvenství. Byl to první model Ferrari s pevnou skládací střechou, první model s dvouspojkovou převodovkou a vůbec poprvé se motor nacházel vpředu. Toliko k minulosti, nyní se pojďme věnovat upravené verzi. Na vzhledu se toho příliš mnoho nezměnilo a po pravdě, ani to nebylo potřeba. Pořád se jedná o jeden z nejatraktivnějších kabrioletů s pevnou skládací střechou.

Ferrari California Handling Speciale - méně kilo, více koní

Hlavní dominantou přední části vozu je výrazná maska chladiče s atraktivním žebrováním a povedená jsou také světla s LEDkami pro denní svícení. Na kapotě se nachází decentní nasávací otvor a určitě zaujme také nárazník s průduchy. Na zadní části vozu jsou hlavním poznávacím prvkem hlavně čtyři koncovky výfuku, difuzor a jednoduchá, ale atraktivní světla. Mezi světly se nachází decentní integrovaný spoiler. Takřka všechny změny se udály pod kapotou vozu a na šasi, které je lehčí o celých 30 kg. Hmotnost vozu je nyní 1705 kg. O pohon se pořád stará osmiválcový motor o zdvihovém objemu 4.3 litru, ale jeho výkon byl posílen o 30 koní a 20 Nm. Nyní se tedy můžeme těšit na celkový výkon 490 koní a točivý moment 505 Nm, což se samozřejmě podepíše hlavně na dynamice.

Ferrari California Handling Speciale - méně kilo, více koní

Zrychlení z 0-100 km/h zvládne upravená California za sympatických 3.8 s, což je lepší, než u současné verze (ta má zrychlení vtipně udávané ,,sub 4.0 s“). Maximální rychlost zatím zveřejněna nebyla, ale nepochybujeme o tom, že pod 310 km/h, což je nejvyšší rychlost současné verze, to nebude. A jak ve Ferrari zvýšili výkon motoru? Šli na to docela logicky, motor má přepracovanou řídící jednotku a úpravou si prošlo také výfukové potrubí. To ale nejsou jediné úpravy a pro zákazníky je za příplatek připravený sportovní paket označený jako Handling Speciale. Ten se pyšní magnetickými tlumiči, které reagují až o 50% rychleji a také tužšími pružinami. Tento paket by měl výrazně zlepšit jízdní vlastnosti a agilitu vozu. Pohon zadních kol a sedmistupňová převodovka zůstávají beze změn. V nabídce se objeví také nové barevné varianty se třemi vrstvami laku. Více informací bude k dispozici na autosalonu v Ženevě.

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 1

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Ferrari California Handling Speciale - méně kilo, více koní


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.