Přeposlat Audi TT RS Plus - decentní modernizace

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Audi TT RS Plus - decentní modernizace

15.02.2012 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Kariéra populárního kupé Audi TT se pomalu chýlí ke konci a v Audi se rozhodli, že je čas na ostřejší verzi už tak hodně rychlé specifikace RS. Audi TT RS Plus by se mělo začít prodávat na jaře, a to v karosářských verzích kupé i roadster.

Audi TT RS Plus - decentní modernizace

Audi TT už dávno není jenom navoněné auto pro kadeřníky, s druhou generací se z něj stalo respektované sportovní nářadí, a to hlavně v extra rychlé verzi RS. Nová verze RS Plus přijde s vyšším výkonem, nicméně úpravy se decentně dotkly také exteriéru a interiéru. Rozeznat verzi RS a RS Plus je na první pohled možná trochu problém, nicméně při bližším prozkoumání si lze všimnout několika jiných detailů. Například zpětná zrcátka jsou nyní vyztužena karbonem a maska je nově matně černá s chromovaným orámováním. Přední světlomety s LEDkami a nárazník zůstaly beze změn. Na první pohled nás zaujala hlavně atraktivní litá kola, která jsou vyvedena v dvoubarevném provedení (červená a černá), přičemž v základu dostanete rozměr 19 palců. Kryt motoru obsahuje také trochu karbonu, nicméně to není žádná zásadní změna. Zadní části vozu dominuje výrazný difuzor a dvě černě lakované koncovky výfuku, které by měly mít ještě drsnější a výraznější zvuk, než u klasického TT RS. Vzadu samozřejmě nechybí ani přítlačné křídlo.

Audi TT RS Plus - decentní modernizaceAudi TT RS Plus - decentní modernizace

Velmi decentních změn se dočkal interiér, kde je nový vlastně jenom nápis Plus na hlavici řadicí páky a jinak zůstalo vše při starém. Trochu větší odlišení od normální verze by určitě nebylo na škodu. Dominantou interiéru tak nadále zůstává atraktivní trojramenný volant s plochou spodní částí a sportovní sedačky s výrazným bočním vedením. Tak trochu jsme předpokládali, že se Audi vydá cestou zvýšení výkonu a snížení hmotnosti, nicméně první část splnila automobilka pouze částečně a tu druhou vůbec. Hmotnost verze Plus je i přes občasné použití karbonu stejná, jako v případě modelu RS a výkon motoru byl navýšen o ne zrovna dramatických 20 koní. Přeplňovaný pětiválec o zdvihovém objemu 2.5 litru nyní disponuje výkonem 360 koní a točivým momentem 465 Nm (navýšení o 15 Nm), což sice nejsou špatné hodnoty, ale určitě bychom uvítali trochu vyšší stádo pod kapotou.

Audi TT RS Plus - decentní modernizaceAudi TT RS Plus - decentní modernizace

Poháněna jsou samozřejmě všechna čtyři kola, a co se týče převodovek, tak v základu dostanete šestistupňový manuál a za příplatek bude k dispozici také automatická převodovka S-tronic. Audi TT RS Plus zvládne v karosářské verzi kupé zrychlit z 0-100 km/h za 4.1 s (s automatikou S-tronic) a stejný úkon trvá roadsteru o 0.1 s déle. Pokud si zvolíte manuální převodovku, dostanete se na 100 km/h za 4.3 (kupé), respektive za 4.4 s (roadster). Maximální rychlost je u všech čtyř verzí omezena na 280 km/h. O dostatečnou pevnost karoserie se stará rám ASF (Audi Space Frame) vyrobený z hliníku a oceli. Kromě již zmíněné automatické převodovky budou za příplatek k dispozici také adaptivní tlumiče, které ještě zlepší zážitek z jízdy. Základní cena by se měla pohybovat zhruba okolo 1.55 milionu Kč.

Audi TT RS Plus - decentní modernizaceAudi TT RS Plus - decentní modernizace

 

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Audi TT RS Plus - decentní modernizace


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.